speciaal wieden gereedschap

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

speciaal wieden gereedschap




par Oli 80 » 11/04/14, 15:51

Hallo, hier is een wiedtool die ik heb kunnen fotograferen

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

het is een geweldig merk tools, zonder spam zeggen we wolf-tools, het is gewend maar we wisten nooit hoe het te gebruiken, het werd ons gegeven door een vertegenwoordiger waar ik werk en het sleepte zich jarenlang voort en we hebben amper 2 jaar geleden een handvat gehad, maar we weten niet hoe we het moeten gebruiken : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 11/04/14, 21:29

Het is een border cutter, om scherpe grenzen aan het gazon te snijden, daarom een ​​zeer specifiek gebruik.

Kort antwoord: computerproblemen op dit moment ... :onheil:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113




par Oli 80 » 11/04/14, 23:11

Goedenavond, ik heb in feite deze foto's genomen waar ik werk (wegen) en soms hebben we vertegenwoordigers in apparatuur, een lange tijd geleden bracht een van hen deze tool terug, bij ons is alles in bulk besteld , daarom mouwen uit elkaar en gereedschap afzonderlijk in te brengen, en het wordt indien nodig gemonteerd wanneer een gereedschap breekt,

dit ding sleepte zich jarenlang voort en op een dag twee jaar geleden hebben we het aangetrokken, de hark ernaast is van hetzelfde merk tools wolf

deze tools zouden zich aansluiten bij deze ongebruikelijke tools http://www.amoons.be/botarosa/botarosa/ ... lence2.htm
http://avrilindustrie.moonfruit.fr/#/pic-bine/3207795
http://blog.hortik.com/2013/07/31/deshe ... l-travail/
http://www.zone-outillage.fr/articles/f ... -jardinage
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113




par Oli 80 » 17/04/14, 21:22

Goedenavond, ik probeerde informatie op te vragen bij het bedrijf Tool Wolf, maar blijkbaar is er een probleem met de contactserver, dus kon ik geen e-mail verzenden

maar hey ik heb niet de indruk dat het onderwerp van handmatig wieden iemand hier interesseert, dit is de reden waarom ik hier vaker op kom forum, Ik wilde me zelfs afmelden

wees niet verrast als mensen vertrekken forums, het is dat ze een goede reden hebben om het te doen :x

Ik denk niet dat het een soort border edifier is
0 x
lv13r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 147
Inschrijving: 30/12/04, 10:09




par lv13r » 17/04/14, 22:00

hallo oli 80
als het interessant is, maar je weet zeker dat het gewend is om dit ding te wieden? omdat ik niet echt zie hoe of wat het soort versterking in het midden zal dienen en waarom het laken in hoek wordt gevormd :?
lionel
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113




par Oli 80 » 17/04/14, 22:40

Echt, het is eigenlijk een tool die ik tijd had om te fotograferen waar ik werk, het is een vertegenwoordiger die het probeerde, maar de tool werd verwaarloosd en we zetten een handvat nauwelijks twee jaar geleden, voordat het gereedschap bijna 15 jaar met ons mee naar het depot sleepte, was het in nieuwe staat toen we het binnenreden

het niet-pijnlijke deel werd afgevoerd, de hoogte van alles dat is dat we het nut van dit hulpmiddel helemaal niet kennen en nog minder de namen ervan, toen we het namen, werd het geteld als schoffel of pikhouweel



het zou een soort multifunctioneel hulpmiddel kunnen zijn

op dit moment is het weer de mode voor deze multifunctionele handmatige onkruidhulpmiddelen https://www.youtube.com/watch?v=SyMJlXfBu0I
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 17/04/14, 23:04

Ik heb niet de indruk dat het gereedschap waarin u geïnteresseerd bent nog steeds wordt vervaardigd (pardon, maar ik heb uw vraag hierboven beantwoord, ik herhaal, het is een hulpmiddel om te trainen de randen van het gazon, aan de rand van de weg of de binnenplaats).

Handgereedschap is geen probleem meer: ​​fabrikanten verkopen liever gemotoriseerde machines, en gebruikers kunnen zich meestal niet voorstellen dat eenvoudige gereedschappen zoveel service kunnen bieden.

Ter verdediging van deze laatste moet echter worden erkend dat deze algemene onvrede de oorzaak is van een zeer geringe ontwikkeling, waardoor het volledige potentieel van dit soort instrumenten niet tot uitdrukking kan worden gebracht.

Persoonlijk is dit helemaal niet het geval en ik was in staat om een ​​aantal interessante stukken samen te stellen die ik van schroot heb gered.
Bijvoorbeeld een automatische schop: dit type uitrusting gaf in zijn tijd aanleiding tot een grote verscheidenheid aan min of meer operationele variaties; deze lijkt behoorlijk succesvol, met een kanteling die wordt bestuurd door een heel eenvoudige cam (aangezien ik de aarde niet omdraai, gebruik ik hem niet).

Maar het juweel dat ik kostbaar bewaar, is een getrokken schoffel die werd verkocht door de Ets. Bouyer, gevestigd in de regio Nantes (een hoge tuinbouwplaats op lichte grond), beter bekend om hun grondfrezen die ze vervolgens produceerden.
Ik heb het kunnen herstellen met allerlei gereedschappen die erop kunnen worden gemonteerd (skimmers van verschillende soorten, brabant, groef, klauwen ...; ik heb zojuist de houten handvatten vervangen door metalen buizen.
In tegenstelling tot push-arm hoes (trefwoorden: wiel schoffel), die al een belangrijke stap vooruit zijn op het gebied van handgereedschap, is het getrokken systeem een ​​wonder van ergonomie: de tractie wordt aan de nieren geleverd door een brede riem (het zijn de benen die tractie produceren met de grootste spieren van de lichaam), waardoor beperkingen op de rug worden vermeden en de armen alleen de rol van geleiding vervullen; bovendien wordt het bewerkte deel niet vertrapt als de "tractor" achteruit beweegt.

Ik heb ook verschillende prototypes gemaakt van grelinette (sleutelwoorden; broadfork, U bar*) om een ​​bevredigend model met vier tanden te bereiken, heb ik ook een kleine gemaakt met slechts één handvat en twee tanden, wat praktisch is voor kansen en uiteinden voor grondwerk in compacte grond (het vervangt het gebruik van de pikhouweel veel effectiever).

Ik wijzig hulpmiddelen om ze te verbeteren, zoals de tandhaak die, dankzij de toevoeging van korte en rechte tanden, fungeert als een klomponderbreker die ondersteboven wordt gebruikt ...

* Zie naast de Angelsaksische websites de geweldige Russische (Poolse) modellen (plus andere tools) ... trefwoorden: Wonder schop, о-мотыгу, hand cultivator (handmatige cultivator), Неймана Картофелекопалка [/ i] (de laatste wordt, zoals de naam suggereert, gebruikt om aardappelen te plukken).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 18/04/14, 09:10

Oké, laten we uitleggen hoe je mysterieuze tool werkt.

Het handvat wordt schuin gehouden; in deze positie is de zool van het gereedschap evenwijdig aan de grond (die als geleider dient), de verticale snijkant bevindt zich aan de graszijde en de deflector aan de gangpadzijde.
Een snelle heen en weer beweging biedt een schone stoplijn voor het grasgedeelte, het overschot wordt opzij gegooid voor verwijdering.
Wolf brengt nog steeds een soort afgeronde spade op de markt die verticaal snijden mogelijk maakt, maar combineert deze niet langer met horizontaal snijden.

Zoals u ziet, een goed ontworpen maar zeer specifiek hulpmiddel ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113




par Oli 80 » 18/04/14, 11:24

Ahmed schreef:Oké, laten we uitleggen hoe je mysterieuze tool werkt.

Het handvat wordt schuin gehouden; in deze positie is de zool van het gereedschap evenwijdig aan de grond (die als geleider dient), de verticale snijkant bevindt zich aan de graszijde en de deflector aan de gangpadzijde.
Een snelle heen en weer beweging biedt een schone stoplijn voor het grasgedeelte, het overschot wordt opzij gegooid voor verwijdering.
Wolf brengt nog steeds een soort afgeronde spade op de markt die verticaal snijden mogelijk maakt, maar combineert deze niet langer met horizontaal snijden.

Zoals u ziet, een goed ontworpen maar zeer specifiek hulpmiddel ...


Hallo, dus dit is een soort border edger, ik vroeg gisteren om informatie over deze tool van de bedrijfswolf,
de huidige border-jurken zien eruit als afgeronde schoppen,
er zijn allemaal merken, maar hey ik denk dat wolf een tool wilde maken die minder vermoeiend was om te gebruiken

het model waar je het over hebt ziet er zo uit
http://www.bricorama.fr/massifs-rocaill ... _r630.html
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 18/04/14, 13:26

Ja, dat is het precies.

Wat vind je van de tools in de links die ik heb gegeven?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten