Onderhoud uw gazon en tuin op een ecologische manier

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 63

Re: Onderhoud uw gazon en tuin op een ecologische manier




par verwarren » 05/05/20, 14:47

GuyGadebois schreef:
perplex schreef:[
De kunst en de manier om een ​​onderwerp af te leiden als je niets hebt gezegd ...

:schok: ?????? Je moet in feite een synthese zijn tussen de idioot van de Alpen, de dorpsgek en de gelukkige dwaas.


Ja vader : Mrgreen:
0 x
De wereld is perfect !!!
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Onderhoud uw gazon en tuin op een ecologische manier




par Taam » 05/05/20, 18:06

Hallo hier, om te zeggen dat het even duurde, maar ik moest het begrijpen ...
toebehoren
prairie.bloem.jpg
prairie.fleurie.jpg (149.98 KB) 3506 keer bekeken
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Onderhoud uw gazon en tuin op een ecologische manier




par sicetaitsimple » 05/05/20, 19:41

De beledigingen van Perplex zijn natuurlijk niet welkom, net als die van anderen, maar Ahmed's originele "groene beton" toen ik het las was een beetje verbijsterend, ...
Knoei niet, maai (of draai niet) een klein gazon of weiland, een paar circulatiepaden midden in een tuin, een paar voetstappen in de moestuin, is nog steeds geen misdaad! Zeker als we het maaien hergebruiken als bijdrage.

Op het product, mijn Gardena handmaaier, ging het 3 jaar mee ... Voor ongeveer 100m2 "behandeld", een mix van de 3 hierboven. Niet echt aan te raden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Onderhoud uw gazon en tuin op een ecologische manier




par GuyGadebois » 05/05/20, 19:42

"De weide ja, het gras nee"
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Onderhoud uw gazon en tuin op een ecologische manier




par Did67 » 05/05/20, 22:24

sicetaitsimple schreef:
Knoei niet, maai (of draai niet) een klein gazon of weiland, een paar circulatiepaden midden in een tuin, een paar voetstappen in de moestuin, is nog steeds geen misdaad! Zeker als we het maaien hergebruiken als bijdrage.



Nou, de foto is niet een paar passages, of een "hoek van het gazon". Ik maai ook passages en een hoek ...

De afbeelding suggereerde sterk een heel gazon waar een bloem niet meer groeit!

Toen, meer ecologisch, was er kunstgras ???
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Onderhoud uw gazon en tuin op een ecologische manier




par sicetaitsimple » 05/05/20, 22:38

Did67 schreef:
sicetaitsimple schreef:
Knoei niet, maai (of draai niet) een klein gazon of weiland, een paar circulatiepaden midden in een tuin, een paar voetstappen in de moestuin, is nog steeds geen misdaad! Zeker als we het maaien hergebruiken als bijdrage.


Nou, de foto is niet een paar passages, of een "hoek van het gazon". Ik maai ook passages en een hoek ...

De afbeelding suggereerde sterk een heel gazon waar een bloem niet meer groeit!


Het was maar een "advertentie" -video! Een tool moet worden aangepast aan de behoefte. De man die 1000m2 wil maaien met deze maaier, ik wens hem veel plezier! Ik denk dat de bloemen de tijd zullen hebben om terug te groeien tussen twee passen, het zal pijnlijk zijn om te overwegen om te beginnen met maaien : Lol: !
Kortom, geen belang .... Het "groene beton" was misschien te veel, en lokte naar mijn mening overdreven reacties uit.
Voor mij is het ongeveer 100 m2 het goede gebruik van dit type maaier, en bovendien zei ik hierboven dat het in het specifieke geval van dit merk in ieder geval een shit is uit mijn ervaring.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6462
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Onderhoud uw gazon en tuin op een ecologische manier




par Macro » 07/05/20, 12:51

vanmorgen ... ik liet mijn Zweedse schapen in mijn weiland vallen (het ras is husqvarna) ... Hij had een goede eetlust en dat is goed omdat er eten was en hop en de kleintjes paarse en gele bloemen die vliegende insecten aantrekken die verpletterd bijten vernietigd ... : Mrgreen:zolang hij daar was schoot hij over een trottoir ... Het is niet gevaarlijk, maar ik haat al deze enge beestjes ... in staat tot het beste van het ergste ... Maar het is in het ergste dat Ik ben de beste ...
IMG_20200507_103301.jpg

IMG_20200507_102212.jpg
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6462
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Onderhoud uw gazon en tuin op een ecologische manier




par Macro » 07/05/20, 15:07

en aangezien het Zweedse schaap niet in de hoeken wil grazen ... Geen keus, je moet de Japanse giraf (rasprecieze kawasakipukipete) te hulp schieten ... En dan biedt het een bijkomend voordeel ... Het irriteert mijn charmante zweren van buren ...
IMG_20200507_133848.jpg


Toen (ik wist heel goed dat ik het had geërfd van een gloednieuwe bo ...) komt er een oude vriend van me die me een handje helpt ... Omdat ik mezelf daar kan toestaan ​​dat de essentie niet is schat ... Maar ik wil niet elke twee weken opnieuw beginnen ...
IMG_20200507_143622.jpg


Dan ... zal ik een manier moeten vinden om met deze drie lindebomen om te gaan op een manier die zo natuurlijk mogelijk lijkt ...
IMG_20200507_142305.jpg


Ik heb inderdaad de onzin gemaakt om een ​​verzoek in te dienen bij het gemeentehuis om een ​​prachtige asfaltgarage-ingang te maken, versierd met inserts en randen in kasseien ... Nou, de architect van Franse gebouwen verbood me. Wat me nog meer verbiedt, is dat ik deze nutteloze kegelvormige latten onder het voorwendsel doorzaag dat het het landschap zou veranderen binnen een straal van minder dan 500 meter van een verdomde klokkentoren (klokkentoren onzichtbaar voor de bomen en bomen onzichtbaar voor de klokkentoren) zelfs met een lang zicht tijdens het klimmen in plaats van de haan ...

Deze viezigheid (ik heb er 12 op de grond) Ik moet daar om de twee jaar met de snoeischaar heen en het ergste is de 30 uur slijpen om achter te blijven (slijpen wat niet langer nuttig is voor mij gezien het feit dat mijn luie moestuin simpelweg werd verlaten nadat ik twee jaar lang alleen tapijt van winde had geoogst)

Dus wie zou een ecologische manier hebben om ze te euthanaseren, ik hoorde over gaten in de wortels met een teentje knoflook, maar ik denk dat het lang zal duren ... Ze verbiedt me ze te kappen, maar niet om ze te snoeien ... Als een lul heb ik ze dit jaar gesnoeid voordat ze braken ... Door ze te snoeien voordat de bladeren vallen, zou het ze moeten vermoeien ... Hoe lang denk je dat ze twee snoeihonden zullen nemen door jaar? (de ene keer dat ze ontluiken en de andere voordat de bladeren vallen ... Het blazen van de schors ... Het zal niet erg natuurlijk lijken ... laten we zeggen dat het zal laten zien ... J hebben een subsidie ​​aangevraagd voor de elegages ... Omdat ze bijdragen aan de schoonheid van de site ... Geen antwoord ...

De hoogte toch ... Het is aan de voet van de kerk ... Ze scheurden vorig jaar een rij van 8 en maakten een prachtige mix aan de voet ... Evenals 3 anderen in de rechtbank van de school ...

BANZAI ... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: Onderhoud uw gazon en tuin op een ecologische manier




par Taam » 07/05/20, 16:20

Hallo macro, volg gewoon het advies van Trump, bleekinjecties en voila, allemaal opgeruimd : Lol:

ps: ik kijk graag naar onze 2 foto's van groen, het bevestigt mijn niet-gekozen zwart-wit : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6462
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: Onderhoud uw gazon en tuin op een ecologische manier




par Macro » 08/05/20, 09:23

Het kietelde de nek ... van de katten van mijn buren ... Dus ze verlieten de plek nooit : Cheesy: Ik zou een eiwitpluk hebben geprobeerd door er een of twee op te sluiten ... Maar ze zijn oud ... Ze zullen niet te bufferen zijn ... Dat gezegd hebbende, het zou een mooie huid zijn om de limousine van mijn vrouw te polijsten
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten