Biologische bestrijding, een gezonde tuin zonder chemicaliën

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1

Biologische bestrijding, een gezonde tuin zonder chemicaliën




par Christine » 12/06/08, 16:51

Post hier uw tips en trucs om te doen zonder chemicaliën met deze techniek

Deze techniek is gebaseerd op de exploitatie van de antagonistische relaties die bestaan ​​tussen de verschillende levende organismen. Om gewassen tegen ongedierte te beschermen, worden hun natuurlijke vijanden gebruikt. Deze zorgen ervoor dat het ongedierte wordt geëlimineerd zonder dat de boer zijn toevlucht hoeft te nemen tot chemische behandelingen.
bron: http://www.inra.fr

Wat mij betreft, ik heb net geleerd dat er om tegen de coloradokever te vechten andere middelen zijn dan het "plukken" van de insecten en hun vernietiging:

- vlasplanten tussen de aardappelplannen zetten, zou de beesten ervan weerhouden zich in je tuin te vestigen.
- Ricinuszaad zou dodelijk voor hen zijn als ze ze consumeren: verspreid ze tussen je planten.
- De rotatie van culturen voorkomt dat ze zich permanent op een plaats vestigen.

Ik heb het sindsdien niet meer geprobeerd - laten we hout aanraken - we hebben er nog geen (nog? Beeld).
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 12/06/08, 17:20

de strijd tegen de coloradokever is altijd lang ...
we hadden een invasie in 40 en verdwenen alleen in 44 : Mrgreen:
1 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 12/06/08, 17:24

Hallo,
Ik heb al een ander bericht geplaatst, maar ik heb het teruggezet.
http://www.jardin-a-manger.com/travauxd ... onnage.htm
Wat doriforen betreft, 1 is het jaar waarin ik echt aardappelen plant.
Want al dat is dat bladluizen Marseillezeep kunnen spuiten, niet agressief voor planten en voorkomt dat bladluizen hangen.
en de lieveheersbeestjes die alleen komen.

Anders trekken alle resterende planten deze roofdieren aan, die na verloop van tijd hun eigen roofdieren aantrekken.:) ("wij kunnen zijn")
a + claude
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/06/08, 17:56

Andere goede link: http://pagesperso-orange.fr/girard.guil ... sectes.htm
gevonden door onze lieve tigger!
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 12/06/08, 17:58

Ik weet iets foutloos over de coloradokever in Colorado ...
en wetenschappelijk getest ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

organische tuin




par tigrou_838 » 13/06/08, 09:44

hello,
zoals clasou,
Ik gebruik ook marseillezeep,
na goed te hebben bestudeerd waarom ik bladluizen op mijn rozen had, realiseerde ik me dat het de mieren waren die een voorraad voedsel (bladluizen) onder de bladeren maakten, dus door marseillezeep te spuiten gemengd met water in verhouding tot 1 voor 10 op de stengels, de mieren konden niet langer omhoog gaan om hun voorraad voedsel (bladluizen) te behouden, en vervolgens veranderden de bladluizen van kleur en deze droogden op.

na elke regen opnieuw te doen.

het is geen wetenschapper ca : Oops: en ik ben geen landbouwingenieur. : Mrgreen:

niet slecht ook de site van clasou.

tigrou :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

organische tuin




par tigrou_838 » 13/06/08, 09:47

om terug te komen op mijn bericht, ik weet niet of het woord organisch goed is geplaatst, marseillezeep heeft nog steeds tussen 5 en 10% van op aardolie gebaseerd product.

zoals de meeste schoonheidsproducten bijvoorbeeld.
maar hier ben ik van het onderwerp af.

niet op mijn hoofd

tigrou 8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: biologische tuin




par Christophe » 13/06/08, 09:53

tigrou_838 schreef:zoals de meeste schoonheidsproducten bijvoorbeeld. maar hier ben ik van het onderwerp af.


Voor de anderen is het aandeel over het algemeen het tegenovergestelde: 95% aardolie / chemische producten :D

Zelfs (vooral?) Degenen die hun communicatie baseren op "Natuur" zoals: Yves Groscaillou : Mrgreen:
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 13/06/08, 10:35

Hallo,
Mij ​​zou het ideaal zijn om van de mieren af ​​te komen.
Moet ik erin slagen om de mollen te laten geloven dat de mieren regenwormen zijn?
Als ik niet recentelijk Indiase noten gebruik. En er wordt gezegd dat na de twee wasbeurten of het nuttig is om te wassen, je ze kunt koken en filteren en het zal een soort vloeibare zeep geven.
Ook niet getest en misschien weet je het.
http://www.autarcies.com/Les-moyens/Fai ... ssive.html
Terwijl ik opwarm in het bos, zou ik moeten kunnen produceren.
a + claude
0 x
Chrisboubou47
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 26/03/08, 23:54




par Chrisboubou47 » 13/06/08, 11:29

we hadden gehoord van bruine tabaksbladeren om een ​​paar dagen in water te weken en spuiten vervolgens de vloeistof op de platen waar de bladluizen masseerden (om een ​​beetje lieveheersbeestjes te helpen, de armen) die we niet hadden echte tabaksbladeren dus mijn metgezel nam een ​​deel van zijn cigarillo's (zonder al te veel chemicaliën erin) bewaarde alleen de bladeren die de tabak oprollen, weken ze, sproeiden ... en presto, capout bladluizen ...

verder is er ook brandnetelsmest maar vinden we steeds minder brandnetels want bij ons worden de pits regelmatig "schoongemaakt" en gemaaid ...

anders zegt de grootmoeder van mijn metgezel dat het plaatsen van bepaalde soorten bloemen (ik weet niet meer welke ik hem zal vragen) naast de groenteplanten bladluizen en andere insecten aanmoedigt om op deze bloemen te gaan in plaats van op groenten ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 244-gasten