DIY-tips: een grasmaaier verbeteren

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Ahmed » 04/09/16, 22:19

Deze superieure weerstand verbaast me niet: fabrikanten geven er de voorkeur aan om vrij zacht staal te monteren dat om de minste schok kronkelt, om veiligheidsredenen ... en de doorverkoop van reserveonderdelen.
Het is niet nodig om het hele mes in gelegeerd staal uit te voeren, ik veronderstel dat men tevreden kan zijn met het vervangen van de uiteinden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Christophe » 05/09/16, 02:16

Flytox schreef:En houd er rekening mee dat een mes van gehard 15CDV6 3 of 4 keer meer uren maaiwerk opleverde dan een origineel mes. : Mrgreen:


Uh een ezel mes (lol) eigenlijk hoeveel in het algemeen? (orde van grootte)
Met andere woorden moet er om de zoveel uur worden geslepen?

Sorry, ik heb nog nooit een handleiding van de maaier gezien, dichtbij of veraf ... : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Ahmed » 05/09/16, 10:42

Een slijpperiode varieert aanzienlijk, afhankelijk van de toestand van het te maaien land: stenen, molshopen komen heel snel aan het einde van de rand.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Flytox » 05/09/16, 23:09

Met de grote pollepel: elke 3 weken maaien van half april tot half oktober, d.w.z. ongeveer 8 maaien van 1u30 (1400 m2 speciale landmollen en andere stukken hout). Laten we zeggen ongeveer 12 uur / jaar. Na ongeveer een jaar wordt het gras niet meer netjes gemaaid (de uiteinden van het gras worden over een paar mm geel in plaats van dat ze "zonder litteken" netjes worden gemaaid.

Destijds met (exact dezelfde Honda?), Het 'goede' blad, en 'matig vergelijkbaar' terrein (met circa 900 m2, erg steil en vol oude kleine stronken en grazende hout- en cementranden?) die op 3-jarige leeftijd aankwamen zonder te slijpen : Mrgreen: .
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Flytox » 05/09/16, 23:19

Ahmed schreef:Deze superieure weerstand verbaast me niet: fabrikanten geven er de voorkeur aan om vrij zacht staal te monteren dat om de minste schok kronkelt, om veiligheidsredenen ... en de doorverkoop van reserveonderdelen.
Het is niet nodig om het hele mes in gelegeerd staal uit te voeren, ik veronderstel dat men tevreden kan zijn met het vervangen van de uiteinden.


+ 1; Idealiter het flexibele lemmet van staal om de ezels en de snijkant van goed staal te haken. Voor het uiteinde van het mes op zijn grootste diameter, dat alle martelingen / wonden op de grenzen van de obstakels ondergaat, enz ..., zou het beter zijn dat het veerkrachtig blijft, geschiedenis om de verpletterde kiezelstenen niet op te pakken met een stuk schroot cirkelde ... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Oli 80 » 07/05/20, 15:45

Hallo allemaal, hier is een accessoire voor maaier om de verharde paden te wieden, het vermijdt het met de bosmaaier te doen, dus geen projectie

0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Taam » 07/05/20, 16:10

Hallo Oli, wat is het voordeel boven een normaal mes boven een maaier?
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Oli 80 » 08/05/20, 00:06

Hallo, op de video zien we dat dit accessoire wordt gemonteerd met het mes van de maaier, vaak wanneer paden worden gemaakt met straatstenen, groeit er gras tussen de gewrichten en de snelste manier om schoon te maken is bosmaaier, het maakt uitsteeksels van kleine steentjes die gevaarlijk kunnen zijn als er iemand langs komt wanneer u poetst, met dit accessoire onder de maaier vermijdt u deze uitsteeksels en in plaats van overal gras te leggen, pakt de maaier het op en geeft het schoner werk

als u anders maait, moet u dit accessoire van de maaier verwijderen om het gazon te maaien, in feite verandert dit accessoire de maaier in een bosmaaier voor de gangpaden zoals we in de video zien
0 x
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Taam » 08/05/20, 13:55

Ok, ik zag het niet goed: de strengen zijn naar beneden "georiënteerd".
Behalve dat de middelpuntvliedende kracht ze van de grond zal halen,
en door snelle slijtage toe te voegen => Ik denk dat het snel ondoelmatig is om het gras tussen in elkaar grijpende straatstenen te maaien (de video toont alleen 3s en niet meer, en op opengewerkte straatstenen op met gras begroeide parkeerplaatsen)
Ik koop niet. : Wink:
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par phil53 » 08/05/20, 19:09

Naast de plastic draad die slijt en in de natuur voorkomt. Deze rage voor plastic draad is smerig. Praktisch maar walgelijk voor de natuur.
0 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten