Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - Glyfosaat

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Obamot » 16/06/20, 21:39

GuyGadebois schreef:
"als voormalig landbouwmanager (voormalig voorzitter van een coöperatie, bestuurder van INRA en stichtend lid van Génoplante nu Gis Biotechs Vertes), om u te schrijven over glyfosaat ..."

En we durven "dat" een boer te noemen ... : Roll:

En Izy durft door te gaan met het plaatsen van dergelijke uitwerpselen zonder zelfs maar te reageren! : Roll: :schok: :onheil:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Paul72 » 16/06/20, 23:28

Obamot schreef:
Paul72 schreef:Eerlijk gezegd, de no-till-techniek zo geprezen, ik vraag me af wie het doet ... Persoonlijk mag ik het platteland afreizen, ik zie nog steeds alleen geploegde velden en ging over op verschillende herbiciden (waaronder het beroemde glyfosaat dat geeft prachtige kleuren van herfst tot lente)


Ik, (en anderen op de forum, natuurlijk...)

En het werkt geweldig met alleen urine voor elke meststof ...
Niets anders, niet ploegen, alleen permacultuur.


Ik had het over boeren, zij die grote machines hebben voor grote velden van 300 hectare; Ik ben al lang niet meer overtuigd : Mrgreen:
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par izentrop » 17/06/20, 00:10

Paul72 schreef:Eerlijk gezegd, de no-till-techniek zo geprezen, ik vraag me af wie het doet ... Persoonlijk mag ik het platteland afreizen, ik zie nog steeds alleen geploegde velden en ging over op verschillende herbiciden (waaronder het beroemde glyfosaat dat geeft prachtige kleuren van herfst tot lente)
In Sarthe, met nog eens 50% van het vee, is het land nog steeds goed voorzien van humus, erosie is nog niet gevoeld.
Maar je hebt gelijk, de door Conservation Agriculture voorgestelde systeembenadering is nog steeds sterk in de minderheid.
In de tropen is het absoluut noodzakelijk en we zullen zien dat met de opwarming van de aarde degenen die permanent dekking zoeken en niet ploegen, het beter zullen doen https://www.terre-net.fr/observatoire-t ... 24164.html
... Geen toegang meer hebben tot het reservewiel dat chemie is, zal veel meer oogstverlies veroorzaken, soms met doodlopende wegen ... nu al dat jongeren geen landbouwbedrijf meer willen starten, dat is te riskant geworden.
Dernière édition par izentrop de 17 / 06 / 20, 00: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Obamot » 17/06/20, 00:26

izentrop schreef:
Paul72 schreef:Eerlijk gezegd, de no-till-techniek zo geprezen, ik vraag me af wie het doet ... Persoonlijk mag ik het platteland afreizen, ik zie nog steeds alleen geploegde velden en ging over op verschillende herbiciden (waaronder het beroemde glyfosaat dat geeft prachtige kleuren van herfst tot lente)
In Sarthe, met nog eens 50% van het vee, is het land nog steeds goed voorzien van humus, erosie is nog niet gevoeld.
Maar je hebt gelijk, de door Conservation Agriculture voorgestelde systeembenadering is nog steeds sterk in de minderheid.
In de tropen is het absoluut noodzakelijk en we zullen zien dat met de opwarming van de aarde degenen die permanent dekking zoeken en niet ploegen, het beter zullen doen https://www.terre-net.fr/observatoire-t ... 24164.html



matige Remundo

blablabla en blablabla ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Obamot » 17/06/20, 09:10

izentrop schreef:... Geen toegang meer hebben tot het reservewiel dat chemie is, zal veel meer oogstverlies veroorzaken, soms met doodlopende wegen ... nu al dat jongeren geen landbouwbedrijf meer willen starten, dat is te riskant geworden.

... dit is weer een echte buit van de agribusiness (en een partner van grote farmaceutische ... en nucleaire ...)

... en natuurlijk zal hij ons ook vertellen "dat hij al meer dan tien jaar gratis promoot!"
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Christophe » 24/06/21, 13:38

Zonder commentaar:

Roundup.jpg
Roundup.jpg (235.45 KiB) 2154 keer bekeken
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par izentrop » 24/06/21, 13:41

Azijn is duur. : Mrgreen: : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par GuyGadeboisTheBack » 24/06/21, 13:48

Je hebt gelijk!
4,89 euro / Liter aan 80% (Geleverd per 10 Liter *) ipv 13 euro / Liter aan 60%. Monsanto denkt dat mensen koeien melken.

* https://www.droguerie-jary.com/fr/produ ... aigre.html
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Janic » 24/06/21, 14:11

en sommigen zullen ons "salades" maken met azijn!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Exnihiloest » 24/06/21, 22:16

 

De Round-up, ik weet het niet, maar met betrekking tot het actieve principe "glyfosaat", doen we het niet beter zoals ecologisch herbicide. Heel ecologisch, ja! : niet-carcinogeen, niet-hormoonontregelaar, werkzaam bij zeer lage doses en in 2 of 3 maanden in de bodem afbreekbaar (niet zoals Bordeaux-mengsel en zijn kopervervuiling, toegestaan ​​in de biologische landbouw!).

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten