Heron Fountain

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/04/10, 16:02

bedankt voor je interessante video

Dit is de video die wordt getoond door Oli 80, niet de mijne.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

hand getrokken grafiek




par Oli 80 » 30/05/10, 15:47

hallo, hier is een schets uit de vrije hand van de permanente reigerfontein, hier is dit model gemaakt met zo min mogelijk leidingen, door de twee tanks met elkaar te bevestigen, kortom, zoals op alle gebieden, moet het zo eenvoudig mogelijk zijn
https://www.econologie.info/share/partag ... gyr85x.pdf

Ik weet dat je de druk kunt verhogen door de ene tank groter te hebben dan de andere met behulp van het principe van de hydraulische pers, maar omdat het hier lucht is, weet ik niet welke tank kleiner moet zijn en welke groter moet zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 30/05/10, 18:31

hallo

een gemakkelijke ervaring om te reproduceren

Beeld

jeff
Dernière édition par coucou789456 de 31 / 05 / 10, 16: 20, 1 keer bewerkt.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/05/10, 14:55

hallo, hier is een schets uit de vrije hand van de permanente reigerfontein, hier is dit model gemaakt met zo min mogelijk leidingen, door de twee tanks met elkaar te bevestigen, kortom, zoals op alle gebieden, moet het zo eenvoudig mogelijk zijn
https://www.econologie.info/share/partag ... gyr85x.pdf

Ik weet dat je de druk kunt verhogen door de ene tank groter te hebben dan de andere met behulp van het principe van de hydraulische pers, maar omdat het hier lucht is, weet ik niet welke tank kleiner moet zijn en welke groter moet zijn

Ik ben perplex, omdat ik moeite heb om te beseffen hoe deze schets werkt om te vernieuwen met de kleppen, niet-retour (wat een gevoel) en hoe het Archimedes respecteert om de werkdrukken te behouden die worden overgedragen van B onderaan naar A bovenaan uw schets om een ​​hogere ontlading mogelijk te maken.
Hoe wordt de evacuatieklep aan de onderkant van B ontladen, wanneer B vol is, gegeven zijn richting en B leeg bij de start, moet het binnendringen van water onder druk uit het bassin weerstaan ​​met een richting voor deze klep die de intrede van water vanaf het begin mogelijk maakt.
Het eeuwigdurend maken van de reigerfontein is erg moeilijk omdat je de bodem aan het einde niet vol kunt legen zonder hem uit het water te halen en je de bovenste moet bijvullen terwijl je hem daarna onder druk moet zetten om een ​​back-up te kunnen maken.
Maak het automatisch met dat water is erg moeilijk.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: schets >>>>




par Oli 80 » 31/05/10, 19:02

jcv schreef:Beeld

hallo, eigenlijk had jcv alles uitgelegd aan het begin van het onderwerp zijn schema was met leidingen en terugslagkleppen, kortom het kan zijn dat ik ook in de war raakte met de leidingen en terugslagkleppen

zoiets als "econology komt overeen:
realisatie van een permanente reigerfontein "Ik weet zeker dat als er meer mensen ter plaatse zouden zijn, we iets zouden moeten verzinnen, we moeten er nog steeds in geïnteresseerd zijn

het diagram uit de vrije hand dat ik heb gemaakt is minder expliciet, ik wilde het principe gebruiken maar anders, aarzel niet om uw suggesties, prestaties en observaties te delen
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 01/06/10, 19:35

Dit diagram kan niet werken omdat Archimedes de drukvereffening van containers op verschillende hoogtes door de vulbuizen zal opleggen en alles zal blokkeren!
We moeten een automatisering van kranen en kleppen ontwerpen die doen wat we doen bij het opstarten, met vlotters en kleppen in de stijl van wat wordt gebruikt in toiletten!!
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

permanente reigerfontein




par Oli 80 » 01/06/10, 20:16

goedenavond, in feite wilden we hier proberen deze reigerfontein permanent te maken en te gebruiken als een pompsysteem, dat zou vallen in de categorie van hydraulische ram, liftsifon, pulserpomp en andere indien nodig, ik weet het zeker anderen in het verleden hebben het al geprobeerd

maar hey ik denk dat je jezelf soms moet neerleggen en zeggen dat bepaalde dingen niet kunnen werken, zelfs als we ze proberen te verbeteren, maar hey ik zeg niet dat het onmogelijk is
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/06/10, 01:52

om specifieker te zijn:
In B zal de overdruk die van A komt het water vanaf het begin in de sifon duwen, alles leegmaken en de luchtdruk zal nooit stijgen richting C om terug te rijden!!
Het kan worden geautomatiseerd, maar door kleppen of kleppen te monteren die worden bestuurd door drijvers die openen of sluiten, afhankelijk van het waterniveau in B en C, vergelijkbaar met toiletten voor toiletten met vlotter die de aankomst van water, zo vol !!! Hier legen B indien vol en vullen C indien leeg, met daarnaast een hysteresis (tweede drijver) om de tijd te laten leeglopen of volledig te vullen
Het is mogelijk zonder dramatisch complex te zijn en het zal gegarandeerd werken!!

Héron had 1940 jaar geleden bijna de stoommachine uitgevonden met 1 slag om deuren te openen!!!
http://fr.wikipedia.org/wiki/H%C3%A9ron_d%27Alexandrie
http://prof.carbon.free.fr/spip.php?article89
http://www.mlahanas.de/Greeks/HeronAlexandria.htm
http://www.mlahanas.de/Greeks/HeronAlexandria2.htm
In Pneumatica beschrijft hij een systeem van automatische deuren die opengaan als er vuur wordt aangestoken op een altaar; het vuur, dat een hoeveelheid water verwarmde, creëerde stoom die de deuren van een tempel in beweging zette.

Als het werk niet door slaven was gedaan, was het industriële tijdperk 2000 jaar eerder begonnen!!

Ik kende dit grote historische feit niet:
Het zet dus de principes van lichtreflectie uiteen, principes geleid door de regel dat de natuur altijd de kortste weg kiest.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hero_of_Alexandria
Dit principe, vaak het principe van Fermat genoemd, blijft altijd waar, onveranderd, nog fundamenteler, in de huidige wetenschappelijke vooruitgang, in het bijzonder in de kwantummechanica waar de deeltjes ook golven zijn die alle mogelijke paden en verhalen verkennen en door interferenties de kortste weg nemen !!
Het is een pijler van de huidige wetenschap.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

set kleppen




par Oli 80 » 04/06/10, 21:55

goedenavond, ik denk dat we iets kunnen doen met een vlottersysteem van het type toilet, jc en ik waren ervan overtuigd dat het simpel was maar in feite lijkt het veel ingewikkelder
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Heron Fountain




par Oli 80 » 28/07/19, 21:24

Goedenavond, hier is een video van een fontein van reiger esperimentale


voor econhote kunt u doorgaan met dit bestaande onderwerp

Bonne soirée
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 180-gasten