experimentele reigerfontein

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
econhote
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 11/07/19, 13:21

experimentele reigerfontein

par econhote » 11/07/19, 14:08

Hallo,

Heeft iemand ooit geprobeerd een experimentele reigerfontein te maken door twee fonteinen parallel te koppelen, zodat de bovenste tank voor hen gemeenschappelijk is, evenals een onderste tank, d.w.z. 4 tanks indien in 2 verdiepingen of 6 tanks op 3 verdiepingen, wat ook brengt mij op de volgende vraag: wat is de relatie tussen hoogte en onbalans? Op internet zien we video's waarop het feit dat je naar twee verdiepingen gaat, waarbij de twee tanks onderaan met elkaar verbonden zijn, de duur van de cycli zou verlengen. Relevant ? Uitleg ?

En is er een verschil of het de bovenste tank is die verstopt is of de onderste?

Denkt u dat het mogelijk is om een ​​of twee andere "externe" tanks toe te voegen die de fontein opnieuw in evenwicht zouden brengen terwijl deze geprimed blijft of liever opnieuw geprimed wordt?

Dat zijn een paar vragen maar ik/we vragen gewoon om begrip.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: experimentele reigerfontein

par Oli 80 » 11/07/19, 18:08

Hallo, hier is een onderwerp over de reigerfontein tuinieren/reiger-fontein-t6805.html
waarin andere experimenten werden genoemd, waren sommige succesvoller dan andere

hartelijk
0 x
econhote
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 11/07/19, 13:21

Re: experimentele reigerfontein

par econhote » 11/07/19, 21:08

ecohote schreef:

Op internet zien we video's waarop het feit dat je naar twee verdiepingen gaat, waarbij de twee tanks onderaan met elkaar verbonden zijn, de duur van de cycli zou verlengen. Relevant ? Uitleg ?

En is er een verschil of het de bovenste tank is die verstopt is of de onderste?

Denkt u dat het mogelijk is om een ​​of twee andere "externe" tanks toe te voegen die de fontein opnieuw in evenwicht zouden brengen terwijl deze gevuld blijft of liever opnieuw wordt gevuld?


Dat zijn een paar vragen maar ik/we vragen gewoon om begrip.


Ondertussen dacht ik...

Eerste correctie: vergis u niet, een montage in 2 fasen en 3 compartimenten zou niet werken... zonder een verborgen pomp!


Wat mij betreft vraag ik me af of zo'n samenstel een, laten we zeggen, artistiek doel heeft, wiens poging hier is om een ​​ventilator via de waterval van de fontein op een mechanisch wiel te laten draaien en zo een puur mechanisch systeem tot stand te brengen.

Dan is de ene configuratie efficiënter dan de andere, theoretisch zou ik zeggen van niet. Nu de zwaartekracht meer druk uitoefent, is het normaal dat het systeem uit balans raakt.


Zouden we geen "reigerfontein in het reservoir" kunnen toevoegen, een Bis-fontein om de eerste te vullen, maar hoe houd je hem gevuld anders dan handmatig... Misschien moet hij dan worden geleegd, gecompenseerd door de toevoeging van water aan de bovenkant, maar daar ook hoe in te grijpen... (er wordt aangenomen dat de fontein natuurlijk op zijn maximale capaciteit is, tenzij een kleinere een van de vorige voorstellen zou vergemakkelijken).

Merk misschien op aan degenen die de lifthevel onder de knie hebben.

PS: Voor de moderators, het is niet nodig om te antwoorden, ook al betekent dit dat ik het later moet verwijderen. Ik plaats dit bericht door de berichten te raadplegen - op dit moment lijkt het me dat de projecten daar ingewikkelder zijn, maar ik zou mezelf moeten leren.
0 x
econhote
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 11/07/19, 13:21

Re: experimentele reigerfontein

par econhote » 12/07/19, 00:29

Ik heb het bestaande onderwerp al gelezen en zie dat ik niet de enige ben die onzin praat, maar er zijn nog steeds interessante dingen te ontdekken en te onderzoeken, zoals de Coffee Jar en zijn klep...

Ik raakte verstrikt in mijn penselen en praatte over zwaartekracht en druk...

atmosferische druk, gewicht en snelheid en stuwkracht van Archimedes om te bekijken...

op verzoek van Econhote: discussie onderbroken, hij zal een ander, meer georganiseerd onderwerp / Remundo voor moderatie maken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten