Ficus Benjamina: gele bladeren of vergeeld en dalende

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Tiboshadow06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 18/08/06, 12:15




par Tiboshadow06 » 02/02/09, 20:10

Exact maar de ficus is ook een bron van allergieën, het is zeker goed voor formaldehyde maar het is niet de enige, ik heb een areca, een soort palmboom, het geeft een exotisch tintje (+ leef ik in PACA-regio, zo is het : Cheesy: ) en niet alleen depollue maar het is ook onschadelijk dus het heeft zijn plaats in een kamer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 02/02/09, 20:26

Christophe schreef:Deze opmerking verbaast me: integendeel ik dacht dat het een zuiverende plant was voor verschillende verontreinigende stoffen binnenshuis (zelf bronnen van allergie precies)?



Het is niet onverenigbaar !!!

Een allergeen is alleen een probleem voor mensen die allergisch zijn! CF bijvoorbeeld pinda's of melk of gluten (brood) ... Het is uitstekend, tenzij je allergisch bent !!!

En inderdaad, zoals de genoemde producten, is de ficus vaak de oorzaak van allergieën ... het is geen reden om voorzichtig te zijn als men niet allergisch is. Het blijft gratis te koop !!!
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 03/02/09, 15:34

Hallo,
De ficus verandert in het algemeen wanneer ze van cultuurmedium veranderen, dit is met name het geval wanneer ze afkomstig zijn van kassen van cultuur. (ook opslaan)
Het gebeurt ook wanneer we terugkeren na de zomer buiten doorgebracht te hebben.
U hoeft zich niet al te veel zorgen te maken, het is niet "fataal", vooral niet als het maar één of twee keer per jaar gebeurt.
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
ibis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 31/12/08, 15:56
Plaats: Ain




par ibis » 03/02/09, 21:01

Ik denk ook dat ze, net als alle groene planten, de lucht zuiveren van vrij giftige moleculen. De latex kan allergeen zijn, maar we merken snel of dit het geval is

Over

Ibis schreef:Als alleen de bladeren stroomafwaarts van elke tak geel worden, is het gebruikelijk op de diva's deze ficus


Ik wilde natuurlijk UPSTREAM zeggen, het dichtst bij de stam. Je hebt natuurlijk jezelf gecorrigeerd. 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

ficus




par tigrou_838 » 04/02/09, 11:55

hallo, super dit gepraat over planten, ik heb net een ficus voor twee weken hersteld ik heb me, slechts een paar kleine gele bladeren na de verandering van huis.

Ik zag net dat er mogelijk kleine allergische problemen de ficus kunnen volgen, en ik vraag me af over mijn ficus-exotica.

voor mij zie ik niet het verschil met de benjamen. oeps niet goed ortografe.

kan iemand me iets meer vertellen over de risico's en de verschillen.

dank u bij voorbaat pro groene planten.

tigrou
0 x
ibis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 31/12/08, 15:56
Plaats: Ain




par ibis » 04/02/09, 20:24

Is het eerder een ficus elastica of gom? http://images.google.fr/images?hl=fr&q= ... a=N&tab=wi
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 04/02/09, 20:50

Grelinette schreef:Geel blad! ... zou het niet zomaar een levercrisis zijn? : Mrgreen:


Ben als hij het water geeft met zijn Rochefort 8-fondsen, het is mogelijk ...
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/02/09, 01:10

Gregconstruct schreef:Ben als hij het water geeft met zijn Rochefort 8-fondsen, het is mogelijk ...


Oh nee, die hier, ik zal ze voor jou bewaren voor deze lente!

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

ficus




par tigrou_838 » 05/02/09, 11:27

hallo, nee, het is geen elastica, het is een exotica, en ik zie er mooi uit, ik zie niet het verschil met de jongste.

Het is zeker dat als ik het water geef met de Rochefort8, ik denk dat ik na twee of drie kassiers meer zal zien.

hoewel met whisky creme het resultaat misschien beter is.

tigrou : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 05/02/09, 11:28

Dit is een verzoek voor een uitnodiging voor mezon? : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 119 gasten