Onderhoud uw gazon en tuin op een ecologische manier

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 17/06/07, 16:20

Dus hier is een kleine presentatie van onze snijgereedschappen : Cheesy:

1) De Bio Mower die royaal wordt gebruikt door Guidi:

Beeld


Mechanisch gereedschap met de hand (behalve de nucleaire verticuteerder ... rekening houdend met de aanwezige hoeveelheid schuim, hadden we geen keus):


Beeld

Jullie hebben allemaal herkend:

- een zeis (5 € bij Emmaüs),
- een handmaaier met rollen,
- een mechanische verticuteerder (25 € op promotie zonder handvat)
- een elektro-nucleaire verticuteerder (300W)

3) Bio Clippers voor randen en afwerkingen:

Beeld
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 18/06/07, 00:11

Ik hou van je wereld, Christophe !!! : Mrgreen:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 11/10/07, 14:23

Universe? Nou, het is hetzelfde als dat van jou, toch? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 11/10/07, 14:35

:schok: : Cheesy:
over vegetarische dieren
het heet herbivoren schat! :schok: : Mrgreen:
Nou hier is het: er is de isolatie van de wand van je kelder! konijnen schapen + :schok: : Mrgreen: : Mrgreen:
- een zeis (5 € bij Emmaüs),
Ah ja een echte! :schok: : Mrgreen:
En sommige cocotes voor goede eieren en wat veren voor de kussenslopen (hoop ik zonder al te veel vlooien) : Mrgreen: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 11/10/07, 14:36

Ik hou van de trombine van de bioclipper. : Cheesy:
Thuis is het een thermische maaier. :?
Ik laat het gras ter plaatse. En ik snijd wanneer het mijn knieën bereikt.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 11/10/07, 14:37

Christophe schreef:Universe? Nou, het is hetzelfde als dat van jou, toch? : Cheesy:


Koe, ga je op zoek naar mijnbouw om zulke oude onderwerpen op te graven ???? :schok:

Ik had het niet over het universum in Kozmik-zin, maar over je directe omgeving ... hoewel er zelfs in die zin overeenkomsten zijn tussen jouw universum en het mijne. Alleen nuance, in mijn huis, is er geen rommel meer in de tuin en molshopen overal : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 11/10/07, 14:53

A2E schreef:En sommige cocotes voor goede eieren en wat veren voor de kussenslopen (hoop ik zonder al te veel vlooien) : Mrgreen: )


Het was gepland, we hebben al enkele boeken gekocht, maar we hebben al moeite om alles dan alles op zijn tijd te doen ... zeker in het voorjaar (met het planten van miscanthus)!

Anders goed gezien voor de wol van konijn / schapen, maar de montou is om te begeleiden, als ik hem "punk" maak betwijfel ik of hij het waardeert, en de konijnen missen wel een beetje oppervlak ... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 11/10/07, 14:57

Targol schreef:Koe, ga je op zoek naar mijnbouw om zulke oude onderwerpen op te graven ???? :schok:


Een goed ingevoerd onderwerp is een vergrendeld onderwerp ... wat hier niet het geval is :)

Targol schreef:Ik had het niet over het universum in Kozmik-zin, maar over je directe omgeving ... hoewel er zelfs in die zin overeenkomsten zijn tussen jouw universum en het mijne. Alleen nuance, in mijn huis, is er geen rommel meer in de tuin en molshopen overal : Lol:


Ik denk dat alle stamgasten hiervan forum moeten een gemeenschappelijke visie op hun tuin hebben ...

Voor moedervlekken is er een plant die ze van nature heel goed afstoot, ik ben de naam vergeten, maar gegyx had erover gesproken ... we zouden daar een onderwerp voor moeten maken omdat het ons zo sterk interesseert omdat we het ook hebben. .. (ze zaten onder het hoge gras op de foto van de schapen)
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 15/10/07, 16:58

Schaap is een herkauwer die gemiddeld 7 kg methaan per jaar uitstoot, een broeikasgas. Een land als Australië fokt ongeveer 115 miljoen schapen en produceert daarom ongeveer 800000 ton methaan per jaar! Ecologische schapen?

Ik heb een elektrische maaier op batterijen, een Black & Decker GRC840. Ze is twaalf jaar oud en de batterij is origineel!
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 15/10/07, 22:05

Een schaap is goed, en dan kan het altijd helpen op momenten van grote eenzaamheid ... : Mrgreen:
0 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 86-gasten