Heron Fountain

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: schets >>>>




par Oli 80 » 27/07/09, 18:27

jcv schreef:Beeld


en hier is de reigerpomp, een versie van de fontein omgezet in een pomp, het blijft gewoon om het materiaal te vinden, te bouwen en te testen, met het diagram hierboven, als je een stroom bij je hebt, is het haalbaar is, is het soms iets te verbeteren dat al bestond dat het resultaat revolutionair kan zijn
0 x
JCV
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 26/07/09, 18:32




par JCV » 27/07/09, 19:39

Hallo Oli,

bedankt voor het bevestigen van de aspiratie van de sifonpomp voor koffiebonen.

Ik heb inderdaad geen ander schema gevonden voor de fontein van Heron,

de hefsifon is een "neefje":

bovendien ben ik ervan overtuigd dat we erin slagen iets te doen met,
momenteel lijkt de werking ervan een compromis tussen een sifon en een ram die zo relatief delicaat zijn om te implementeren,

Ik zal een schets plaatsen voor verschillende meningen over een eenvoudiger bediening van de hevelhevel.

de "reigerpomp" vereist een grote val in de buurt, de hefsifon lijkt te kunnen werken met minder val.

Als iemand een meer gedetailleerde schets heeft van de Siphon Elavateur?
omdat ik niets beters heb gevonden dan wat er al op staat forum.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

til de sifon op




par Oli 80 » 27/07/09, 21:56

goedenavond, het is waar dat wat er op de forum is helaas alles dat hij vond op het net, ik heb bijgedragen aan dit onderzoek, evenals anderen op de forums, maar de twee links zijn die van cnum cnam, en van een dorp met twee sifons waarvan we foto's kunnen zien, is er de site van de ER-club die deze sifon oproept, de site http://rpetit3.club.fr/belier.htm die ook andere systemen van pompen oproept in de soort van de fontein, de ram, de sifon, als je wilt kun je je tekeningen op het onderwerp van de hevel zetten

Ik heb ook gevraagd om te worden geregeld, via e-mail verbonden zijn in dit bericht, als dit systeem pourait run, zei hij ja, zolang je bron of een beekje en een nabijgelegen bron, voor meter zijn de tank B dus bevestigt wat je zei, de opvoerhoogte gelijk aan de diepte waarop het reservoir gelegen B (in de bron) ik heb altijd afgevraagd waarom er vaak dicht goed beken en bronnen
0 x
petitpetit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 10/03/09, 01:18
x 1




par petitpetit » 30/07/09, 19:49

Ik heb nog niet alle e-mails over dit onderwerp "fontein van de reiger" geanalyseerd, maar hier is een stukje informatie dat ik heb gevonden:
Zoals uitgelegd in http://we152.lerelaisinternet.com/AMSLL ... c120880969, de hoogte van deze pomp (zS - zP) ten opzichte van de schaal C is beperkt tot de afstand (zQ - zR) tussen de twee tanks A en B.
Als je een put naast een krachtbron hebt (door de tank B onderaan de put te plaatsen), kun je in theorie het water van deze bron naar een hoogte van de diepte van de put laten stijgen.
Aan de andere kant stopt de bewerking a priori zodra het water de tank B heeft gevuld.
0 x
JCV
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 26/07/09, 18:32




par JCV » 30/07/09, 20:24

Hallo,

betreffende tank B,
het blijkt dat het noodzakelijk is dat de sluiting,
bij het vullen, wees gerust,
de "tantaalsifon" is naar mijn mening niet "krachtig" genoeg
het zal nodig zijn om aan een ander systeem te denken (een klep?)

een systeem met gecontroleerde magneetventielen lijkt
voor de hand liggend, maar het is logischer als we een ander vinden
meer ecologisch en natuurlijk systeem
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

vlotterafsluitersysteem




par Oli 80 » 30/07/09, 23:51

goedenavond, je zei dat de "tantaalsifon" misschien niet erg krachtig is, dus een klep op de bodem van de tank die wordt bediend door een vlotter, wetende dat deze de klep slechts op één niveau opent water bereikt, alleen de tank B moet helemaal leeg zijn, en zodra het niveau lager is dan de vlotter sluit de klep weer waardoor de beweging van het water in deze tank B wordt gehandhaafd

als je andere ideeën hebt om deze "tantaalsifon" te vervangen, aarzel dan niet om ons dit te laten weten, voor de vernieuwing van de lucht had ik er al over gesproken aan het begin van dit onderwerp, om mezelf niet te herhalen bovendien veroorzaakt deze tantaalsifon "luchtverlies.
0 x
petitpetit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 10/03/09, 01:18
x 1




par petitpetit » 31/07/09, 09:27

Hoe werkt de sifon, wetende dat het bovenste deel van tank B niet in de open lucht is?
En wat is de verbinding tussen de twee tanks hierboven?
Kortom, een gedetailleerde uitleg van de operatie, stap voor stap, zou helpen om het te begrijpen.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

réservoirs




par Oli 80 » 31/07/09, 10:57

hoi eigenlijk deze fontein wordt continu gevoed uit het reservoir ook dit systeem ook een verlies van water dat moest worden uitgevoerd door deze sifon tantaal en het water wordt afgevoerd uit de normale pijp als een fontein reiger, maar goed voedt de twee tanks in water door die in A om een ​​permanente operatie te krijgen

om meer te weten, is het nodig om aan jcv te vragen wie dit diagram heeft voorgesteld
0 x
JCV
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 26/07/09, 18:32




par JCV » 31/07/09, 13:41

Hallo Littlepetit,

inderdaad, zoals Oli opmerkt, het reservoir A wordt permanent gevoed, het kan een bron of een rivier zijn,

dan gebruiken we de luchtdruk die in de tank B wordt uitgeoefend
om het water van de tank C op te heffen,

volgens het principe van de Fontein van Heron:
http://we152.lerelaisinternet.com/AMSLL ... c120880969,

voor een goede en permanente werking, moet je dat kunnen
ontlucht tank B wanneer deze vol is:
- ofwel een ventilatieopening wordt gebruikt om het van lucht te voorzien ofwel de "luchtretour"
door zijn verbinding met de tank C is voldoende
- en om het te legen, moet je een eenvoudige en effectieve manier vinden
in feite kan de "tantaalsifon" niet worden gebruikt, aangezien het water is
ook onder druk gezet en voortgestuwd door zijn kanaal,
ofwel een klep die wordt geregeld wanneer de tank vol is of
een getimed magneetventiel of met een contact,

alle opmerkingen en suggesties zijn welkom
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

luchtinlaat




par Oli 80 » 31/07/09, 19:00

hallo, voor het evenement zou ik een oplossing hebben gevonden, zoals ik boven aan dit onderwerp heb gezegd, een luchtventuri, zoals die in aquariumwinkels, of de wc-spoelventielen met een luchtinlaat, voor het afvoeren van water een flotatieklep, anders moet na testen het systeem werken

voor jcv, heb je mijn privébericht gelezen, dan zul je interessante links vinden
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten