Raar pompsysteem

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

onderzoek naar dit systeem




par Oli 80 » 01/02/09, 13:30

jammer dat er geen zoekmachine is waarmee je vanaf een foto kunt zoeken in plaats van met trefwoorden, om een ​​trefwoord in te voeren in google moet je eerst weten hoe dit apparaat heet, te sterk dat is de eerste keer dat ik zo'n lijm tegenkom : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 01/02/09, 13:35

Nou, als je nog steeds Google Image kunt gebruiken: http://images.google.com/ door trefwoorden te typen zoals "oude pomp" of "trappomp"...
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

trap pomp




par Oli 80 » 01/02/09, 19:39

goedenavond, ik heb wat onderzoek gedaan naar google afbeeldingen en site, maar niets geen foto van een pomp die lijkt op die op de foto, met behulp van geënsceneerde pomp of oude pomp, als trefwoorden, helemaal niets, als we maar een zoekopdracht konden doen door de foto op de zoekmachine te zetten en te kijken of hij iets soortgelijks vindt, ik zal zien probeer de link van de foto te plaatsen om te zien
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 01/02/09, 21:15

Is het niet gewoon een anti-waterslagsysteem?
Tanks die voor de helft gevuld zijn met lucht zouden waterslag dempen. Maar waarom 2 aangesloten tanks?...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

nieuwe hypothese




par Oli 80 » 02/02/09, 16:51

hallo, ik denk dat het apparaat is gemaakt van reserveonderdelen van een motor van een oude vrachtwagen, of van een oude werkplaatsmachine, ik zou liever voor deze hypothese kiezen, met andere woorden, de reserveonderdelen werden afgeleid van hun primaire gebruik om deze pomp te vervaardigen, anders zou dit systeem al een naam hebben, we zouden al plannen en andere diagrammen op internet of elders vinden

Ik heb misschien een hypothese dat hier een ander apparaat op lijkt
https://www.econologie.com/forums/pompage-pa ... t5960.html
aan de basis onder de tanks zou men denken aan koppelingen voor twee motoren, in feite had ik gedacht aan het klepsysteem ondersteund door een contragewichthendel op de sifon van de lift, dus in plaats van koppelingen voor motoren had ik gedacht aan steunen voor contragewichthendels, die kleppen in het apparaat zouden bedienen, de twee tanks zouden worden gebruikt om vacuüm te creëren voor de zuiging en druk voor de afvoer, misschien zijn er daarom twee tanks, op de sifonlift is het de vattank (long) die het vacuüm creëert voor de zuiging
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

vacuum pomp




par Oli 80 » 08/02/09, 13:33

hallo, hier is een link die er meer dan één kan interesseren http://www.earthtoys.com/emagazine.php? ... =coffeejar

het is een pompsysteem dat dat van de foto in de kelder zou kunnen zijn
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

vreemde pomp en liftsifon




par Oli 80 » 06/03/09, 21:52

goedenavond, ik heb een vergelijking gemaakt van deze vreemde pomp en de sifon van de lift, de diameter van de leidingen, op beide apparaten is de diameter van de zuig- of watertoevoerleiding groter dan die van de (afkeur)leiding op de sifon van de lift het lozen gebeurt van boven het apparaat en op onze vreemde pomp op de eerste van de twee tanks, (de buis met de kraan) dus dit apparaat zit dichter bij de liftsifon dan een ander apparaat

wat denk je, aarzel niet om je mening te geven
0 x
petitpetit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 45
Inschrijving: 10/03/09, 01:18
x 1

Raar pompsysteem




par petitpetit » 10/03/09, 01:28

Hallo,
In plaats van een fluidyne-pomp zijn hier twee nieuwe suggesties waarvoor het moeilijk is om te beslissen:
1) DIY-ram met een dubbele luchtbel, de tweede bel fungeert als een booster, de twee bellen communiceren hun lucht van bovenaf. Het water kan van links komen en er rechts uit komen via een schokklep in het lichaam van de ram en voor de flens. Het geloosde water zou naar buiten komen via de pijp aan de voet van de eerste bel aan de linkerkant (pijp waarop de afvoerklep wordt getapt).
2) (zie een vriend van een waterbouwkundig ingenieur): alternatieve volumetrische pomp (met 2 zuigers) die duplex wordt genoemd, de kleine ballonnen die altijd op dit type pomp te vinden zijn, dienen als debietregelaar en anti-waterslag. Als dat zo is, zou de aanzuiging plaatsvinden via de elleboogpijp die in de opening van de bakstenen muur valt. Daarom zou de afvoer degene zijn die is uitgerust met de kraan, het is aannemelijk omdat het moeilijk is om een ​​kraan op een zuigleiding te zien. Kunnen we niet raden naar een zuigerstang onder het lichaam van de eerste bel? Zijn er aanwijzingen die het spoor van een motor en een elektrische installatie laten zien die essentieel zijn om deze mogelijke volumetrische pomp te verplaatsen?
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

duplex pomp




par Oli 80 » 10/03/09, 17:22

hallo, volgens christophe, onder de luchtbellen zitten koppelingen voor twee motoren, dus het zou een zuiger- of membraanpomp kunnen zijn, uitgerust met twee regeltanks, maar deze tanks zijn met elkaar verbonden, omdat de twee bellen op drie punten lijken te zijn verbonden

1) aan de onderkant van het apparaat waarop ze zijn bevestigd

2) ze zijn aan elkaar vastgemaakt door de buis net erboven (bevestiging door flens), let op: de afvoerleiding bevindt zich op hetzelfde niveau als deze tweede bevestiging

3) door de koperen pijp aan de bovenkant van de twee bellen

Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden over deze pomp
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: duplex pomp




par Oli 80 » 10/03/09, 17:52

Oli 80 schreef:hallo, volgens christophe, onder de luchtbellen zitten koppelingen voor twee motoren, dus het zou een zuiger- of membraanpomp kunnen zijn, uitgerust met twee regeltanks, maar deze tanks zijn met elkaar verbonden, omdat de twee bellen op drie punten lijken te zijn verbonden

1) aan de onderkant van het apparaat waarop ze zijn bevestigd

2) ze zijn aan elkaar vastgemaakt door de buis net erboven (bevestiging door flens), let op: de afvoerleiding bevindt zich op hetzelfde niveau als deze tweede bevestiging

3) door de koperen pijp aan de bovenkant van de twee bellen

Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden over deze pomp


nou ik heb op google gekeken maar de luchtbellen of ballonnen zijn niet met elkaar verbonden, elke tank is verbonden met de afvoer van elke zuiger, de enige dingen die gevonden zijn zijn deze video's http://www.youtube.com/watch?v=JfDCtm83 ... re=channel et http://www.youtube.com/watch?v=wk6n-RUr ... re=channel

zoals je op deze video's kunt zien, zijn de luchtbellen niet aangesloten
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten