Wiet rond het zwembad

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
energie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 02/07/20, 16:27
x 3

Re: Weed rond het zwembad




par energie » 14/08/20, 14:43

Goed idee :) Ik schrijf het op :)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16131
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5244

Re: Weed rond het zwembad




par Remundo » 16/08/20, 08:52

een voorbeeld van een biologisch afbreekbare plastic rol
https://www.jardinet.fr/fr/p-film-de-pa ... gIAbvD_BwE

Ik heb wat onderzoek gedaan omdat ik een tuin heb en niet altijd tijd heb om te wieden.

Tuinders hebben tijd, maar oppervlakken breken hun rug.

De slechte polyethyleenfilm: vervuilende plastic deeltjes, die in de grond achterblijven of voor het grootste deel van het zeildoek moeten worden gerecycled.

De mulchfilm is poreus, het laat regen en water door, aan de andere kant snijdt het het licht af, en dat het onkruid, het doodt ze, in feite duwt het alleen de kleine gadgets die in de gaten zijn geplant die je opent.
1 x
Beeld
energie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 02/07/20, 16:27
x 3

Re: Weed rond het zwembad




par energie » 22/09/20, 15:35

Remundo schreef:een voorbeeld van een biologisch afbreekbare plastic rol
https://www.jardinet.fr/fr/p-film-de-pa ... gIAbvD_BwE

Ik heb wat onderzoek gedaan omdat ik een tuin heb en niet altijd tijd heb om te wieden.

Tuinders hebben tijd, maar oppervlakken breken hun rug.

De slechte polyethyleenfilm: vervuilende plastic deeltjes, die in de grond achterblijven of voor het grootste deel van het zeildoek moeten worden gerecycled.

De mulchfilm is poreus, het laat regen en water door, aan de andere kant snijdt het het licht af, en dat het onkruid, het doodt ze, in feite duwt het alleen de kleine gadgets die in de gaten zijn geplant die je opent.


Bedankt voor al deze informatie :)
1 x
Marc-B03
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 25/05/21, 10:26
x 1

Re: Weed rond het zwembad




par Marc-B03 » 25/05/21, 10:31

Remundo schreef:een voorbeeld van een biologisch afbreekbare plastic rol
https://www.jardinet.fr/fr/p-film-de-pa ... gIAbvD_BwE

Ik heb wat onderzoek gedaan omdat ik een tuin heb en niet altijd tijd heb om te wieden.

Tuinders hebben tijd, maar oppervlakken breken hun rug.

De slechte polyethyleenfilm: vervuilende plastic deeltjes, die in de grond achterblijven of voor het grootste deel van het zeildoek moeten worden gerecycled.

De mulchfilm is poreus, het laat regen en water door, aan de andere kant snijdt het het licht af, en dat het onkruid, het doodt ze, in feite duwt het alleen de kleine gadgets die in de gaten zijn geplant die je opent.

Hallo,

Bedankt voor de uitleg, ik zat op de polyethyleenfilm. Ik zal mijn exemplaar bekijken :)

à bientôt
1 x
Avatar de l'utilisateur
HeleneMH
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 26/02/24, 09:02
x 1

Re: Weed rond het zwembad




par HeleneMH » 26/02/24, 12:25

Hallo,
Voor het behandelen van gras tussen uw zwembad en de betonplaat. Kies de methode die het beste aansluit bij uw behoeften
aan uw behoeften en met behoud van het milieu en de veiligheid van uw zwembad.

Gebruik van natuurlijke methoden: azijn, zout of kokend water, maar vereist toepassing
regelmatig op de lange termijn.
Natuurlijk mulchen met stro of houtkrullen om te voorkomen
zaden ontkiemen.
Wieden door een handmatige oplossing met een fijn mes of een schraper, maar effectief
moeizaam.

Gebruik van chemische herbiciden, effectief maar potentieel vervuilend en schadelijk voor de gezondheid. Kies een goedgekeurd product en volg de aanbevolen instructies.

Het gebruik van expanderend schuim: een duurzame maar potentieel risicovolle optie voor de zwembadomhulling. kies een schuim dat speciaal is ontworpen voor zwembaden en volg strikt de instructies van de fabrikant.

Kies eerst voor natuurlijke methoden voordat u voor chemische oplossingen kiest.
Als u chemische herbiciden gebruikt, bescherm uzelf dan met handschoenen en geschikte kleding.
Zorg ervoor dat het gebruikte product compatibel is met uw zwembadomhulsel.
Vermijd voor een houten terras chemicaliën die het hout kunnen beschadigen en kies voor oplossingen die de structuur respecteren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten