Hooi van het jaar 2018 of het huidige jaar 2019?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Marieber.2000
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 05/07/19, 09:04

Hooi van het jaar 2018 of het huidige jaar 2019?




par Marieber.2000 » 05/07/19, 09:09

Hallo. Is het op het hooiveld beter om het hooi van het jaar te gebruiken?
Is het hooi van het voorgaande jaar zijn eigenschappen niet kwijtgeraakt, omdat groenten na verloop van tijd armer worden?
Dank u voor uw antwoord.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Hay van het jaar 2018 of het huidige jaar 2019?




par Did67 » 05/07/19, 09:51

Op het niveau van wat wordt gevonden in bodemorganismen (energie eerst, minerale elementen later ...) is er geen verandering. Zodra het water is verwijderd, wordt het hooi bewaard. Alleen als het zich vormt dat het zou veranderen: de mallen als paddenstoelen, zou dat betekenen dat de energie begint (zoals het gebeurt in een mest of een compost) ...

Voor dieren, die erg afhankelijk zijn, vinden ze daar ook vitamines of anti-oxidanten ... Dus ja, voor een koe, een paard of zelfs een ezel, "degradeert" het hooi een beetje, en oxideert . En verliest geleidelijk zijn kwaliteiten ...

De micro-organismen van de bodem zijn niet zulke mietjes en "vervaardigen" hun vitamines, hun anti-oxidanten, enz ... Bovendien voedt de meerderheid hen met dingen die zo "gedegradeerd" zijn als compost, of zo arm. alleen stro, krullen of rotzooi als karton ... En toch geen gele hesjes. Geen demonstraties ...

Dus je spreekt, hooi van 10 jaar geleden, of degene die het water nam, degene die een beetje sleepte, het is, zo niet kaviaar, in ieder geval brokken eieren (vergeleken aan wat ik zojuist heb opgeroepen en dat, ik betwist het echter niet, ook "werkt"! Velen zijn er tevreden mee. Sommigen zelfs trots zoals Artaban).

Pas op dat je royalist bent dan de koning ... Goed willen doen is respectabel. Vergeet niet dat dit vaak betekent niets doen! Dat planten maar één verlangen hebben: groeien. En een levende bodem die een logica is: leven. Hiervoor heeft hij een fundamentele behoefte: om energie te ontvangen (verzameld door autotrophs - groene planten - van ... de zon, dus het is de zon die moet worden teruggegeven aan de grond, in de vorm van biomassa, die deze energie opslaat in koolstofmoleculen, het is heel eenvoudig). Alle organische materialen brengen het. Maar het hooi is rijker aan minerale elementen, vrijgemaakt tijdens de ontbinding, die groenten nodig hebben. Ze bewegen niet tijdens de opslag van hooi ...
2 x
Marieber.2000
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 05/07/19, 09:04

Re: Hay van het jaar 2018 of het huidige jaar 2019?




par Marieber.2000 » 05/07/19, 10:00

Dank u voor uw antwoord.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten