Pomp met hevel sifon, vrij water pompen

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Pomp met hevel sifon, vrij water pompen




par Christophe » 09/02/09, 17:10

Om naast de hydraulische ram en de "pulspomp" te worden opgeslagen in ecologische pompen die de energie van water gebruiken om te pompen en onbekend bij het grote publiek:

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/02/09, 18:43

hier is een bewijs dat het papier kan worden geschreven

dit ding zal nooit lang werken zonder onschadelijk te maken

het is precies hetzelfde principe als de ram, behalve dat in de ram alles onder druk staat, terwijl het ding depressief is en er altijd lucht zal zijn opgelost in het water die zal vrijkomen en onschadelijk maken

de uitleg van het genre: het vermijdt dat de lange ramsslang irrelevant is: niets verhindert het opwinden van deze slang als er plaatsgebrek is: maar over het algemeen kunt u op zoek naar een hogere druppel ...

deze toren lijkt mij de slechtste slechte oplossing
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

pompende sifon




par Oli 80 » 10/02/09, 16:37

hallo, ik merk op dat mensen meer negatieve dan positieve punten vinden op dit soort apparaten, verlies van water op het niveau van de impulsklep op de hydraulische ram, verlies van vermogen van de hefhevel, ik zou liever zoeken naar de positief aspect van deze machines, geen energieverbruik, deze systemen verslijten nauwelijks omdat er geen tandwielen of zeer complexe mechanica, de hydraulische ram, de hijssifon en de pulserpomp kunnen worden gebruikt in regio's zonder elektriciteit, ontwikkelingslanden, enz., bovendien hebben ze bijna geen onderhoud nodig, een elektrische of thermische pomp vereist ze daarentegen regelmatig onderhoud, dus u kiest
Dernière édition par Oli 80 de 01 / 03 / 09, 18: 42, 1 keer bewerkt.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: pompende sifon




par Oli 80 » 01/03/09, 17:45

Oli 80 schreef:hallo, ik merk op dat mensen meer negatieve dan positieve punten vinden op dit soort apparaten, verlies van water op het niveau van de impulsklep op de hydraulische ram, verlies van vermogen van de hefhevel, ik zou liever zoeken naar de positief aspect van deze machines, geen energieverbruik voor een vergoeding, deze systemen verslijten nauwelijks omdat geen tandwielen of mechanica, de hydraulische ram, de hijssifon en de pulserpomp kunnen worden gebruikt in gebieden zonder elektriciteit , ontwikkelingslanden, enz., bovendien vereisen ze bijna geen onderhoud, een elektrische of thermische pomp vereist ze anderzijds regelmatig onderhoud, dus u kiest


hallo, hier is een link met foto's van de sifon, bovendien zou een vereniging in dit dorp de hijsifon in goede staat willen herstellen, het zou mogelijk zijn als er mensen waren die hierin geïnteresseerd zouden zijn, http://www.patrick-remusat.fr/siphon_elevateur_lemichel

je ziet hoe dit apparaat er in het echt uitziet en niet alleen in afbeelding of schets, deze link wordt al gebruikt op een ander onderwerp van de sifon
https://www.econologie.info/share/partag ... hGNLFo.pdf
zoals ik heb begrepen kunnen we met dit apparaat tekenen, op voorwaarde dat het uiteinde van de afwijzingspijp lager is dan het tekenpunt, deze installatie mogelijk is met een ondergrondse bron waar het water door de zwaartekracht uit de sifon wordt gezogen en een deel van het water wordt opnieuw geloosd in deze ondergrondse bron, de mechanica bevindt zich aan de oppervlakte
Dernière édition par Oli 80 de 27 / 03 / 10, 11: 22, 1 keer bewerkt.
0 x
Mido66
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 56
Inschrijving: 07/05/09, 11:51




par Mido66 » 19/05/09, 14:59

0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/06/10, 15:05

St Pons la Calm is een bezoek waard als je langs Avignon komt.

Deze pomp lijkt efficiënt, 75% efficiëntie, goed geregeld, net zo goed als de ketting van waterval naar elektriciteit naar pomp !! .

De ram aan de bovenkant van de sifon blokkeert het water dat snel circuleert door de druk te laten stijgen door inertie om het uit te laten gaan door een terugslagklep (en dus helemaal geen luchtinlaat door vacuüm) en de resonator van de regelaar met membraan vermijdt na overmatige depressie en schok (cavitatie) en zorgt voor een snelle heropening van de plunjerklep. Deze klep is verstelbaar door extern contragewicht.
Deze pomp op de video's van St Pons, goed roestig, zou opnieuw kunnen werken, als de roest niet overdreven is, door beschadigde of ontbrekende delen opnieuw te roesten, wat moeilijk is.
De stroom van 60m3 per dag was belangrijk !!
Nu kost energie niets anders dan het werk en daarom is alles veranderd, het minste onderhoud is veel duurder dan de energie van een elektrische pomp!
Resultaat dat we dit type ecologische pomp niet meer gebruiken.
Het herstelwerk is belangrijk, dus een kleinere versie zou op lage snelheid werken ??

Beeld
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

lemichel sifon




par Oli 80 » 04/06/10, 17:38

hallo, in feite moet dit systeem ook worden gerehabiliteerd, omdat omdat wordt aangegeven dat het onderhoud van dit apparaat bijna een beetje lijkt op de ram, ik weet niet of het onder druk water kan leveren, denk ik dat ja, er is een pdf om hierboven in het onderwerp te lezen, het is jcv die erin is geslaagd het te verkrijgen in de buurt van de associatie van st pons de kalme erfenis

Ik weet niet of er ergens anders zijn dan in St Pons, anders zouden ze de enige twee modellen in Frankrijk of zelfs ter wereld zijn.

Ik denk dat ze in het paviljoen van de manse geïnteresseerd zouden zijn in dit apparaat, des te meer als er zelfs oude plannen zijn om een ​​hijsifon te ontwerpen, meer op de wereld zijn er meer en meer fabrikanten van rammen waarop we kunnen tillen de regerende site klein dus het moet in hun touwen zijn
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Sifon hefpomp, vrij water pompen




par Oli 80 » 15/12/16, 21:46

Goedenavond, een oud onderwerp opgraven
hier is een patent voor een verbeterde versie van de Lemichel-hijsifon https://www.google.com/patents/US645528

en een versie getest op video https://www.youtube.com/watch?v=ufPYjQwkF8I

hier is een bewijs dat dit apparaat niet volledig is vergeten
0 x
Avatar de l'utilisateur
didier33420
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 18/05/13, 10:43
Plaats: Grézillac 33420
x 3

Re: Sifon hefpomp, vrij water pompen




par didier33420 » 16/12/16, 11:52

Hallo . Ik ben de amateurfabrikant van het apparaat gepresenteerd door Oli 80. Ik heb enkele tests uitgevoerd op de hijsifon en op sifonrammen. Ik werd geïnspireerd om deze machines te maken van de sifon, Lemichel, de Gelly-ram, de Bruyère / Arsac-ram. Niet al deze machines hebben veel succes gehad. Alleen de ram bleef over. Onlangs heeft een Engelse fabrikant net een hijsifon te koop aangeboden. Hij heeft eenvoudig zijn ram enigszins aangepast, die hij sinds enkele jaren fabriceert. Een opstanding van de hijsifon? Waarom niet !!!
Deze machines zijn erg interessant, vol lessen voor liefhebbers van deze oude uitvindingen.Tussen 1850 en 1900 zijn er veel patenten aangevraagd. Serieus en "gek" !!! Door de tijd te nemen om te zoeken, kunnen we sporen van deze patenten vinden op internet, vaak in het Engels ... Om deze documenten te vinden, moet je je fantasie gebruiken. met de namen van de fabrikanten zoals: Durozoi, Decoeur, Lemichel, Gelly, Bruyère / Arsac etc ...
Met vriendelijke groeten .
Didier
0 x
Joe Flachy
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 21/11/04, 15:41
x 2

Re: Sifon hefpomp, vrij water pompen




par Joe Flachy » 04/07/22, 13:15

Hallo, ik ben dit topic aan het opgraven met een idee:
zou het mogelijk zijn om een ​​thermosifon te gebruiken om een ​​liftsifon te laten werken en dus water te pompen dankzij een temperatuurverschil?
Hier is het schema waar ik aan denk
Capture d’écran_2022-07-04_13-14-04.png
Screenshot_2022-07-04_13-14-04.png (26.52 KiB) 5454 keer bekeken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 160 gasten