Het recept van mest brandnetel verboden vrijheid ... binnenkort?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
toftof
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 21/05/05, 17:41




par toftof » 24/09/06, 18:23

hallo olifant

onze vriend is een heel eenvoudige, pretentieloze persoon die alleen maar verrijkt wordt door de voldoening van het vervangen van de chemische stof door de organische. Hij verkoopt zijn producten daarom goedkoper dan chemicaliën. Dus als hij een advocaat heeft, hoeft dat volgens mij niet de beste te zijn.

Wat de federatie betreft, denk er niet eens over na, want het mengt alleen informatie die al bekend is en heeft geen significant gewicht. Vooral omdat ze geen enkel risico zal nemen voor wat ongewoon is.

We blijven zijn producten gewoon gebruiken, behalve dat we ze zelf macereren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 25/09/06, 10:57

Christophe schreef:Na mijn telefoontje heeft Arnaud Schwartz bepaalde punten opgehelderd.
Onderscheid commerciële producten van niet-commerciële producten

“””Ik heb zojuist mevrouw Brial gesproken (contactgegevens op de CP van de ministeries):
- het bevestigt dat het op de markt brengen van een product zonder VHB verboden is.
- het geeft aan dat journalistieke artikelen over officiële en niet-officiële wetenschappelijke proeven van producten zonder VHB, uit Frankrijk of het buitenland mogelijk zijn, op voorwaarde dat ze algemeen blijven = op voorwaarde dat merken van producten zonder VHB of de naam van bedrijven die ze vervaardigen of verkopen niet worden genoemd.

- ze legde me ook uit dat hetzelfde geldt voor elk verkocht boek. Een boek is legaal als er geen handelsmerk in staat. Dus boeken met aanbevelingen van producten om zelf te maken, waarvan het recept zou worden gegeven en die geen merken of producenten of detailhandelaren noemen, zijn legaal.

Goede dag,
Arnaud Schwartz

Mijn opmerking:
Het probleem blijft geheel gebaseerd op het principe van de vrijheid van meningsuiting van de journalisten.
Het blijft intact voor veel voorschrijvers van AB en biodynamica zolang de goedkeuringsprocedures niet effectief zijn (ze zijn in Duitsland).
Toegegeven, er zijn "perlinpinpin-poeders" op de markt en journalisten "die het hebben". (Er zijn prijsmisbruiken etc. De heer Waskmann van Acta heeft op dit punt gelijk) Maar het fundamentele probleem is de leemte in de goedkeuringsprocedures voor deze natuurproducten.

Persoonlijke conclusie:

"De staat voert straffen in voor degenen die een regel overtreden die nog niet van kracht is."


David Lefebvre


Christophe, kun je ons meer vertellen over David Lefebvre en Arnaud Schwartz, als we ze bijvoorbeeld op een website kunnen vinden?
Aan de andere kant heb ik dit weekend de beroemde LOA in zijn geheel gelezen en in het bijzonder artikel 70 dat ons interesseert. Het lijkt me zo onverteerbaar en zo vaag dat je het zou kunnen laten zeggen wat je wilt. En dit is wat de autoriteiten doen, door middel van persberichten, telefoongesprekken. Het is daarom bijzonder ongezond omdat we onder dekking van de wet toepassen of niet, we zeggen dat het verboden is of niet, het hangt ervan af.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 25/09/06, 11:05

bham schreef:Christophe, kun je ons meer vertellen over David Lefebvre en Arnaud Schwartz, als we ze bijvoorbeeld op een website kunnen vinden?


D.Lefebvre is journalist bij Est Agricole. Hij tekent vaak bij DL

Journalisten kunnen freelance werken voor andere kranten.

bham schreef:Het lijkt me zo onverteerbaar en zo vaag dat je het zou kunnen laten zeggen wat je wilt. En dit is wat de autoriteiten doen, door middel van persberichten, telefoongesprekken. Het is daarom bijzonder ongezond omdat we onder dekking van de wet toepassen of niet, we zeggen dat het verboden is of niet, het hangt ervan af.


Is dat niet gewenst? :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 25/09/06, 17:13

Christophe schreef:
bham schreef:Het lijkt me zo onverteerbaar en zo vaag dat je het zou kunnen laten zeggen wat je wilt. En dit is wat de autoriteiten doen, door middel van persberichten, telefoongesprekken. Het is daarom bijzonder ongezond omdat we onder dekking van de wet toepassen of niet, we zeggen dat het verboden is of niet, het hangt ervan af.


Is dat niet gewenst? :|


Ongetwijfeld ja, het maakt het gemakkelijker om wetten aan te nemen die niet lijken te zijn wat ze in werkelijkheid zijn, maar het kan het ook mogelijk maken om extrapolaties aan te vechten.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 25/09/06, 19:18

Of anders, de zeer dubbelzinnige wetteksten, het stelt de persdiensten van de ministeries in staat om "WIT" te zeggen wanneer de dgccrf ter plaatse "ZWART" toepast :onheil:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 25/09/06, 21:27

Ontvangen per post:

Te publiceren in toekomstige edities van "Du Côté du web...": ter informatie


Jaarlijkse Biocontrol Industry Meeting
23 - 24 oktober 2006 - LUZERN
Het gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen wordt in twijfel getrokken! Toch is de bescherming van gewassen tegen predatoren en ziektes noodzakelijk.

Al 50 jaar worden miljoenen euro's geïnvesteerd in zowel publiek als privaat onderzoek om alternatieve gewasbeschermingsmiddelen te perfectioneren en te ontwikkelen. Dankzij de verkregen resultaten worden er vandaag alternatieve oplossingen ontwikkeld: ze zijn veilig en economisch rendabel voor boeren.

Vaak complementair aan synthetische pesticiden, passen ze perfect in geïntegreerde plaagbestrijdingsprogramma's en voldoen ze aan de normen voor biologische landbouw.

Om een ​​nog grotere ontwikkelingsdynamiek te creëren en deze oplossingen bij zoveel mogelijk mensen bekend te maken, is het nu nodig om een ​​interface te creëren. Het ABIM-congres zal een gelegenheid zijn om nieuwe producten aan het publiek voor te stellen, maar ook om contacten te vergemakkelijken tussen bedrijven, distributeurs, instituten, universiteiten, die gemeenschappelijke belangen hebben.
Zie: http://www.abim-lucerne.ch
Contactpersoon: Louis DAMOISEAU
E-mail: damoiseau.louis@wanadoo.fr


************************************************** ***********************
Guy Waksman - ACTA Informatique
149, rue de Bercy - 75595 Parijs Cedex 12
Zo een. : 33 (0) 1 40 04 50 30 - Mobiel: 33 (0) 6 07 15 09 89
Fax: 33 (0) 1 40 04 50 11 - Visioconf. : 33 (0) 1.43.46.13.96

Weekblad "Aan de kant van het web en agrarische ICT"
http://www.acta.asso.fr et http://www.acta-informatique.fr

EFITA Nieuwsbrief - Europese Federatie voor Informatietechnologie
in Landbouw, Voeding en Milieu
http://www.efita.net
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 25/09/06, 21:28

Te publiceren in toekomstige edities van "Du Côté du web...": ter informatie

Brandnetelmest: laten we teruggeven aan Caesar....

Sorry Guy dat ik je tegenspreek, maar brandnetelmest werd in zijn tijd - 1998 - getest als alternatief voor koper in de biologische wijnbouw als onderdeel van een ACTA-project (maar ja!!!) via een werkgroep die GDDV 49, CA 83, INRA samenbracht 33, SPV 21, FIBL, ITV 30 (en sorry voor de vergeten) en geleid door ITAB. De groep had er toen voor gekozen om onder meer te experimenteren met brandnetel- en heermoesmest die - toen volledig legaal - werd aangeboden door een producent wiens naam nu wettelijk verplicht is te zwijgen, zodat alle testen formuleringen gebruiken die perfect vergelijkbaar zijn.
De uitgevoerde experimenten hebben alle de doeltreffendheid aangetoond van brandnetelmest (gebruikt bij 5% van het papvolume, d.w.z. 5L in mijn geval) of heermoes (gebruikt bij 20%) al dan niet geassocieerd met ondergedoseerd bordeauxmengsel (2kg/ha of 400 g Cu/ha). Dit rendement, in de orde van grootte van 20 tot 30%, is zeker veel lager dan dat van de gewoonlijk gebruikte fungiciden en daarom notoir onvoldoende tijdens moeilijke jaren. Het kan biologische wijnbouwers die geconfronteerd worden met de beperking van de jaarlijkse koperinname echter aanzienlijk helpen door de activiteit van lage doses koper te versterken.
Zowel de productiemethode van de mest als de grondstof zelf moeten echter sterke schommelingen in samenstelling en dus in efficiëntie genereren en deze cijfers kunnen niet geëxtrapoleerd worden naar ALLE brandnetel- of heermoesmest, die reeds een embryo van rechtvaardiging zou kunnen vormen voor de betreffende circulaire (eerder in feite niet overtuigend: de verplichting om een ​​proces of zelfs een minimale inhoud te respecteren zou voldoende zijn).

Als ik daarentegen denk aan de vijftien andere producten (die aan de certificering ontsnappen omdat ze worden verkocht als deficiëntiecorrigeerders, meststoffen, enz.) waarvan we hebben aangetoond dat ze totaal niet effectief zijn tegen meeldauw, wetende dat de wetgeving ze bovendien toestaat (en laat ze naar mijn weten nog steeds toe) zonder enige moeite hun handelsnaam te wijzigen (om aan onze rampzalige opmerkingen te ontsnappen) is de betreffende circulaire dan volledig gerechtvaardigd. Het zou effectief moeten bijdragen aan het verminderen van het tot nu toe stijgende aantal "duiven" dat ervan overtuigd is dat ze een effectieve strategie tegen meeldauw hebben en simpelweg vergeten dat de droogtes van 2004, 2005 en 2006 in het zuidoosten een bijna totale afwezigheid van meeldauwbescherming mogelijk maakten.

Laatste opmerking: om in deze circulaire te zien dat de wil van het ministerie om de kwaadwillende fytosanitaire bedrijven te steunen vernieuwend is... Ongetwijfeld een pervers effect van eco-onlogisch fundamentalisme?

En om (indien nodig!) het ggo-debat op te warmen, een opzettelijk ironisch-provocerend raadsel: waarom zou u geen Bt-wijnstok overwegen?
Aangezien Bacillus thuringiensis is goedgekeurd in biologische viti, kunnen we dus de mogelijkheid overwegen om 2 tot 3 behandelingen of zelfs meer te besparen. Minder stookolie dus betere koolstofbalans, economie van seksuele valkuilen. En voltooide de verspreiding in de omgevingslucht van feromonen (synthetische organische producten trouwens...).
Het is onnodig om op de vraag in te gaan, de inname van het insecticidemolecuul zou de voorafgaande perforatie van de bessen veronderstellen, het tegenovergestelde van het gewenste doel. Jammer...
Contactpersoon: Bernard MOLOT
E-mail: bernard.molot(a)itvfrance.com

Mijn opmerking (GW): Ik heb niets tegen brandnetelmest. Misbruik van de verkoopprijs is nog steeds abnormaal.

Prijs brandnetelmest? (Vervolg 1 op de Staatscourant van 21 september)
Tenzij ik me vergis, is de wet alleen van toepassing op producten met getoonde ongediertebestrijdingswerking en bestaat de parade al lang door middel van de classificatie "EG-meststof" onder voorbehoud van een eenvoudige verklaring van samenstelling. Zo kunt u "deficiëntiecorrectors" vinden waarvan het label vermeldt (absoluut waar) dat koperdeficiëntie de wijnstok gevoelig maakt voor parasitaire aanvallen, in het bijzonder die van meeldauw....
Contactpersoon: Bernard MOLOT
E-mail: bernard.molot(a)itvfrance.com


Prijs brandnetelmest? (Vervolg 2 op de Staatscourant van 21 september)
Wat mij zorgen baart, is dat onder de landbouworiëntatiewet van 2006 het onderwijzen van natuurlijke behandelingen een overtreding vormt en leidt tot inbeslagname van documenten, aangezien dat is wat er is gebeurd.
Op de bodem zong Maurice Chevalier "als je het niet leuk vindt, walg dan niet van de anderen". Ik tuinier al 20 jaar. Ik heb meerdere generaties tuinders in mijn genen zitten. Mijn grootouders, mijn ouders, ikzelf, gebruikten nooit scheikunde maar oude recepten wanneer het nodig was om te behandelen, de belangrijkste behandeling was elleboogvet (schoffelen, knijpen, snoeien, enz.). Merk op dat een van de beste insecticiden het afkooksel van tabak is en dat het schandalig is dat het zo wordt belast.
MAID heeft als doel de volksgezondheid te beschermen. Het moet nog worden bewezen dat brandnetelmest of andere huishoudelijke biologische preparaten de volksgezondheid in gevaar kunnen brengen. Het argument is een beetje licht, want sinds de tijd zou het bekend zijn!
Contactpersoon: Philippe FICHAUX
E-mail: philippe.fichaux(a)ekopro.biz

Noot (GW): Je hebt geen ongelijk, maar op een heel ander niveau zouden stedelingen beter moeten begrijpen dat tuinieren zeker een agrarische activiteit is, maar landbouw is niet zomaar tuinieren... Dit zou misverstanden kunnen voorkomen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8

kunststof nog




par renaud67 » 03/10/06, 17:31

op deze site vind je een pdf (gratis) die het bouwproces beschrijft:
http://www.amazingstill.com/fr/

OK, ik zag dat hij achter hem gist probeerde te verkopen om de opbrengst van de bouzin te verbeteren...
Dit zal ik moeten testen
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
Lolox
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 14/10/06, 16:48
Plaats: In Lorraine




par Lolox » 30/10/06, 00:31

delnoram schreef:
toftoff schreef:ALS JE OP ZOEK NAAR PROBLEMEN GAAT, ZAL JE HET VINDEN!

Heeft u enig verband met het 110e infanterieregiment?
waarvan het is of was (het is een Frans-Duitse brigade) de "" Munt "". : Mrgreen:


Zou er een link kunnen zijn met het motto van de stad Nancy? :?

Anders ben ik blij te zien dat er mensen zijn die reageren op dergelijke afwijkingen : Wink: !!!

Laten we niet vergeten dat, gezien de volgende deadlines, het wapen tegen dit soort misbruik in onze handen is...
STEMMEN!!! In je ziel en geweten... : Cheesy:
0 x
"Ervaring is de naam die mannen aan hun fouten geven" O. Wilde
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 27/11/06, 15:28

Laatste petitie om hier te tekenen:
http://www.cyberacteurs.org/actions/let ... php?id=126

Geachte minister van Landbouw,
Dames en heren afgevaardigden,

We zijn bijzonder gevoelig voor het feit dat de Commissie Economische Zaken van de Nationale Assemblee op 21 november een amendement op de wet op water heeft kunnen aannemen dat het gebruik van "natuurlijke preparaten van ambachtelijke productie" mogelijk moet maken, aldus het amendement van Sauvadet/Santini. Deze wijziging die erop gericht is deze natuurlijke en ambachtelijke bereidingen uit te sluiten van de bepalingen die gelden voor de goedkeuring voorafgaand aan het op de markt brengen, het gebruik en het bezit door de eindgebruiker van fytosanitaire producten, beantwoordt positief aan de immense emotie die is opgeroepen, zowel in de publieke opinie als in de media, door recente administratieve controles gericht op het verbieden van de
marketing of enige informatie over hen. Dat juichen we toe.

We mogen echter niet vergeten dat tijdens de stemming van de LOA in de Nationale Assemblee op 05 januari 2006 twee amendementen zijn ingediend die gunstig zijn voor de invoering van vereenvoudigde en aangepaste procedures voor natuurlijke producten die in de landbouw zijn toegestaan ​​(Amdt nr. 455 en 864, naast artikel L. 253-4 van de landelijke code) voorgesteld door gedeputeerde Antoine Hertz, werden bij de laatste lezing onder druk van de regering ingetrokken! We vragen u dan ook bijzonder waakzaam te zijn tijdens de eindstemming over deze waterwet, zodat een dergelijk scenario zich niet meer voordoet.

Bovendien wijzen we er sterk op dat dit amendement van Sauvadet/Santini het probleem slechts gedeeltelijk oplost, aangezien het niet voorziet in enige aanpassing van de huidige wet voor niet-ambachtelijke natuurlijke producten, noch voor niet-giftige industriële producten die op gewassen worden gebruikt, noch voor fytosanitaire producten van plantaardige oorsprong.

Het is dan ook duidelijk dat indien, na de omvangrijke communicatiecampagne die het ministerie heeft gevoerd om deze welkome wetgevende vooruitgang aan te kondigen, deze wijziging niet in de definitieve versie van de wet zou verschijnen, of indien de uitvoeringsbesluiten later de toepassing ervan zouden beperken binnen de reikwijdte lijkt dit voor iedereen een manipulatie waarvan de verantwoordelijkheid bij de regering en parlementariërs zou liggen.

Het zal ook passend zijn dat de regering en parlementariërs snel handelen over de situatie van andere producten waarvoor een aanpassing van de wet moet worden overwogen (zie hierboven)

Nous savons que nous pouvons compter sur vous pour qu'enfin la santé des utilisateurs et des consommateurs soit prise en compte et devienne une priorité, nous comptons sur votre diligence, pour qu'au delà des clivages politiques la raison l'emporte enfin dans ce dossier.

De eerste petitie verzamelde 7500 handtekeningen. Geef niet op, teken alstublieft. : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten