Het vervaardigen van een tunnel glastuinbouw

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 04/05/12, 13:15

Ik zie niet de vorm van een vliegtuigvleugel, maar de klassieke vorm van de tunnelkas :schok:
voor windvangst stel ik voor wat Ahmed aanbeveelt: spandraad aan het einde van de kas die de "ronde" van de halve tonvorm maakt, eventueel vervangen door een kleine roestvrijstalen kabel wordt verankerd door de beroemde ranken, in dit geval denk ik dat de wind zal moeite hebben om de serre in de lucht te zetten of de bogen te vervormen, .. : Lol:

Beeld
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 04/05/12, 14:54

Ik heb de gimlet niet uitgevonden, het maakt deel uit van de kit. Maar zij
kan worden verbeterd omdat het niet mogelijk is om het in de grond te schroeven
als het te compact of rotsachtig is.

De ventilatie zit op 2 scharnieren 40 mm X 60 mm.
De kunststoffen die naar buiten uitsteken zijn met opzet zo. In feite zij
dienen als afdichting wanneer de ventilatieopening gesloten is. Het systeem van
sluiten en openen gaat automatisch. En dit dankzij dit
slim systeem:
http://www.chalet-jardin-boutique.fr/ar ... il-212.htm .

Beeld
Op deze foto (hierboven) ziet u de bovenste afdichting voor het water,
en die aan de rand die voorkomt dat de wind naar binnen waait
broeikas bij koud en winderig weer (vooral als de wind waait
op deze kant.

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld
Op de foto hierboven zien we dat er nog een klein stukje plastic weggesneden moet worden

Beeld

Over het risico van wegvliegen van de kas, als deze gesloten is, dat de
plastic folie is goed op de grond bevestigd. Er is geen reden
dat hij onder normale omstandigheden vliegt. Dat is zeker
als er een tornado is ... maar op dit moment zal de kas dat niet zijn
geen prioriteit meer. De mijne heeft al last van windsnelheden van 90 tot 100 km/u
zonder te glimlachen. We zullen in de herfst zien voor windsnelheden van 110 of meer.
Wat ik denk, ik moet de touwtjes nog over de film leggen
plastic, het is om ze te bevestigen dat de haak op de ranken zit.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 04/05/12, 17:44

Voor ventilatie is de enige oplossing die je nog hebt (naast het openen van de deur) twee lagen ter hoogte van de overkapping te spreiden met een plastic krat, dit ter hoogte van de 2 rechtervoeten.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 04/05/12, 20:07

Ahmed schreef:Voor ventilatie is de enige oplossing die je nog hebt (naast het openen van de deur) twee lagen ter hoogte van de overkapping te spreiden met een plastic krat, dit ter hoogte van de 2 rechtervoeten.


Als het voor mij is, begrijp ik het niet helemaal.Beeld
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 04/05/12, 22:08

Nou, je begreep al dat het voor jou was! : Cheesy:

Het klopt dat het niet al te duidelijk is, beter een tekening!
Ik herhaal: als u meerdere lijnen heeft om uw kas te bedekken, impliceert hun kruising een overlapping van, laten we zeggen, 60 cm (aan de linkerkant in de tekening); het is dan mogelijk om een ​​ruitvormige opening te creëren door de 2 randen aan de 2 tegenovergestelde zijden van de rechterpoten te spreiden en een kist in te brengen om de randen uit elkaar te houden (aan de rechterkant, hetzelfde in de open positie).
Beeld
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 05/05/12, 09:18

hallo
Bedankt Lapin voor de foto's, ik vind dit cilindersysteem heel verstandig en praktisch als we er niet zijn
Ik zag je houten structuur, je bent in een regio waar het wat lang kan duren, hier in het zuiden zou het in één seizoen verrot zijn :|
Voor de afstand van de kunststof lamellen ben ik er niet te veel voor omdat het het dekzeil beschadigt door het te ontspannen, ik heb het meegegeven op landbouwkassen, maar dit zijn grote kassen met arbeid, ik heb de indruk dat het plastic sneller vernieuwd dan wat ik hoop voor het leven van mij, bovendien heb ik de beste kwaliteit gekozen die (in theorie) 7 jaar zou moeten meegaan (ik twijfel onder mijn bijna tropische klimaat in de zomer!), het is duurder 180€ 30m x 6.50

Ik kom terug bij de krik die me aan de Stirling doet denken, ik vraag me af of we er niet een zouden kunnen sleutelen aan een krik die een beetje moe is uit de kofferbak van een auto waarop een kleine luchtballon zou worden geënt om de onderkant van de krik te bevoorraden


Beeld
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 05/05/12, 10:52

bleusideral schreef:
Ik zag je houten structuur, je bent in een regio waar het wat lang kan duren, hier in het zuiden zou het in één seizoen verrot zijn :|


Hier gaat de boom min. 7 jaar mee zonder zichtbare veranderingen als hij in water is ondergedompeld, blootgesteld aan de buitenkant + - 60 jaar (muren van mijn schuur)
en + - 3 jaar poseert op de grond.
In mijn geval zou dat feit 10 jaar moeten duren, aan de andere kant die
langs de grond zal binnen 5 jaar vervangen moeten worden
zeildoek wordt gebruikt, zal ik vanaf hier toch alles opnieuw moeten doen
Maximaal 3 tot 4 jaar oud. Ik deed mijn liefste en het geeft me de tijd om
een meer duurzame oplossing vinden.

Ik kom terug bij de krik die me aan de Stirling doet denken, ik vraag me af of we er niet een zouden kunnen sleutelen aan een krik die een beetje moe is uit de kofferbak van een auto waarop een kleine luchtballon zou worden geënt om de onderkant van de krik te bevoorraden

Het is het niet waard, de krik kost +-10€ inclusief BTW
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 05/05/12, 12:40

De link die je geeft, de cilinder is 59 € waard !!Ik ben ook op zoek naar de economie!
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 05/05/12, 17:47

De kit kost €49 bij Oh green O groen Maar de krik alleen €10. Dit is een stuk dat draagt ​​en
moet om de 2 jaar worden vervangen.

ander adres voor de kit.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 06/05/12, 11:31

Hallo, fijne zondag en veel stemplezier Beeld : Mrgreen:

voortgang van de kas

Beeld
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten