De natuur maakt ook fouten en maakt "GGO's"?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
ibis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 31/12/08, 15:56
Plaats: Ain




par ibis » 21/06/10, 21:28

Dit wordt een hersenschim genoemd (een persoon met verschillende soorten cellen). Een cel aan de top (de piek van de groei van het voorgaande jaar) muteert. Deze cel vermenigvuldigt zich normaal en geeft een gemuteerde zone, en vormt een of meer verschillende knoppen (hier groen van kleur). Deze gemuteerde toppen worden ‘sport’ genoemd. Ze komen vrij veel voor op vegetatief gekweekte planten.

In het geval van Geepy, als volledige takken van de basis groen zijn, zijn ze waarschijnlijk afstoten van de onderstam.
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 21/06/10, 21:41

Een hersenschim is een individu met meerdere genomen.

Volgens Francis Hallé zijn de meeste bomen hersenschimmen: http://www.telerama.fr/monde/francis-halle-les-arbres-peuvent-etre-immortels-et-ca-fait-peur,34762.php

http://fr.wikipedia.org/wiki/Francis_Hall%C3%A9

De natuur is een onuitputtelijke bron van verwondering en verbazing!

:D
1 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
ibis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 31/12/08, 15:56
Plaats: Ain




par ibis » 21/06/10, 21:45

Bedankt highflyaddict,

Door een persoon met verschillende soorten cellen te zeggen, dat is wat ik heb gehoord 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/06/10, 23:21

Ja, leuk, geweldig en mysterieus "natuur". Ik zeg ook tegen mezelf dat we ook deel uitmaken van de natuur, dus als we een transgene plant maken, is dat natuurlijk toch? Waarom niet eindelijk de mens aanpassen, terwijl we toch bezig zijn? De hele vraag voor de tovenaarsleerling is of hij iets teveel doet of niet genoeg. Maar hij heeft niets te vrezen! Want als het model echt slecht is, zal het het niet overleven ... De natuur is meedogenloos, toch?

Christophe schreef:Ja didi, dus er zouden veel mogelijke mutaties zijn (differentiatie zou meer "eerlijk" zijn, nee?) op het niveau van de knoppen?

Alsof er, willekeurig, een zeldzame "herinnering aan (eerdere) genen" is? :schok:


Zeker op dit niveau!

Ok ik -> ben al buiten : Mrgreen: :schok:

[Bewerken:] Wat ik beangstigend vind, is het kleine respect dat we aan de levenden geven. Wat we moeten doen, is nederig zijn in relatie tot alles wat de natuur 4 miljard jaar heeft voortgebracht (zie meer als we teruggaan naar de oorsprong van de dingen). Dat we het genoom hebben ontdekt en dat we weten hoe we het moeten manipuleren, zou ons hierbij moeten inspireren. Wetenschappers moeten de kans grijpen om te observeren en echt te ontdekken hoe het werkt. Nou nee, aangezien alles onderhandelt, heb je resultaten nodig, het moet ergens voor nuttig zijn ... het moet winstgevend zijn! Alleen elke keer dat het geld erbij komt, lopen we tegen een ramp aan. Wil je een lijst?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/06/10, 12:23

Uit het geheugen ben ik niet meer scherp genoeg.

Maar in het geval van de "rode" bladeren die weer groen worden, is het blad rood door een verstopping in de aanmaak van chlorofyl ... Plotseling zijn de andere pigmenten (nog aanwezig - maar "gedomineerd", c ' zijn zij die onze bossen rood kleuren in de herfst, wanneer de productie van chlorofyl afneemt) zetten de toon ...

Dus ik denk eigenlijk dat wat Christophe waarneemt een "herstel" is van het genoom en het vermogen om chlorofyl te produceren. Het is trouwens een buitengewoon triviaal iets: bij celvermenigvuldiging, dus bij DNA-duplicatie, komen fouten vaak voor. Gelukkig worden ze heel vaak gerepareerd. En soms ook niet, daar wordt het bedorven ... Kanker, degeneratie, enz ...

Ik zou de vraag en mijn oude oude herinneringen moeten opgraven: veel verkleuringen en ook vreemde vormen (kronkelige hazelaar) zijn vaak het gevolg van besmettingen door virussen, die op de een of andere manier het normale functioneren 'beschadigen' ... van de tijd na verloop van tijd, in een kiem, slagen de cellen erin om het virus kwijt te raken en daarom keert alles terug naar normaal ...

Het is het een of het ander, in het geval van Christophe. Niets te doen inderdaad, met hergroei van een onderstam (dit komt veel voor bij houtige geënte planten - rozen, fruitbomen, enz ...).
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 22/06/10, 13:43

Did67 schreef:...
Maar in het geval van de "rode" bladeren die weer groen worden, is het blad rood door een verstopping in de aanmaak van chlorofyl ... Plotseling zijn de andere pigmenten (nog aanwezig - maar "gedomineerd", c ' zijn zij die onze bossen rood kleuren in de herfst, wanneer de productie van chlorofyl afneemt) zetten de toon ...
...


Een blokkade in de productie van bladgroen? Maar hoe groeit de boom dan (en hij lijkt goed te groeien!)?

En ik denk niet dat we door simpelweg de kleur "chlorofylgroen" "toe te voegen", het gebruikelijke groen van de bladeren van de hazelaar krijgen.

Nee, chlorofyl is er al!

Ik denk eerder aan de "overexpressie" van een gen dat anthocyanine produceert, een paars pigment dat het in principe mogelijk maakt om het absorptiespectrum te verbreden en te beschermen tegen de kou. Dit gen zou in principe niet erg actief moeten zijn op een "normale" hazelaar en moet worden gebruikt in zijn jeugd (als hij in de schaduw staat) en soms in het voorjaar tijdens de late koudegolf.

Hier, mijn kleine advies aan twee noten!


8)
1 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/06/10, 17:09

Slechts twee details:

- als chlorofyl het best presterende pigment is, is het niet de enige: er zijn inderdaad andere ...
("carotenoïden") - zie bijvoorbeeld: http://www.snv.jussieu.fr/bmedia/Photos ... gments.htm

- de kleur komt voort uit het "dominante": nogmaals, als de bladeren in de herfst geel, oranje, rood worden, komt dat doordat het chlorofyl verdwijnt en de andere pigmenten laat verschijnen, voordat het verkleurt door uitdroging. .

- inderdaad, de paarse kleur van de hazelnootboom (of andere soorten) houdt waarschijnlijk verband met een overproductie van anthocyanines en een onderproductie van chlorofyl ...

- deze andere pigmenten zijn ook actief vraag "opvang van zonne-energie": rode kool groeit bijna net zo goed als witte kool, toch? Voor carotenoïden is het zeker (zie geciteerd artikel); voor anthocyanen twijfel ik nu (ze worden niet genoemd).
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 29/07/10, 22:11

Hallo, rood is een anthocyaan, het is gewoon kleurrijker dan chlorofylpigmenten, maar niet onverenigbaar. (Opmerking: anthocyanine is een pigment geassocieerd met een molecuul dat erg goed is voor de gezondheid, dus alle rode planten zijn het beste voor de gezondheid)


in dit geval heeft Ibis gelijk, het is eigenlijk een degeneratie, vaak door de ouderdom van de planten.

in het geval van een hazelaar is de vermenigvuldiging vegetatief (we snijden een stuk stengel of wortel en presto, een nieuwe identieke plant; we hebben zojuist een kloon gemaakt)

in dit geval behoudt het snijden de kenmerken van de moederplant, genetisch, typologisch en zijn leeftijd.

buiten ziet een plant zoals wij vanaf een bepaalde 'leeftijd' cellen die oud worden, meestal sterven ze of blijven ze verborgen, maar soms kunnen we ze observeren.

(bv: witte bladeren in geranium, ...)


Maar een nootachtige maar vriendelijke precisie: een plant "groeit" niet, hij ontwikkelt of groeit.

- Ontwikkeling is het verwerven van nieuwe functies (bloei, knolvorming, ...)

- Groei is gewichtstoename, aanpassing in termen van massa en volume.

er is een klein debat over, maar het is niet veel.

:D



iets anders, het is niet om een ​​debat te voeren over het GGO, maar men moet niet geloven dat het een "ding" is dat door een onderzoeker is uitgevonden, het is gewoon een reproductie van wat in de natuur is waargenomen tussen virussen en bacteriën).

:D :D
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/07/10, 00:04

de stek behoudt de kenmerken van de moederplant, genetisch, typologisch en zijn leeftijd.

Niet altijd waar voor leeftijd, auto veel planten zijn vermenigvuldigd door zo lang te knippen of in lagen te leggen dat ze hun leeftijd vergeten zijn !!
bijvoorbeeld vijgenbomen voor millennia, halfjaarlijkse planten, die veel langer dan 2 jaar leven, bramen of bramen, frambozen, enz ... zelfs hazelaarbomen, enz ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 30/07/10, 00:19

Absoluut Dedeleco!

Bovendien lijkt het mij dat botanici het algemeen accepteren dat de meeste vaste planten dat zijn virtuellement onsterfelijk.

Het is duidelijk dat in werkelijkheid altijd ongelukken gebeuren.
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten