Raar pompsysteem

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Vreemd pompsysteem




par Oli 80 » 11/03/09, 21:54

petitpetit schreef:Hallo,
In plaats van een fluidyne-pomp zijn hier twee nieuwe suggesties waarvoor het moeilijk is om te beslissen:
1) DIY-ram met een dubbele luchtbel, de tweede bel fungeert als een booster, de twee bellen communiceren hun lucht van bovenaf. Het water kan van links komen en er rechts uit komen via een schokklep in het lichaam van de ram en voor de flens. Het geloosde water zou naar buiten komen via de pijp aan de voet van de eerste bel aan de linkerkant (pijp waarop de afvoerklep wordt getapt).
2) (zie een vriend van een waterbouwkundig ingenieur): alternatieve volumetrische pomp (met 2 zuigers) die duplex wordt genoemd, de kleine ballonnen die altijd op dit type pomp te vinden zijn, dienen als debietregelaar en anti-waterslag. Als dat zo is, zou de aanzuiging plaatsvinden via de elleboogpijp die in de opening van de bakstenen muur valt. Daarom zou de afvoer degene zijn die is uitgerust met de kraan, het is aannemelijk omdat het moeilijk is om een ​​kraan op een zuigleiding te zien. Kunnen we niet raden naar een zuigerstang onder het lichaam van de eerste bel? Zijn er aanwijzingen die het spoor van een motor en een elektrische installatie laten zien die essentieel zijn om deze mogelijke volumetrische pomp te verplaatsen?

goedenavond, er valt me ​​net iets op, onder de eerste bel zie je ook een eindstuk vastgezet met een flens, maar met twee schroeven, dat deed Christophe denken aan de koppeling voor motoren, maar onder de tweede bel we zien een onderdeel verborgen door dode bladeren, dat er niet uitziet als een motorkoppeling, het is groter, om te geloven dat dit apparaat niet compleet is, hier is een link met een pomp die er misschien zo uitziet http://www.vouzeron.info/archives/categ ... i-vouzeron
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

molen pomp




par Oli 80 » 22/03/09, 17:00

hallo, hier is een andere hypothese, het zou kunnen zijn dat dit apparaat een pomp is die wordt aangedreven door een watermolen (motorkoppelingen opgemerkt door christophe) dus dit systeem werkt als een turbine volgens deze andere link
0 x
petitpetit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 10/03/09, 01:18
x 1

Raar pompsysteem




par petitpetit » 25/03/09, 00:19

Hallo,
Het idee van de turbinepomp lijkt me goed. De website http://www.vouzeron.info:80/archives/ca ... i-vouzeron spreekt goed over compressoren om in de belangrijke waterbehoeften van het kasteel te voorzien. Het waterrad, aangedreven door het water van de rivier, moest dienst doen als een turbine, die via zijn motoras een of twee pompen moest laten draaien die het water naar de kamers van het kasteel brachten (vandaar de ongepaste naam van "ram").
Ik geloof dat de foto deze twee onder druk staande waterpompen laat zien, maar zonder hun respectievelijke luchtbellen die dienen als regelaars en waterslagdempers.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

twee tank pomp




par Oli 80 » 16/05/10, 14:10

hallo, ik zag dat we contact kunnen opnemen met de wabmaster of de marie op de vouzeron-site, het zou ons in staat stellen meer te weten te komen over deze merkwaardige pomp,

http://www.vouzeron.info/contactez-le-webmaster

http://www.vouzeron.info/contactez-la-mairie

Ik heb al geprobeerd contact met hem op te nemen maar geen reactie
Ik was de link vergeten te plaatsen forum Ik zou meer geluk hebben gehad

Ik heb zojuist een bericht naar de webmaster gestuurd en we zullen zien of ze reageren, ik heb de link naar dit onderwerp geplaatst zodat ze kunnen zien dat we hier geïnteresseerd zijn in dit apparaat
0 x
Marcillat
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 31/03/11, 22:04

vreemd pompsysteem




par Marcillat » 06/04/11, 18:06

Ik zou graag meer foto's zien en weten waar dit apparaat zich bevindt
het is een automatische pomp die de kenmerken van een ram en een sifonram combineert
het bedrijf dat ze produceerde, gevestigd in Rhône-Alpes, was opgericht in 1904
Ik ken een model van dit apparaat maar veel groter
ik heb een document over dit van ram afgeleide pompsysteem
(wat sommige mensen denken dat motorkoppelingsassen zijn, klopt niet, het zijn klepassen!)
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

ram-systeem




par Oli 80 » 06/04/11, 19:18

Hallo, ik had de foto aanvankelijk op een andere gevonden forum waarvan ik de link in het allereerste bericht van dit onderwerp heb gezet evenals de link van de foto, helaas is deze foto door een zekere Didier58 op deze andere geplaatst forum maar het was het enige bericht dat ik de link van de forum http://www.cyberbricoleur.com/index.php ... 1900000045

de enige site waar ik een apparaat heb gevonden dat op deze pomp lijkt, is die van de stad vouzeron waarvan de links al over dit onderwerp gaan

als u documentatie over dit apparaat heeft, zou dat interessant zijn voor Régis Petit
hier geregistreerd onder de bijnaam "petitpetit" wat een geweldige site op de ram heeft gemaakt
http://regis.petit2.perso.sfr.fr/belier.htm
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

pomp documenten




par Oli 80 » 23/04/11, 14:16

Hallo, ik vind het raar marcillat beweert doc te hebben op deze grappige pomp en voor meer nieuws, hier zijn er sommigen die de chic hebben om zo nu en dan niets of soms 10 of 15 te posten jaar na wanneer meer niemand herinnert zich het onderwerp

sommige mensen beweren ergens documentatie over te hebben, maar ik kan heel goed beweren dat ze de heilige geest of god in persoon zijn, maar je moet zien of mensen in deze misleidingen geloven

hier op de forums we houden niet van mensen die verhalen vertellen
1 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: raar pompsysteem




par Oli 80 » 07/09/12, 12:21

Marcillat schreef:Ik zou graag meer foto's zien en weten waar dit apparaat zich bevindt
het is een automatische pomp die de kenmerken van een ram en een sifonram combineert
het bedrijf dat ze produceerde, gevestigd in Rhône-Alpes, was opgericht in 1904
Ik ken een model van dit apparaat maar veel groter
ik heb een document over dit van ram afgeleide pompsysteem
(wat sommige mensen denken dat motorkoppelingsassen zijn, klopt niet, het zijn klepassen!)


Hallo, hier is wat ik vond op marcillat, een artikel over de hydraulische ram waarvan ze een verzamelaar zijn http://www.st-cyr-hommes-et-patrimoine. ... loire.html
dus sorry voor mijn laatste bericht waarin ik zei dat deze meneer onzin uitkraamde, dat is misschien de reden waarom hij meer opduikt op de forums, dus ik wil mijn excuses aanbieden
0 x
Marcillat
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 31/03/11, 22:04

Vreemd pompsysteem




par Marcillat » 15/04/14, 17:34

Ik ben van een generatie vóór computers en mijn leeftijd en mijn ervaring van 25 jaar studies en onderzoek naar hydraulische rammen stellen mij vrij van het vertellen van canards!!!
Toevallig op deze blog gestuit en een van deze camera's n° 9 jaar 1909 kennende, leek het me noodzakelijk om alle wildste speculaties te ontkennen!
Mijn onderzoek leerde me dat het patent op deze apparaten in 1898 in Frankrijk werd aangevraagd en vervolgens in veel landen over de hele wereld; het bedrijf dat ze produceerde, werd opgericht in 1906 en ontbonden in 1910; een bericht met uitleg over de werking van dit soort rammen vermeldt een twintigtal eigenaars en plaatsen van installaties voor modellen nr. 3,4,5,6,7 in de departementen 02 24 34 37 38 60 61 69 87 89 Tunesië en België; de tot nu toe gevolgde sporen hebben me nog niet in staat gesteld een tweede te ontdekken, vandaar mijn interesse om de oorsprong te vinden van de foto van het kleine model dat zichtbaar is op deze blog
Hartelijk
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112




par Oli 80 » 15/04/14, 19:05

Goedenavond, ik vond deze foto op de site gelinkt in het eerste bericht van deze discussiethread, (cyberbricoleur) in parment was het een zekere Didier58 die deze foto plaatste, ik heb geprobeerd hem te bereiken via e-mail maar we kunnen er niet meer over schrijven ander forum want je moet ingeschreven zijn

voordat we konden antwoorden als "gast" maar er is ook de site van vouzeron met een foto http://vouzeron.info/2013/11/01/le-moulin-chartier/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten