Heron Fountain

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
sebastien4012
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/01/10, 18:16




par sebastien4012 » 24/01/10, 18:47

Hallo,

Ik probeer uit te vinden of het mogelijk is om een ​​elektrische pomp te vervangen door een stil systeem en dit alles in te bouwen in een PC vloeistofkoelsysteem (waterkoeling).

Gisteren ontdekte ik de reigerfontein waarmee je geruisloos water kunt laten stijgen en ik kwam dit zeer interessante onderwerp tegen. Door mijn onderzoek ontdekte ik ook een systeem dat ervoor zorgt dat water regelmatig kan stromen.
http://www.wikidebrouillard.org/index.p ... onn%C3%A9e

Omdat ik geen kennis heb van alles wat vloeistofmechanica en andere vreugde is, vraag ik je mening over mijn idee.

Wat ik zou willen doen is de 2 systemen combineren.

Ten eerste, zou een reigerfontein door verschillende waterblokken omhoog kunnen werken? Dat zou kunnen worden vergeleken met reservoirs vol water.

Uitgaande van dit schema:
Beeld
Zou een waterklok die regelmatig water van het bovenste reservoir naar B zou leveren het water voor onbepaalde tijd in een gesloten circuit laten circuleren?
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

fontein en waterklok




par Oli 80 » 24/01/10, 19:05

goedenavond, ik weet niet of dit systeem in een gesloten circuit kan werken, ik denk het niet vanwege de lucht tussen twee tanks, in eerste instantie had ik het idee om te proberen een permanente reigerfontein te maken, van natuurlijk heeft jcv iets gevonden dat zou kunnen werken, alle schema's zijn van hem, in de hoop dat hij een kijkje komt nemen in dit onderwerp
0 x
JCV
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 26/07/09, 18:32




par JCV » 25/01/10, 11:20

Hallo Sebastian,

om uw vraag beter te begrijpen, kunt u uw project schetsen?

wat bedoel je met waterklok?

Bonne journee
JC
0 x
sebastien4012
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/01/10, 18:16




par sebastien4012 » 25/01/10, 14:42

Beeld
Ik kan geen blokschema vinden dat overeenkomt met de waterklok van deze link: http://www.wikidebrouillard.org/index.p ... onn%C3%A9e
dus er is een gebrek aan detail aan deze kant.

Maar tijdens het maken van het diagram realiseerde ik me dat er zeker een terugslagklep nodig zou zijn, zodat het water via de processor teruggaat naar de tank en niet via de klok.
De klep zou heel goed kunnen worden vervangen door een magneetklep die tank B regelmatig met water zou vullen of anders een systeem met een vlotter zoals in een toiletspoeling die tank B alleen zou vullen als dat nodig was en zichzelf zou afsluiten.
0 x
JCV
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 26/07/09, 18:32




par JCV » 25/01/10, 15:09

Hallo Sebastiaan,

Bedankt voor je schema.

problemen :
als je wilt dat het werkt in een gesloten circuit,
Hoe leeg je tank A als hij vol is?

Hoe voed je de bovenste "hoofdtank"?

als het uw doel is om continu water door de processor te laten lopen om het af te koelen, is dit systeem a priori niet geschikt,
je moet iets simpelers zien en in een gesloten circuit ontkom je er niet aan om een ​​pompje op te zetten,
0 x
sebastien4012
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/01/10, 18:16




par sebastien4012 » 25/01/10, 21:16

Ik had er niet aan gedacht om A leeg te laten lopen.

Water terug in B gieten, zou de lucht in A niet afvoeren?

In mijn idee zou ik de bovenste tank niet hoeven te voeden, ik zou ervoor zorgen dat er voldoende water is.

Toen ik de reigerfontein ontdekte, dacht ik dat ik een manier had gevonden om het water te verhogen zonder een pomp nodig te hebben, maar dat werkt natuurlijk niet. Ik had ook gedacht aan een systeem dat de warmte van de CPU zou gebruiken om water te laten stijgen dat naar beneden zou komen als het afkoelde, enzovoort, maar dat zou ook niet moeten werken.
Ik moet gewoon terugvallen op een goede oude pomp zoals iedereen. : Mrgreen:

In ieder geval bedankt voor je info.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 25/01/10, 23:52

sebastien4012 schreef: Ik had ook gedacht aan een systeem dat de warmte van de CPU zou gebruiken om water te laten stijgen dat naar beneden zou komen als het afkoelde, enzovoort, maar dat zou ook niet moeten werken.


het wordt een thermosifon genoemd en het werkt redelijk goed, maar het is lastig om het goed te laten werken.
In jouw geval is een pomp inderdaad het beste.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

john newby pomp




par Oli 80 » 02/04/10, 12:13

hallo, hier is een pomp die eruit zou zien als de reigerfontein
http://www.animatedsoftware.com/pumpglos/gljohnne.htm

moeten kijken of we een hybride kunnen creëren tussen deze pomp en de reigerfontein
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

prestaties van verschillende systemen




par dedeleco » 02/04/10, 22:37

Al deze fonteinpompen gebruiken de energie van de afdaling van een watermassa om een ​​andere massa tot de gewenste hoogte te brengen.
Heron comprimeert lucht om water hoger te duwen en daarom gaat er water verloren bij het comprimeren van deze lucht.
De ram recupereert de kinetische energie van het water om een ​​deel ervan te laten stijgen, maar de brute schokken en vervormingen zorgen ervoor dat de energie verloren gaat.
De prestaties zijn daarom minder goed dan elk langzaam quasi-statisch systeem dat alle energie van de val van het water recupereert om een ​​andere hoeveelheid water op te tillen die dezelfde energie vereist.
Dus een hefboomarm of schoepenwiel dat langzaam water optilt terwijl een andere hoeveelheid daalt, zal het maximale rendement hebben omdat een as weinig wrijvingsverliezen heeft.

Oli 80 biedt dit type pendel aan:
hallo, hier is n truc om de vogels te bestrijden, het lijkt erop dat het wordt gebruikt in Indonesië, het water dat naar de velden stroomt, want de irrigatie dient ook om dit systeem te bedienen

http://www.youtube.com/watch?v=oGLaTd264Dw
Door de balanshamer te vervangen door een kleine tank vol met water dat leegloopt in de hoge positie, wordt een eenvoudige pomp met een maximaal mogelijke opbrengst gerealiseerd om het water te laten stijgen dankzij de energie van het water dat als tegengewicht naar beneden komt! !!
De stijghoogte wordt aangepast door de lengteverhouding van de twee armen aan te passen en de volumeverhouding van de twee stijgende en dalende watertanks in tegengestelde richting aan te passen.
Je kunt ook de zuiger van een pomp in plaats van de hamer plaatsen, let op dat de energie die de pomp nodig heeft net iets lager is dan die van de tank die naar beneden gaat.
Naar mijn mening heeft dit type eenvoudig systeem met langzame beweging dicht bij statisch evenwicht een maximaal mogelijke opbrengst (de energie van het dalend water wordt volledig gebruikt voor het water dat wordt opgewekt met weinig verlies van de wrijving van het water. balansas), beter dan de ram (verlies in schok) en het Heron-systeem dat lucht comprimeert om water op te tillen (verliezen in de compressie van de lucht die een overmaat aan watervolume vereist) .
0 x
JCV
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 26/07/09, 18:32




par JCV » 03/04/10, 09:13

Hallo Dedeleco,

bedankt voor je interessante video,

dit systeem kan inderdaad een zuigerpomp aandrijven,
dit lijkt op het onderwerp "tantalum arm pump"
https://www.econologie.com/forums/pompe-a-br ... t8107.html

elk systeem heeft kwaliteiten en gebreken, en heeft zijn eigen limieten, verplichte aanpassing afhankelijk van de locatie en de verwachtingen van de operator.

Vooral de reigerfontein heeft het voordeel dat hij geen onderdelen heeft
in beweging.

Goede WE
JC
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten