DIY-tips: een grasmaaier verbeteren

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Flytox » 26/08/16, 19:39

Nog steeds voor verbeteringen, bij de gele pijl, is er de aandrijfas van het wiel.
Als het gras erg lang is en min of meer "plakkerig" (het algemene geval voor mij : Mrgreen: ) het raakt verstrikt rond de as totdat het de beweging van de maaier stopt door tegen de behuizing te wrijven. :frons: Om dit onkruid te verwijderen, is het zo krap dat het ongeveer 15 minuten duurt om alles te draaien :frons: Binnenkort komt er een laken om dit gebied te beschermen om de transmissie over de hele breedte van de maaier aan te kleden. : Mrgreen:

geel.jpg
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Ahmed » 26/08/16, 20:03

Het is waar dat de afzuiging energie verbruikt, maar de deflectormessen dragen ook bij aan een goede maaibeurt door de grassprieten recht te trekken (?) en nemen ook deel aan de uitworp. Een test is nodig om te beoordelen, maar a priori is de afwezigheid van dit apparaat geen gegarandeerde besparingswinst.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Christophe » 03/09/16, 00:53

Flytox schreef:Nee dit is het originele mes. Het "hockeystick" -gedeelte is precies het gedeelte dat de "propeller" maakt en ervoor zorgt dat het gemaaide gras waait.
Omdat dit mesje begint te moe te worden en niet ver van 15 jaar en X-slijpen, wil ik het uitproberen door een zeer plat mes te bouwen, precies zonder de hockeystick, om het opgenomen vermogen "aerodynamisch" aanzienlijk te verminderen . Hoewel het gemaaide gras dat nog meer stagneert onder de rollover misschien wel evenveel paarden zal opeten om te zien : Mrgreen:

Dit kan ook een ander probleem zijn als het gras het bandsysteem begint binnen te dringen waardoor de machine vooruitgaat .... opnieuw te zien. : Mrgreen:


Oké, bedankt, deze "hockeystick" deed me een beetje denken aan de vleugeltjes die we op recente vliegtuigen hebben aangebracht...

We kunnen het niet goed zien, het is naar boven gebogen?

Op de mijne (een Toro 53 cm) zit geen (of meer?) aandrijfriembescherming (hetzelfde ontwerp als die van jou): het gras komt mooi binnen maar dat weerhoudt hem er niet van om te werken (de slijtage is waarschijnlijk belangrijker maar hij houdt het al een paar jaar... maaier tweedehands gekocht)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Ahmed » 03/09/16, 12:06

We kunnen het niet goed zien, het is naar boven gebogen?

Ja precies; Ik heb het al opnieuw gesoldeerd of opnieuw verzegeld (het gras komt terecht in de hoek van dit onderdeel)...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Flytox » 03/09/16, 23:30

Ahmed schreef:
We kunnen het niet goed zien, het is naar boven gebogen?

Ja precies; Ik heb het al opnieuw gesoldeerd of opnieuw verzegeld (het gras komt terecht in de hoek van dit onderdeel)...


Door de opwaartse kromming kan lucht van onder naar boven worden aangezogen, waardoor het gras recht komt te liggen om het beter te kunnen maaien, zoals Ahmed suggereerde.
Voor de "schade" onder de motorkap, na een paar jaar dienst met het plaatwerk toegevoegd... verschillende keren worden verwijderd om de plaat recht te trekken : Mrgreen: l
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Christophe » 04/09/16, 13:58

Alle maaiers hebben een bottom-up zuigsysteem (blad met een propellerwig) maar ik heb zelden hockeysticks zoals die van jou gezien...

Hoe dan ook, het is interessant om je maaier te verbeteren met wat tips en trucs!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Ahmed » 04/09/16, 15:17

Op de laatste grasmaaier waar ik aan sleutelde (die van een club), was het mes zo versleten dat ik twee stukken van een oud mes heb gelast: ze vormen twee hockeysticks, maar bevinden zich aan de voorkant van het mes en zijn horizontaal; die heb je zeker nog nooit gezien! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Christophe » 04/09/16, 19:25

Inderdaad ...

Ahmed test omgekeerde geometrie / omgekeerde pijl? https://fr.wikipedia.org/wiki/Aile_en_f ... ers%C3%A9e : Mrgreen:

Waren er merkbare resultaten?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Ahmed » 04/09/16, 20:15

Nee, geen waarneembaar verschil*, afgezien van het feit dat zonder deze restauratie de kling zou worden gesloopt. Laten we zeggen dat ik deze geometrie heb overgenomen omdat het ook gemakkelijk was om een ​​groter onderdeel terug te brengen, terwijl het een langere levensverwachting bood...

*Het is voor het maaien in een grond die rijk is aan molshopen van zeer zanderige grond, dus erg schurend, dus het is beter om breed te plannen omdat de verscherpingen niet veel kunnen vasthouden...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Flytox » 04/09/16, 21:59

Ahmed schreef:*Het is voor het maaien in een grond die rijk is aan molshopen van zeer zanderige grond, dus erg schurend, dus het is beter om breed te plannen omdat de verscherpingen niet veel kunnen vasthouden...


Waar ik vroeger werkte was een "gratis" werkplaats waar iedereen kon knutselen/aanpassen steunen en ander gereedschap enz...voor het werk.....maar in feite was het een fabriek binnen de fabriek waar veel mensen hun pruiken. In de huidige "activiteiten" was er de reparatie van de maaimessen... zolang dit gebeurde in de edele staalsoorten van de staalfabriek en niet in staal om ezels te beslaan zoals men gewoonlijk vindt van oorsprong op maaiers. Weet dat een gehard 15CDV6 mes 3 tot 4 keer meer maaiuren oplevert dan een origineel mes. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten