Het vervaardigen van een tunnel glastuinbouw

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 07/05/12, 18:34

Hoewel zure Dede!

Uiteraard zonder water ...

Tomaten zijn natuurlijk continu gevoed met water door de wortels, maar ze ondersteunen heel goed de hitte terwijl ik uitgebreid niet meer dan 15 minuten!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 08/05/12, 09:58

Alain G schreef:Tomaten zijn natuurlijk continu gevoed met water door de wortels, maar ze ondersteunen heel goed de hitte terwijl ik uitgebreid niet meer dan 15 minuten!


voortdurend? je niet hebt geprogrammeerd microgouttage? of dan u tot een stromende rivier naast? : Cheesy:
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/05/12, 15:46

bleusideral schreef:
Alain G schreef:Tomaten zijn natuurlijk continu gevoed met water door de wortels, maar ze ondersteunen heel goed de hitte terwijl ik uitgebreid niet meer dan 15 minuten!


voortdurend? je niet hebt geprogrammeerd microgouttage? of dan u tot een stromende rivier naast? : Cheesy:


Bleusideral Hi!

Dit zijn druppelsgewijs slangen gevoed door een geboorde put waarvan ik een drukregelaar om de stroom te beperken toegevoegd.


Het voorkomt dat het kraken van tomaten als gevolg van onregelmatige sproeisysteem waardoor het meer gevoelige huid en bijna perfect visueel tomaat.

https://www.econologie.com/forums/parasite-s ... 46-10.html

https://www.econologie.com/forums/parasite-s ... 46-40.html
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 09/05/12, 09:42

hello, drenken voortdurend door microgouttage, welke druk? Tot nu toe gebruikte ik 0.5 heeft niet helemaal 1 bars op slangen, maar voor de nacht vertraagd.
voor het broeikaseffect, dat naar verwachting een verzadiging van vocht ik vreesde een sterke conso water, hier in mijn klimaat is er water tot en met mei te maken, nadat het 4 maanden van warmte, boren water is niet meer toegankelijk (100m), blijft alleen de watervoorziening of de stad water
dus je een idee van conso
Zijn er in mijn geval andere "buren" in het zuiden?
is het een goed mulchen is vereist (plastic ..)?

eindelijk welke temperatuur moeten we de ventilatieopeningen openen? Ik denk dat gemotoriseerde presteren in 12v, PSU Battery / Solar
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 09/05/12, 11:50

Greenhouse bijna voorbij, met schuifdeur, aanbouw ventilatieraampje, getrokken uit water alim

Beeld

Beeld
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/05/12, 13:19

Mooi, ik hoop dat ze verzet zich tegen de Mistral, maar de bomen rondom goed beschermd, behalve in uitzonderlijke wervelingen !!!

Het water tegens% vocht en 100 40% uit door hete zomer, is door de luchtcirculatie in de kas te stellen, zo groot door de sterke en ventilators, terwijl sterker dan zonder kas (oververhitte echte en zeer efficiënt droger), en nul als volledig waterdicht (niet gemakkelijk te doen) !!!! !!!

De enige oplossing om te voorkomen dat water en zonder oververhitting, koeling met warmtewisselaar in de kas die de koude van de diepe aarde brengt, om 50cm, de gemiddelde dag en nacht en meer diepgang 3m, de winter met een gemiddelde jaar !!!!

De pseudo-vrije luchtwisselaar, kan een grote buis begraven meer dan 50 cm in de grond buiten de kas, Canadees putten of waterwisselaar goede aarde onderoppervlak te berekenen, zie de links en artikelen over econology en die ik .

Het werkt ook in de winter in omgekeerde, minder essentieel in Nîmes, aanzienlijk warmer dan Canada. (0 ° C tegen -30 ° C)

Zie alles wat is geschreven op www.dlsc.ca op econology
die wordt gebruikt voor kassen, veel makkelijker !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 09/05/12, 14:09

Erg saai uw informatie, dit geeft me een idee, dit weekend heb ik een backhoe om een ​​geul voor de installatie van een drain langs mijn eigendom geïntroduceerd, en het einde loopt voor 2 m openen van mijn kas loodrecht.
oorspronkelijk gepland tot 40 cm diep, dus ik breng het naar 50 zie 60, het gaat op meer frisheid onder mijn grote bomen.

Beeld


Kunt u mij advies geven door dit plan te voltooien of mij vertellen wat het beste bij mij past in de versnelling voor de realisatie van deze "Canadese bron" wetende dat ik uiteindelijk gecanneleerde pijpen heb!
dank u voor hulp

dimensie kas 6 10 x m, hoogte gemaakt 2.6 m
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 09/05/12, 15:12

Een ander idee, want het is: ik zal mijn zwembad te doen naast de kas, dan zou ik ook warmte het water dankzij de kas waarom niet, dus ze gebruikt om water te verwarmen saver! maar hoe dat te doen, zet zwarte pijpen op of onder het dekzeil, met of zonder thermostatische kranen? een beetje dippy idee, maar waarom niet na al! Alle tips zijn welkom! Als mijn idee is haalbaar zou ik een post over dit onderwerp apart te openen!

Beeld
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/05/12, 15:57

bleusideral schreef:hello, drenken voortdurend door microgouttage, welke druk? Tot nu toe gebruikte ik 0.5 heeft niet helemaal 1 bars op slangen, maar voor de nacht vertraagd.
voor het broeikaseffect, dat naar verwachting een verzadiging van vocht ik vreesde een sterke conso water, hier in mijn klimaat is er water tot en met mei te maken, nadat het 4 maanden van warmte, boren water is niet meer toegankelijk (100m), blijft alleen de watervoorziening of de stad water
dus je een idee van conso
Zijn er in mijn geval andere "buren" in het zuiden?
is het een goed mulchen is vereist (plastic ..)?

eindelijk welke temperatuur moeten we de ventilatieopeningen openen? Ik denk dat gemotoriseerde presteren in 12v, PSU Battery / Solar


Bleusideral Hi!

Ik heb geen druk, want het is een sprinkler syteem controle Ik had zonder succes geprobeerd, het bedrag is nog steeds laag is als ik naar de pomp van de geboorde goed te beginnen.

Het verwarmen van het zwembad met de warmte van de kas Ik noem hier:

https://www.econologie.com/forums/quelles-pl ... 25-50.html
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/05/12, 16:01

Goed idee, de kas aan het zwembad die het voorwerp tussen dag en nacht geconditioneerd verwarmen.
Maar was het enige zwembad in de zon is al oververhit, goed voor de lente en de herfst.

Ik denk dat er meer aan de warmte balans, maar, big conk, 6x10m = 60m2 geeft met 1KW / m2 zon 60KW waarover verdeeld door 2 gevarieerd verliezen (zon 45 °, externe convectie, etc ...) aan 30KW enorm !!!

Daarom moeten we verwijderen met water en lucht warmtewisselaars grondwater !!!!

U moet ook weten het aantal opeenvolgende dagen van de hittegolf in de manier waarop T, want de aarde is oververhitting langzamerhand, als het zwembad !!
Je moet T van de nacht en T van de dag weten !!
In 2003 de hittegolf was, 's nachts T dicht bij T dag !!!!!!!

Op een simplistische en visuele manier als water bij 50 ° C, het neemt het oppervlak van radiatoren om zijn huis te verwarmen in de winter, 15 radiatoren buren elke halve m2!

En als het water 30 ° C gedurende 20 ° C, is het noodzakelijk (-50 30) / (-30 20) = 2 keer zoveel lucht boilers in de kas, het zwembad en in grond, die warmte geleidt slecht voor 10 ° C verschil T !!!

De radiator Alain G is te klein op het oppervlak, het duurt meer !!!!
Elke radiator handel met 50 tot 70 ° C, in feite 1 2 typisch KW !!!

Door dieper graven om 3 6m er wat met de zomerse hitte behouden warmte of verwarmen van een huis in de winter met de zomerse hitte van de kas.

Ik zal een ruwe berekening te doen door het nemen van het verleden links op econology.

De wortels van grote bomen kunnen lijden !!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten