Bossige plant snelgroeiende tegen het hoofd gezien?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
arnangu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 24/07/15, 22:26




par arnangu » 30/07/15, 21:38

voor de knoflookmethode, ik ook ... hoewel op sommige forums tuinieren, het lijkt erop dat het werkt ... als je geen haast hebt.
A priori werkt het vuur beter omdat het tot aan de wortels afdaalt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 30/07/15, 22:08

Klimop ... op een trellis ... zelfs aan bijna puur glyfosaat komt nooit een einde ... Als je wat geduldiger bent met laurierblaadjes ... Het groeit van 40 tot 60cm / jaar ... of anders een cemento parpingus..Dit ding bepaal je de hoogte en de groeisnelheid zoals je wilt ... :schok:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/07/15, 22:10

Ik weet niet of knoflook veel verandert. De afbraak van de stam is het werk van schimmels. Het duurt een paar jaar. Het lijkt mij dat uw boom een ​​naaldhout was? Het is niet te bestendig ...

Wat het proces zal versnellen, is om de stomp met de kettingzaag te snijden, kruising, de diepst mogelijke pus, zonder de grond te raken, anders zal je ketting een klap krijgen ... Je doet alsof je wilde snijden grote planken ...

Dit vergroot aanzienlijk het gebied waardoor de schimmels het hout zullen aanvallen. En het handhaaft de vochtigheid, gunstig voor schimmels ... Dus daar zal het het natuurlijke afbraakproces aanzienlijk stimuleren ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 30/07/15, 22:26

Christophe schreef:Een foto met meer dan duizend woorden (nou ja, dat zeggen we ...), hier is de situatie:

Beeld

Het huis is mooi ... De buurman is hoe ???

persoonlijk zie ik veel van mijn buren over het hoofd, mijn casba heeft meer ramen dan muren en ik scheurde bijna alle hagen af, behalve die van lauweren die op minder dan 2 m hoog worden gehouden als een hek dat uitzicht verbergt ...
Niets te verbergen .. In ons huis hadden we nooit gordijnen ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 30/07/15, 22:32

Ha ook Christophe de trampoline .... Ik heb in mijn klimclub een verpleegster op de afdeling spoedeisende hulp van het ziekenhuis voor kinderen van Tours ... het is hun leverancier NNXX van trauma en in het algemeen mooi ... het ging goed voor de fiets ... Pas op voor dit ding en moeders ...
Dernière édition par Macro de 30 / 07 / 15, 22: 53, 1 keer bewerkt.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 30/07/15, 22:46

Ah ja bedankt voor dit kleine advies ...

Ja, deze is nog steeds "ultra niet veilig", aangezien hij, herstel, noch zijn schuim, noch zijn net had ... Ik kijk naar de mini-jack wanneer hij erop zit!

Goed wat ook mijn kleintje geen lopette is: hij brak zijn neus op 4 jaar ... zijn vader had zijn 1ere hechtingen op 2 jaar en meer voortanden op 4 jaar :D... kortom de nakomelingen zijn goed! : Cheesy:

ps: dan is het al geen trampoline, het is een landingsbaan voor ET : Mrgreen:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 31/07/15, 08:11

hallo
Ik weet niet of knoflook veel verandert. De afbraak van de stam is het werk van schimmels. Het duurt een paar jaar. Het lijkt mij dat uw boom een ​​naaldhout was? Het is niet te bestendig ...

Wat het proces zal versnellen, is om de stomp met de kettingzaag te snijden, kruising, de diepst mogelijke pus, zonder de grond te raken, anders zal je ketting een klap krijgen ... Je doet alsof je wilde snijden grote planken ...

Dit vergroot aanzienlijk het gebied waardoor de schimmels het hout zullen aanvallen. En het handhaaft de vochtigheid, gunstig voor schimmels ... Dus daar zal het het natuurlijke afbraakproces aanzienlijk stimuleren ...

Om het fenomeen te versnellen, is het noodzakelijk om deze grondsoort, compost, ontbindende kruiden, allemaal verfraaid met een paar bloemen, te bedekken, waarom niet, wat bewaterd, de vochtigheid zal behouden.
0 x
dap35
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 12/10/10, 09:42
Plaats: 35
x 3




par dap35 » 31/07/15, 09:25

Dag
Thuis, om een ​​gat van dezelfde soort te stoppen, gebruik ik rieten dat ik elk jaar ongeveer 1m-1,5m hoog ga.
Het maakt je in 2-3 jaar een vrij omvangrijke bal van een eenvoudige rieten tak. Je kunt zelfs profiteren van de geoogste takken om manden te maken; o)
Ik snoei echter elke herfst zodat het mijn gezichtsvermogen niet beschermt voor herfst en winter.

hengelen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 31/07/15, 10:01

De zorg is dat de land van de plaats is echt maar echt "rot"... dus ik heb ernstige twijfels over het vinden van een plant die compatibel is met deze voorwaarden ...

Demonstratie in 3-voorbeelden:

a) Deze rode hazelaar was getransplanteerd in 2009:

Beeld

Om te vergelijken met de grootte van de andere 3 die niet werden getransplanteerd (ze waren allemaal naast elkaar):

Beeld

b) Deze hazelnootboom is 4 of 5 jaar oud:

Beeld

Ter vergelijking met deze die 2 jaar jonger is en die groeit tot 20 m:

Beeld

c) En zelfs de duizendknoop die niet groeit, die echter als invasief wordt beschouwd !!

Beeld

Dus ik ben behoorlijk pessimistisch ... behalve misschien van de conifeerfamilie (als?) Omdat de boom die ik net heb omgehakt het vrij goed deed ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 31/07/15, 11:44

Probeer de "valse acacia" (sprinkhaan). Het is een "vlinderbloemige" boom, die een pioniersrol speelt bij de herovering van gronden die in onze klimaten onbebouwd zijn geworden ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten