Wind pomp

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

houten pomp




par Oli 80 » 28/02/10, 16:37

wat me verbaast is dat deze pomp volledig onder water is en van hout is gemaakt, op de lange termijn met de beweging is de slijtage snel gedaan, tenzij het een behandeld hout is

kortom het was zeker een project uitgevoerd door studenten onder toezicht van hun leraar, misschien om de roterende beweging om te zetten in een alternerende beweging met iets anders dan de krukas en de drijfstang, hier met behulp van de excentrische beweging

de windturbine die voor dit project is gebruikt blijkt een Savonius te zijn



commerciële pompende windturbine http://video.voila.fr/video/iLyROoafIdfM.html
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/03/10, 23:31

Als u een stroom niet veel minder dan 200 liter per dag wilt, minimaal van de windturbines van 1930 die in eerste instantie moeten worden vervangen, zijn er eenvoudigere middelen.
Een eenvoudige en rudimentaire windturbine zou een door de wind geschudde as kunnen gebruiken met aan de bovenkant een touw dat daardoor door deze beweging aan de zuiger van de pomp trekt of aan een balgpomp met twee zuig- en perskleppen. Een veer met stops zou buitensporige amplitudes dempen.
Je kunt ook elektriciteit opwekken door het touw over een katrol te halen die een dynamo aandrijft die een batterij oplaadt.
Er zijn heel veel simpele variaties mogelijk!!
De interesse is esthetisch, geen visuele verandering, een boom, geluid, geen extra geluid, dan is de boom vrij hoog (den 20 tot 24 m) en zal hij de sterke wind op grote hoogte zoeken, midden in het bos, de eenvoud van realisatie , esthetiek, de werking zelfs bij storm, vooral omdat er wervelwinden zijn die het bos doen schudden, de mogelijkheid om alle bomen van een bos als windturbine te gebruiken!
De minste wind heeft altijd draaikolken (bijna oneindig Reynoldsgetal in een bos!)
Het verbaast me dat het niet bestaat!!
Misschien te simpel en triviaal?
De opbrengst per m2 is niet optimaal maar de eenvoud van constructie en de mogelijkheid om een ​​bos te vullen, compenseert de opbrengst sterk.

Zo wordt een touw vastgemaakt aan de top van een redelijk hoge flexibele boom (met een stok die het touw vasthoudt, vermijden we om naar de top van de boom te klimmen om het touw te passeren), daarna wordt het touw vastgemaakt aan een veer die sterk genoeg is om strak te blijven in de richting van de heersende wind. Een ander touw dat aan het eerste touw is bevestigd, brengt de kracht over op de pomp om deze te bedienen met een veer voor de retour en een andere veer om de variaties in de loop van het touw te dempen.
De pomp kan een zuiger of balg zijn met zuig- en perskleppen (zoals een luchtbedpomp maar dan kleiner).

Er zijn eenvoudige geknoopte touwpompen die worden gebruikt om water uit de put in een gesloten kringloop naar boven te pompen en naar boven te halen, waar dit geknoopte touw het water naar boven brengt (zie de FAO).
Het touw dat door de boom wordt getrokken, kan worden gebruikt om het pomptouw door een ratelsysteem te trekken dat altijd in dezelfde richting trekt en de terugkeer mogelijk maakt.
Je kunt een roterende pomp nemen waarbij het touw over een katrol gaat om deze afwisselend te laten draaien.
Je kunt een accu opladen met een dynamo (van bijvoorbeeld een fiets die het touw snel laat draaien) die een kleine elektrische pomp laat draaien.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

pompende windturbine




par Oli 80 » 11/08/10, 19:02

hallo, hier is een video van een kleine pompende windturbine om bijvoorbeeld een tuin water te geven





0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

kleine pompende windturbine




par Oli 80 » 28/06/12, 18:24

Hallo, hier is wat ik heb gevonden http://une-petite-eolienne-de-pompage.over-blog.com/ in deze link die niet van mij is, gevonden in het commentaar van een YouTube-video,

je kunt je kleine windturbine bouwen, de uitleg van de link is zeer gedetailleerd
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: windpomp




par Oli 80 » 15/04/20, 23:24

Hallo allemaal, hier is een deloule-pomp op video




en in de cilinder



er zijn links voor reserveonderdelen voor deze pomp, het is grelinette die blij zal zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
evaluatie
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 02/11/16, 16:22
Plaats: cosmopolitanie
x 7

Re: houten pomp




par evaluatie » 18/04/20, 00:34

Oli 80 schreef:wat mij verbaast is dat deze pomp geheel onder water staat en van hout is gemaakt,

Hout in water rot niet.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten