DIY-tips: een grasmaaier verbeteren

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/06/12, 19:08

Flytox schreef:
Obamot schreef:Je leest zeker niet! [...] Resume wiki [...] Lees de wetenschappers opnieuw ...> [...] Dr. Ruth! [...] Je bent echte ontkenners van de realiteit !!! [...] begrijpt deze haat van kennis niet [...]
:-)))

Obamot : Mrgreen:

en bovendien krijg je een Dedelecoterie : Mrgreen:

Ja, maar met mate ... : Roll: :frons: U WILT het NIET begrijpen!

Aan het einde is er genoeg! ( : Mrgreen: :D : Cheesy: :P )
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

vrachtwagens verkoop




par Oli 80 » 25/06/12, 21:28

plasmanu schreef:De thermische maaier, wat een ver verleden : Mrgreen:
De wijziging is ook geldig op een elektrische.

Het probleem is dat de evacuatie nooit soepel verloopt en dat gras zich vaak kan ophopen in de richting van de as van de achterwielen.

Er is een slijpset die tussen het mes en de as kan worden gemonteerd.
Dwarsmontage (op 90 ° ten opzichte van het mes).
Beeld Beeld

Ik doe het anders.
Ik snijd meestal zonder de tas en til het ontsnappingsluik (net als jij) iets op: ik neem mijn benen vol : Mrgreen:
Zorg voor een goed paar laarzen.

Mijn enige spijt: er is geen zelfaandrijving op de elektrische.


Goedenavond, ik heb dit accessoire vaak verkocht in deze vrachtwagens die de marktdag passeren, ze deponeren hun catalogi twee weken van tevoren, vul gewoon het bestelformulier in en ga op D-day naar de vrachtwagen
er zijn verschillende bedrijven met bestaande vrachtwagenverkopen
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 25/06/12, 21:45

Foto in simulatie
Beeld

Bron: provence outillage
Grinder-set voor maaier
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 26/06/12, 06:34

Het speciale mes is voorzien van zeer resistente filamenten aan de uiteinden die het gemaaide gras hakken en verkleinen tot een zeer bemestende compost voor uw gazon.

Geen klusjes meer met bakken en verzamelen.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/06/12, 08:53

:pijl: Zoals zoveel mensen maai ik zo laat mogelijk ...
Dit jaar heb ik zelfs de bankschroef gepusht om 2-eilanden in mijn tuin tot dit weekend te laten groeien (ik ontving gasten).

Met de kinderen konden we de overvloedige biodiversiteit observeren die zich daar ontwikkelt. met name stokinsecten die op volwassen grootte waren aangekomen (10-12 cm). Mijn kleine Zoé (9ans) was een beetje ontroerd toen haar grote broer de 2-oase schoor.
:|
Onze 2-katten die ook graag daar lagen en zich daar verstopten om op vogels te letten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 26/06/12, 09:06

In de landbouw wordt het zoiets als natuurgebied genoemd : Cheesy:
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

olie overhevelen of afwezigheid




par Oli 80 » 14/09/12, 19:48

Goedenavond, hier is iets heel interessants dat ik heb gevonden, een eenvoudige hevelpomp http://www.buyabugbuster.co.uk/index.ph ... &Itemid=12 hier is het aangepast op een blik maar kan het ook op een blik worden bevestigd, we gebruiken het vacuüm als zuigsysteem

Ik heb geen ander onderwerp gevonden om dat te posten, dus ik heb het hier geplaatst
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 15/09/12, 07:41

Citro schreef:: pijl: Zoals zoveel mensen maai ik zo laat mogelijk ...
Dit jaar heb ik zelfs de bankschroef gepusht om 2-eilanden in mijn tuin tot dit weekend te laten groeien (ik ontving gasten).

Met de kinderen konden we de overvloedige biodiversiteit observeren die zich daar ontwikkelt. met name stokinsecten die op volwassen grootte waren aangekomen (10-12 cm). Mijn kleine Zoé (9ans) was een beetje ontroerd toen haar grote broer de 2-oase schoor.
:|
Onze 2-katten die ook graag daar lagen en zich daar verstopten om op vogels te letten.

Ik vind het idee van de eilanden goed.
PCQ de hele grond met groot gras vormt een probleem thuis, ik spreek over de teken, die van het lange gras houden ... en mijn buik : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Christophe » 26/08/16, 17:39

Herlancering van het onderwerp omdat ik ook de prestaties van roterende maaimachines slecht vind !!

Een vriend passeerde me onlangs de tuin met de klepelmaaier, hij ging super snel vooruit in het hoge gras van 100 cm zie meer ... En na informatie merk ik op dat zijn kracht ALLEEN 9 cv is (dit was dit model: Orec HR801 met Kawa 9W-motor http://www.iseki.fr/catalogue/vegetatio ... r801-.html ) terwijl elke maaiertrekker tussen 15 en 25 pk presteert voor een aanzienlijk lager maaigoed! Goed om de piloot te dragen, maar toch ... het is waardeloos als algemene prestaties!

Ik ben het al eens met Flytox 'eerste opmerking over de stroom die wordt gebruikt om het gras te "evacueren".

Dus hier zijn we dit onderwerp opnieuw aan het lanceren om te zien wat je kunt doen op kleine maaiers (zonder het principe volledig te veranderen), ik denk dat er veel te doen is aan de meskant en om te beginnen zie ik dat je mes is "hockeystick", is het origineel of een "made in Flytox" verbetering?

Flytox schreef:Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: DIY Tips: het verbeteren van een grasmaaier




par Flytox » 26/08/16, 19:19

Nee dit is het originele mes. Het "hockeystick" -gedeelte is precies het gedeelte dat de "propeller" maakt en ervoor zorgt dat het gemaaide gras waait.
Omdat dit mesje begint te moe te worden en niet ver van 15 jaar en X-slijpen, wil ik het uitproberen door een zeer plat mes te bouwen, precies zonder de hockeystick, om het opgenomen vermogen "aerodynamisch" aanzienlijk te verminderen . Hoewel het gemaaide gras dat nog meer stagneert onder de rollover misschien wel evenveel paarden zal opeten om te zien : Mrgreen:

Dit kan ook een ander probleem zijn als het gras het bandsysteem begint binnen te dringen waardoor de machine vooruitgaat .... opnieuw te zien. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 193-gasten