Onderhoud uw gazon en tuin op een ecologische manier

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
ibis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 31/12/08, 15:56
Plaats: Ain




par ibis » 25/04/09, 19:15

ganzen zijn ook leuk, ze geven echter de voorkeur aan jong gras, maar kunnen een heel dicht grasveld onderhouden als er genoeg zijn. Ze dienen ook als waakhond en waarschuwen voor elke aankomst. Nadeel: niet erg discrete uitwerpselen als je erop loopt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 25/04/09, 19:35

we hadden 2 jaar geleden gewied, en hier is het resultaat:

Beeld

geen hooi, geen papaver! het is onze keuze! het is goed zo!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/04/09, 23:16

Heb ik gezien dat het land glooiend en schaduwrijk is?

Plant wat gras en bestrooi het met wilde bloemen (ik heb zaden voor je als je wilt) als er niet te veel schaduw is, zou het moeten werken...

Wat dit PPS-document vooral aan de kaak stelt, is het gebrek aan diversiteit veroorzaakt door de aanleg van gras...

En waarom ben je dan verstoken van een mooie hoek? uw kinderen kunnen ook genieten van het gras, al is het in een zelfgekozen hoek, vol met mooie bloemen...Nee?
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 27/04/09, 23:38

ja, de hoek is schaduwrijk, maar niet hellend! (Ik balanceerde op een kruk om de foto door het badkamerraam te maken!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/04/09, 23:45

Hi, hi, hi!

U moet ook weten, jongedame, dat u uw gazon kunt hergebruiken door het te composteren of, door het als meststof op de grond te laten liggen, als u regelmatig maait met een kleine grasmaaier op een luchtkussen (van het flymo-type). 50M² die het milieu zal doden, laten we niet te diehard zijn

De wilde bloemen zijn erg mooi en groeien erg goed !!!

Ik raad je aan om in een tuincentrum een ​​gazon te zoeken dat geschikt is voor het kreupelhout, als er meer schaduw is dan zon...

Goedenavond en tot ziens...
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 28/04/09, 00:20

We hebben thuis geen papaver, maar we hebben (of we hadden het hangt af van het seizoen): sneeuwklokjes (door "plukjes"), "madeliefjes", plantijn, veel paardebloem (waarvan sommige reuzen: 50 -60 cm in doorsnee), een paar distels (heb je tenen in sandalen)...en heel veel mos! Vorige week heb ik met de verticuteermachine een tiental goed verpakte kruiwagens van nog geen 12m² buiten gezet... Pfffuu...

We hebben besloten om alleen het deel van de tuin dat aan de straat ligt te "onderhouden": de rest (zij "stroom": we laten het + of - wild + moestuin en fruitbomen)...

ps: uitstekende presentatie Nono...maar het zijn niet alleen de voorsteden weet je...Op het platteland (de echte, de onze...) zijn er ook fanatiekelingen van "wekelijks maaien" in de stijl van "drugsverslaafden" om de onverbrande van hun thermische grasmaaier... De conclusie is dat we vooral te dom zijn om altijd alles "perfect" in beeld te willen hebben... Pfff...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 28/04/09, 00:53

Hier is een afbeelding om Nono's pps te voltooien (door WWF):

Beeld

(hoewel een beetje onhandig: bossen zijn NIET de longen van de aarde)
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 28/04/09, 21:15

Helemaal oké dit jaar gooi ik mijn maaier weg en laat ik het gras maar groeien, dat is de schoonste oplossing. En ik zou een dutje gaan doen in het wilde gras.
Het heet degrowth!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/04/09, 22:18

Hallo Christopher O.
Christophe schreef:... aan de andere kant hebben we (of we hadden het hangt af van het seizoen): sneeuwklokjes (door "plukjes"), "madeliefjes", plantijn, veel paardenbloem (waarvan sommige reuzen: 50-60 cm doorsnee),


We wisten dat je veel bijzondere planten had... De Miscanlit Pissenthus versie Goliath

Beeld

A+
Dernière édition par Flytox de 28 / 04 / 09, 22: 22, 1 keer bewerkt.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 28/04/09, 22:22

Beeld

Ik wed dat je eraan dacht om de bloem op mijn gezicht te zetten? Toegeven! :)

Nee raymon, dat heet grasgroei!

ps: ik vergat in de lijst de talloze brandnetels!!!
0 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten