SOS FICUS

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
laure06
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 13/05/14, 19:13

SOS FICUS




par laure06 » 13/05/14, 19:21

Bonjour à tous!

Sorry, nog een bericht op een ficus lol.

Beeld

Beeld

Ik geef mijn ficus ongeveer een keer per week water. Het ligt op het zuiden voor een raam, maar blijft nog steeds beschermd tegen de stralen. Het staat niet naast een radiator. Ik heb het ongeveer een jaar geleden verpot en ik heb zelfs kleine staafjes kunstmest geplaatst.

Hij verliest al zijn bladeren, hij blijft kleine blaadjes maken maar ze vallen ook voordat ze zelfs maar hun "volwassen" grootte hebben bereikt. Zoals we op de foto kunnen zien, lijkt het alsof ze aan het drogen zijn, de bladeren krullen op ... ik begrijp niet wat er met hem gebeurt

Heb je dit ooit gezien?

Ik neem elk advies / advies!

Dank je wel! : Cry:
0 x
laure06
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 13/05/14, 19:13




par laure06 » 13/05/14, 19:27

geen sporen van wolluis ... het is best raar ..

waarom krullen ze deze bladeren op ?? vooral omdat ik zag dat de bladeren die geel worden, een teveel aan water kunnen zijn ..

Kortom, uw lichten zijn welkom :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Betreft: SOS FICUS




par sen-no-sen » 13/05/14, 22:06

laure06 schreef:Bonjour à tous!

Ik geef mijn ficus ongeveer een keer per week water. Het ligt op het zuiden voor een raam, maar blijft nog steeds beschermd tegen de stralen. Het staat niet naast een radiator.


Ficus benjamina groeit meestal in de jungle van Zuid-Azië, dus het houdt niet van te sterk licht of tocht omdat het meestal bescherming neemt tegen de rest van de vegetatie.
Bovendien houdt dit type boom van vochtige lucht, dus aarzel niet om water op de bladeren te spuiten.
Heb je erover nagedacht om de aarde op het oppervlak van de pot te vervangen?
Over de grond schrapen om te zien of er "indringers" waren?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 14/05/14, 11:13

Te veel water, te veel kunstmest, vergeet het een beetje, het zal beter voor hem zijn!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 14/05/14, 11:27

Na jaren van strijd verloor ik de mijne, dit keer denk ik absoluut ... de chemische meststoffen in sticks hebben helemaal niets veranderd.

Het begon zoals jij: gele bladeren, dan steeds minder bladeren ...

Eindelijk, het is echt een puinhoop om een ​​ficus in vorm te houden!

ps: gebruik onze image hosting-service als u deze wilt aanbieden. Dankjewel.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 14/05/14, 15:53

Ik vond de mijne in de prullenbak, het is prima, dank je. Het teveel aan kunstmest en water kan een plant heel gemakkelijk doden zonder dat het echt lang vergeten moet worden. Dit jaar doen de planten het met een regelmatiger verwarming beter.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/05/14, 19:09

Mmm nee !!!

Een van de gemakkelijkste planten!

Om te testen: snijd de dode takken korter en korter. Ofwel op een gegeven moment is er wit melkachtig sap (= latex) en je leeft nog, of er is niets meer over en het is dood ...

Als er geen latex is, gooi je!

Als latex: je snijdt alle takken tot leven, je steekt het licht en de warmte in (buiten zodra het warm is) en je wacht ... Van tijd tot tijd een schot ... Niet verdrinken . Houd het een beetje vochtig. Geen kopje. En geduldig, normaal, op een mooie dag, zie je scheuten aan de zijkant van de kofferbak komen ...

Ik stuurde dus een paar van hen, bonsaibomen die ik was vergeten, grote die ik herstelde in de slaapkamer van mijn zoon die hem al maanden geen water had gegeven ... Allen nog in leven!

Ze sterven meestal aan 2 dingen, vaak gecombineerd:

a) niet genoeg licht

b) te veel water

Door het "niet genoeg licht" verliest het blad (of wisselt ook van plaats).

Dus paniek in het huisje: "hij heeft geen water!", "Hij heeft geen kunstmest!" ... Dus ik stopte water, ik deed kunstmest, die hem doodt omdat hij dat niet doet heeft meer bladeren en is net gestopt met groeien!

Bemest een plant die lijdt niet! Geen groei = geen behoefte aan nuttige elementen. Meststof is geen medicijn! Het is een voedingsstof die voorkomt in de grond of potgrond; het wordt armer wanneer de plant sterk groeit; daar moet je compenseren. En alleen daar!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/05/14, 19:12

Ah, ik vergat: inderdaad, het is misschien niet zo heel erg op droge lucht.

Bovendien is een "zekere val" van blad normaal ... Er is een "vernieuwing" ... Dus oude vallen naar binnen, nieuwe duwen tegen het uiteinde van de takken ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/05/14, 19:15

Kun je de vochtigheid van je steun beschrijven?

Als je een beetje onder het oppervlak graaft, halverwege de pot, neem je een handvol grond en druk je heel hard samen:

a) blijft het droog?

b) het is nat, vormt een bal, maar er stroomt geen water?

c) er stroomt water?
0 x
laure06
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 13/05/14, 19:13




par laure06 » 14/05/14, 20:32

Het is waar dat het elk jaar zijn bladeren verloor in deze periode, maar het gaat nog steeds behoorlijk lang mee en vooral, in voorgaande jaren vervingen de jonge spruiten de vallende bladeren !!

Dit jaar vallen zelfs de jonge scheuten voordat ze de volwassenheid bereiken. :( dat is wat mij zorgen baart!

Wat betreft de ondersteuning is iets heel verrassends dat als ik water geef ik merk dat het water heel erg snel in de beker komt (ik moet ook oppassen dat het niet overloopt ... kortom) .. zo goed dat ik me afvraag of hij tijd heeft om te "drinken" .. en het oppervlak droogt heel snel op ..

Is er een landprobleem? maar ik hoorde dat het slecht was om een ​​plant te verpotten die lijdt ... Is het krap? Ik keek of de wortels hieronder uitkwamen, maar nee ... Ik weet het niet !!

Ik word er dronken van !!!! mijn Georgette sterft en ik vind het niet leuk: '(

Om je vraag te beantwoorden Did67 .. Ik kon niet teveel doen lol look:

Beeld


het was in elk geval erg droog.
0 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 88-gasten