Het recept van mest brandnetel verboden vrijheid ... binnenkort?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Het recept van mest brandnetel verboden vrijheid ... binnenkort?




par Christophe » 07/09/06, 11:57

Vergeet niet, we zijn in september 2002 een deel van de afdelingsvoorzitter van de onderdrukking van de Maine-et-Loire fraude combineren om de verkoop van mest brandnetel, Frankrijk gezet, off-the-wet. Een van de emblemen en gereedschappen van de biologische landbouw is daarom commercieel verboden. Als brandnetelmest sinds die datum echter te koop wordt aangeboden, is noch de communicatie van het recept, noch het gebruik ervan ... of liever gezegd bezorgd!

Inderdaad, sinds 1er juli 2006, een decreet verhindert om, op welke manier dan ook, recepten natuurlijke producten niet goedgekeurd. Dus, de eenvoudige handeling van openbaar communiceren:
- Dat heet water is een goede onkruidverdelger voor opritten;
- Dat louter varen bladeren af ​​te weren rupsen kool;
- De eeuwenoude recept voor brandnetel mest.
... Kan de moeite waard een zin 2 jaar in de gevangenis en 75 000 euro boete aan de auteur te zijn.

Gezien de aberratie van een dergelijk besluit, zodat niemand echt geloofde in de effectieve toepassing van deze tekst, de actie afgelopen donderdag door overheidsdiensten in een landschap / luidspreker technische sponsor landbouwalternatieven tonen aan dat de staat voornemens is dit nieuwe decreet toe te passen. Inderdaad, vertegenwoordigers van de Nationale Inspectie onderzoek van de concurrentie, het verbruik en fraudepreventie en regionale directie van gewasbeschermingsmiddelen van de Ain in beslag genomen bij Eric Petiot cursussen om haar studenten, evenals gegevens allemaal zonder een bevel ... Bovendien zou het voor de betrokkene verboden zijn om wilde planten in het wild met wilde stagiairs te oogsten om ze te gebruiken voor preparaten die onder het decreet vallen.
Tegenwoordig is het nu verboden om seculiere volkskennis en -tradities te raadplegen en door te geven, in feite onze erfenis voor iedereen.
Dus hoe zit het met de vrijheid van meningsuiting die heerst in Frankrijk, een democratische staat?


Gewoon schandalig ... econologie is al verboden?

Bewerken: het recept https://www.econologie.com/forums/recette-du ... t2330.html en andere informatie: https://www.econologie.com/purin-d-ortie ... -3186.html
Dernière édition par Christophe de 22 / 04 / 11, 09: 17, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 07/09/06, 15:55

geweldig ....
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: Recept van de mest van de brandnetel verboden ... vrijheid binnenkort




par Targol » 07/09/06, 16:09

Christophe schreef:Zo eenvoudig communiceren publiekelijk:
- Dat heet water is een goede onkruidverdelger voor opritten;
- Dat louter varen bladeren af ​​te weren rupsen kool;
- De eeuwenoude recept voor brandnetel mest.
... Kan de moeite waard een zin 2 jaar in de gevangenis en 75 000 euro boete aan de auteur te zijn.


Wees niet de con Christophe, corrigeer je bericht, vervang het door
Christophe schreef na correctie om de gevangenis te vermijden:Zo eenvoudig communiceren publiekelijk:
- dat XXXXXX een goede onkruidverdelger is voor steegjes;
- dat eenvoudige bladeren van XXXXXX rupsen uit kool verwijderen;
- De eeuwenoude recept voor brandnetel mest.
... Kan de moeite waard een zin 2 jaar in de gevangenis en 75 000 euro boete aan de auteur te zijn.


Welkom bij het bewind van censuur en domheid.

Laten we de vraag stellen: wie profiteert van deze wet?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Recept van de mest van de brandnetel verboden ... vrijheid binnenkort




par Christophe » 07/09/06, 16:11

Targol schreef:Laten we de vraag stellen: wie profiteert van deze wet?


Chemische stoffen niet? Rhone Poulenc-stijl die het fortuin van Hulot maakte ... :onheil:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/09/06, 16:32

Ja, of de fabrikant van Round'up: een bekende onkruidverdelger vervaardigd door ....... MontSanto. Ken je die naam nog?

Er is altijd hetzelfde # @ * $ * $ achter de draconische en biodiverticidal wetten:
  • Einde van het moratorium op GGO's: Monstanto is een van de belangrijkste verkopers op dit gebied.
  • Verbod op de verkoop van niet-gecatalogeerde zaden (CF-post we moeten natuurlijke zaden redden). Ter herinnering, Montsanto is een van de grootste zaadbedrijven ter wereld.
  • en nu dat.


Laten we MontSanto verbieden. Het zal de planeet goed doen !!!!
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 07/09/06, 16:49

Er zijn dagen (zoals vandaag) ... of ik vraag me echt af waar "onze actie" voor is ... :| :| :| "Iedereen" doet sowieso wat en wat ze willen ...
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 07/09/06, 17:20

Het is zo groot dat ik het nauwelijks kan geloven ..
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 07/09/06, 17:21

freddau schreef:Het is zo groot dat ik het nauwelijks kan geloven ..


Niet beter ... maar toch kunnen we hier lezen:
http://www.univers-nature.com/interview ... icole.html

"Art. L. 253-1. - I. - Het in de handel brengen, het gebruik en het bezit door de eindgebruiker van gewasbeschermingsmiddelen is verboden als zij niet in aanmerking komen voor een handelsvergunning of een distributievergunning voor experimenten afgegeven onder de in dit hoofdstuk vastgestelde voorwaarden.

en verder:

"Art. L. 253-7. - Elke commerciële reclame en elke aanbeveling voor de producten gedefinieerd in het artikel L. 253-1 kan alleen betrekking hebben op producten waarvoor een handelsvergunning is verleend en de gebruiksvoorwaarden die in deze vergunningen zijn vastgelegd.

Ik betwijfel of de natuur van het universum het leuk vond om een ​​‘valse’ wettekst te maken ... Kort samengevat: alles wat niet wordt geautoriseerd, zal worden verboden! Als dit de hoeksteen is van computerbeveiliging, is dit minder het geval voor individuele vrijheden ...

Ik weet niet waar we naar toe gaan ... maar we gaan van voren af!
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 07/09/06, 18:51

Goed akkoord met je Tagrol, op een dag zullen we als volgt praten:
"I XXXXXX XX xXXXXX XX XXX XXXXXX XXXXXX." en toch heb ik misschien te veel gezegd.

Maar dat alles doet me denken aan de DADVSI-wet, ruwweg gezegd:
- Het is gratis? dus dat is het onwettig
- Het verspreidt zich gratis? dus dat is het onwettig.
- Een product dat niets kost om te consumeren? dus dat is het onwettig.
- Het levert geen geld op voor iemand (of tenminste niet voor degenen die al erg rijk zijn)? dus dat is het onwettig.

:schok: LEEF DEMOCRATUUR :schok:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/09/06, 21:23

En ja, Abyssin3, kijk naar de behandeling die gereserveerd is voor HVB (waar de teler rechtstreeks aan de consument verkoopt) in vergelijking met "bio" -diesels (gedwongen door de industriële distillatiekast), om je te overtuigen.

Ik denk dat we verder kunnen gaan: verbieden forums op het internet. Het is een schandaal dat mensen elkaar op deze manier kunnen helpen en uitwisselen zonder dat een "wereldbedrijf" daar baat bij heeft !!!
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten