Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - Glyfosaat

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par izentrop » 21/12/19, 20:55

Het laat in elk geval zien dat deze vrijwillige pissers op hun kosten zijn en dat ze beter konden vechten voor meer realistische oorzaken en niet meer naar de scheve media moesten luisteren. Beeld
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Janic » 22/12/19, 08:32

en stop met luisteren naar scheve media.
dat wil zeggen degene die u gewoonlijk aanbeveelt!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Gebe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 361
Inschrijving: 08/08/09, 20:02
x 65

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Gebe » 22/12/19, 10:18

Janic schreef:
en stop met luisteren naar scheve media.
dat wil zeggen degene die u gewoonlijk aanbeveelt!

Uitstekend verkooppraatje, solide, beknopt, zeer overtuigend.
Dit is zoals gewoonlijk. : Roll: . hoogste matniveau! *


* Kleuterschool : Lol:
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Janic » 22/12/19, 12:52

Janic schreef:
en stop met luisteren naar scheve media.
dat wil zeggen degene die u gewoonlijk aanbeveelt!
Uitstekend verkooppraatje, solide, beknopt, zeer overtuigend.
Dit is zoals gewoonlijk. : Roll: . hoogste matniveau! *
beschouwen sommige media eigenlijk als scheef, maar niet de zijne (Céceluiquidiquié zoals gewoonlijk ....) het is beknopt solide, overtuigend voor een moederlijk niveau, zelfs niet hoger : Cheesy:
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par GuyGadebois » 01/03/20, 16:18

In de twee jaar dat Monsanto Papers heeft "gesproken", is er regelmatig één naam opgekomen: die van Gilles-Eric Séralini. Auteur van een zeer controversieel onderzoek naar het verband tussen GGO's en tumoren in 2012, verdedigde de Franse bioloog zijn werk in januari vóór de camera's van Special Envoy. In de ogen van zijn tegenstanders zou zijn aanwezigheid het onderzoek in diskrediet brengen. 'We moeten niet over hem praten. Als hij in de Verenigde Staten had gewerkt, zou hij zijn ontslagen ', zweert een onderzoeker die zijn collega een gebrek aan ethiek leent.

Wat men ook van zijn onderzoek denkt, Séralini is desalniettemin een studieboek: de Monsanto Papers laten zien dat een handvol wetenschappers hun krachten hebben gebundeld met het bedrijf om de Fransen schade toe te brengen. Hoe? Met een virtuele ontmoetingsplaats: een privé Yahoo-discussiegroep, AgBioChatter, waaraan onderzoekers maar ook verschillende vertegenwoordigers van Monsanto deelnemen. Het principe is eenvoudig: we sturen een e-mail naar een gemeenschappelijk adres en het wordt door alle leden ontvangen.

Toen Le Nouvel Observateur (omgedoopt tot L'Obs) op 19 september 2012 de klinkende studie over GMO's, Roundup en ratten van Monsanto publiceerde, deelde een academicus uit Oklahoma enkele invalshoeken op AgBioChatter. Maar waarschuw de forum over de risico's van een vijandige positie tegenover Séralini in Frankrijk. 'Iemand met wetenschappelijke vaardigheden moet dit artikel onmiddellijk kwalificeren als vervalste en frauduleuze wetenschap' maar deze wetenschapper 'moet in de Verenigde Staten wonen om de geldende wetgeving inzake laster in Engeland, Frankrijk, Peru, te voorkomen, etc. "Stelt Drew L. Kershen voor, in een e-mail die vorig jaar is uitgegeven door de Amerikaanse NGO US Right To Know.
http://www.leparisien.fr/societe/monsan ... 057148.php
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par izentrop » 16/06/20, 09:38

Tekst geschreven door een gepensioneerde boer om het record recht te zetten en het record recht te zetten !!!
Meneer de directeur,
Ik sta mezelf toe, als voormalig landbouwmanager (voormalig voorzitter van een coöperatie, bestuurder van INRA en stichtend lid van Génoplante die Gis Biotechs Vertes is geworden), om u te schrijven over glyfosaat.
De onkruidverdelger glyfosaat is ontwikkeld door een Frans bedrijf: Rhône Poulenc.
Het werd verkocht aan de agrochemicus Monsanto die het in 1974 op de markt bracht.

Het is ook Rhône Poulenc die met zijn afdeling biologie een ontgiftingsgen heeft ontwikkeld dat aan Dekalb is verkocht, dat in 1996 zelf door Monsanto is gekocht.
Monsanto, symbool van de agro-industrie, is het doelwit geworden van de anti-globalisering, antikapitalistische en vooral Malthusiaanse beweging, met als doel de demografie te verminderen, de landbouwefficiëntie te beperken (anti-irrigatie, kunstmest en meer in het algemeen tegen agrarische fytofarmacie, ook tegen zaadverbeteringstechnologieën: ggo, mutagenese, enz.), dat wil zeggen door het organiseren van ondervoeding en honger in de wereld.
De onderdrukking van glyfosaat zou een economische, agronomische en vooral milieu-ketterij zijn.
Zuinig: het gebruik van dit molecuul maakt het mogelijk om in de no-till-techniek te stappen en daarmee mechanische tractie en de daarbij behorende fossiele energie te besparen. Het vermindert ook aanzienlijk de risico's van deze nieuwe agronomie omdat de ploeg, door diep ingegraven, de voorraad onkruidzaden beperkt (75%).

Vanuit agronomisch oogpunt maakt het gebruik ervan het mogelijk om vaste planten (wilde honden, winde, duizendknoop, distels, enz.) Die invasieve soorten zijn, te vernietigen.
Maar bovenal bestaan ​​er geen alternatieven, ook niet die vermeld door INRA. De aanbeveling voor een extra mechanische doorgang is niet effectief, gezien de gestage opkomst van onkruid van alle soorten, dat alleen in de jonge zaailingsfase kan worden vernietigd. Deze aanbeveling zou leiden tot een vermenigvuldiging van mechanische passages.
Deze passages zorgen, naast de getransformeerde fossiele brandstof, voor bodemverdichting.
De schikking heeft veel negatieve effecten:
Het vernietigt de natuurlijke circulatie van water, onder meer door capillaire werking, waardoor de reserves die RU of RFU worden genoemd (gemakkelijk te gebruiken reserves) worden beperkt.
Het vermindert het microbiële leven van bodems en zijn biodiversiteit drastisch, inclusief dat van nuttige insecten. Deze rhizosfeer, samengesteld uit bacteriën waarvan de beste hulpstoffen aëroob zijn, wordt dan sterk verminderd en verstoord.
Het vermindert de penetratie van de wortels in de grond, waardoor het gewas veel gevoeliger is voor klimatologische stress.
Het veroorzaakt afvloeiing, wat het risico op overstromingen vergroot en permanente verliezen aan het oppervlak en het vruchtbare deel van onze bodem veroorzaakt.
Dit fenomeen wordt sterk versterkt zodra de percelen afnemen.
De toename van deze risico's kon al worden geclassificeerd in de sectie milieu.
Met nee-kolen kan de landbouw immers in belangrijke mate bijdragen tot de opslag van koolstof in de bodem, de doelstelling van 4 per 1000 Cop21.
Dit wordt mogelijk gemaakt door het begraven op het oppervlak (tussen 5 en 10 centimeter) van plantenresten, die in tonnage 50% van de gewassen vertegenwoordigen, dat wil zeggen het equivalent van gemiddeld 10 ton CO2 per hectare.
Door deze praktijk kon ik de humusniveaus (ondersteuning van het microbiële leven) in mijn armste bodems verdubbelen gedurende ongeveer 30 jaar zonder ploegen.
Met no-till, een oppervlakkig werk uitgevoerd vanaf de oogst en het gebruik van glyfosaat om hergroei en onkruid te elimineren, in een droog klimaat (gemiddeld 500 millimeter), zorgt voor het handhaven van de relatieve vochtigheid van het zaaibed en d '' zorgen zo voor de opkomst van gewassen, zowel voor herfst- als voorjaarszaaien.
Het gebruik van dit molecuul maakt ook in onze klimatologie, vaak met een tekort, een kostbare waterbesparing mogelijk.
Bovendien heeft van de 10 internationale instanties alleen IARC glyfosaat als kankerverwekkend aangemerkt. Deze verklaring ging vergezeld van een twijfelachtig vertrek van 2 experts in Amerikaanse advocatenkantoren ...
Als we dieper ingaan op de studie, ligt dit risico dicht bij dat van rood vlees of vleeswaren.
Het is dus geen volksgezondheidsprobleem, maar een politieke positie.
En het is niet het cohort van "vrijwillige pissers" dat nieuw bewijs levert.
De juiste analyses - chromatografisch en spectrometrisch - gemaakt door boeren in verschillende door Coface goedgekeurde ziekenhuizen laten het tegenovergestelde zien.
Ik heb beknopt geprobeerd u de agronomische en milieuaspecten van dit molecuul te laten zien, waarvan de afbraak in metabolieten derivaten zijn van fosfor, een van de essentiële elementen voor het leven.
Door het te behouden, kunnen we een duurzame en efficiënte agro-ecologie behouden en ongetwijfeld ontwikkelen die onze bodem en ons milieu op lange termijn beschermt.
Ik vertrouw op uw wetenschappelijke expertise, zo vaak bekritiseerd, maar oh zo essentieel, om het beste argument met onze besluitvormers te produceren.
De efficiëntie van onze landbouw hangt ervan af.
Ik blijf natuurlijk tot uw beschikking voor verdere discussie als u dat wenst,
en aanvaard alstublieft, mijnheer, de uitdrukking van mijn respectvolle groeten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par GuyGadebois » 16/06/20, 12:18

"als voormalig landbouwmanager (voormalig voorzitter van een coöperatie, bestuurder van INRA en stichtend lid van Génoplante nu Gis Biotechs Vertes), om u te schrijven over glyfosaat ..."

En we durven "dat" een boer te noemen ... : Roll:
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par GuyGadebois » 16/06/20, 12:32


Glyfosaat: de ethiek van ANSES in twijfel getrokken

Een groep klokkenluiders bekritiseert de voorwaarden voor de toekenning van een sleutelonderzoek naar het carcinogene potentieel van glyfosaat, als onderdeel van de Europese herbeoordeling.

Het persbericht bleef volledig onopgemerkt: eind april onthulde het Nationaal Agentschap voor Voedsel-, Milieu- en Arbeidsgezondheidsbeveiliging (ANSES) de samenstelling van het consortium van zeven laboratoria dat zijn aanbesteding won een ambitieuze studie uit te voeren naar het carcinogene potentieel van glyfosaat. En misschien eindelijk de controverse oplossen.

Zes weken later kwamen er sterke protesten. De plaatsvervanger Delphine Batho daagde de regering op dinsdag 9 juni uit over de voorwaarden voor de selectie van het consortium, waarbij ze de ethiek en de onafhankelijkheid van de procedure in twijfel trok. Het lot van het controversiële herbicide kan echter in het geding zijn: als het eenmaal is afgerond, moet de studie in kwestie de Europese herbeoordeling, die in 2022 moet zijn afgerond, wegen.

Het lid van Deux-Sèvres staat niet alleen in protest. Een groep klokkenluiders stuurde Le Monde een vernietigend technisch document van ongeveer tien pagina's. Deze wetenschappers, die Le Monde kon identificeren maar die om anonimiteit verzocht, stellen het gekozen project ernstig in vraag: belangenconflicten en vriendjespolitiek "ondermijnen de door de autoriteiten verwachte wetenschappelijke reactie", ze zeggen. De betrokkenen stellen dat ze worden gedwongen tot een anonieme openbare waarschuwingsprocedure om niet te worden blootgesteld aan "druk, negatieve effecten op hun carrière, represailles". Anderszins, Aangezien de ANSES-commissie ter voorkoming van ethische en belangenconflicten (CDPCI) sinds januari niet meer operationeel is, kan deze niet worden benaderd na het aftreden van een aantal van haar leden.


Wanneer gaan we al deze corrupte parasieten neuken, deze idioten, deze onzin die niet in staat is door ons betaalde ANSES? :onheil:
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Paul72 » 16/06/20, 21:23

Eerlijk gezegd, de no-till-techniek zo geprezen, ik vraag me af wie het doet ... Persoonlijk mag ik het platteland afreizen, ik zie nog steeds alleen geploegde velden en ging over op verschillende herbiciden (waaronder het beroemde glyfosaat dat geeft prachtige kleuren van herfst tot lente)
1 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Monsanto Roundup dodelijk voor de mens - glyfosaat




par Obamot » 16/06/20, 21:36

Paul72 schreef:Eerlijk gezegd, de no-till-techniek zo geprezen, ik vraag me af wie het doet ... Persoonlijk mag ik het platteland afreizen, ik zie nog steeds alleen geploegde velden en ging over op verschillende herbiciden (waaronder het beroemde glyfosaat dat geeft prachtige kleuren van herfst tot lente)


Ik, (en anderen op de forum, natuurlijk...)

En het werkt geweldig met alleen urine voor elke meststof ...
Niets anders, niet ploegen, alleen permacultuur.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten