Winter zwembad veroudering test vrijstaande kinderen

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Winter zwembad veroudering test vrijstaande kinderen




par Christophe » 25/01/16, 14:27

Dit jaar heb ik besloten om het kleine zelfvoorzienende kinderzwembad dat ik deze zomer heb neergezet niet te demonteren... gewoon om te zien hoe het bestand is (of niet) tegen de Ardense winter (die voorlopig maar 10 dagen duurde)...

We komen net uit een koude periode (nacht bij -15°C) en dit is de toestand van het zwembad vandaag, het heeft goed gevroren dus...dooi bezig:

Beeld

Over een paar maanden meer...

ps: ik heb de leidingen en de filterpomp nog gedemonteerd en vorstvrij opgeborgen, ik ben niet masochistisch! Het niveau ligt onder de kleine skimmer die ik heb aangepast...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 25/01/16, 14:55

Ik had een soortgelijk model, en het elke winter demonteren (om ruimte in de tuin terug te winnen) het duurde 3 jaar...
Het was de opblaasbare buis die lekte. Ik heb er 3 gerepareerd voordat ik de handdoek in de ring gooide.
Levensduurniveau, het geeft een vergelijkingspunt :|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 25/01/16, 15:14

Ah ja... niet verschrikkelijk dus zelfs als je voorzichtig bent en als het begint te lekken ter hoogte van de las, is het het niet waard...

Een beetje zoals opblaasbare matrasverhogers...zo onherstelbaar...
We hebben er een topic over...

Lang leve China!

Ps: misschien is het het (te veel) vouwen dat in jouw geval doorbrak?
In de mijne heb ik weinig hoop met betrekking tot UV en vorst... wordt vervolgd dan...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 25/01/16, 15:20

Christophe schreef:als het begint te lekken bij de las, is het het niet waard...
Ja, zo is het afgelopen.
Na 3 reparaties aan de "platte" (en het is al niet gemakkelijk te repareren zonder leeg te lopen, en dus alles leeg te maken), is het me nooit gelukt om de 4e op de las te repareren : Cry:

Christophe schreef:Ps: misschien is het het (te veel) vouwen dat in jouw geval doorbrak?
Ik weet het niet ...
De eerste twee jaar: geen probleem en de derde herhaalde lekkages.
Ik beëindigde het seizoen door elke 2 of 3 dagen op te pompen, daarna bracht ik het naar de vuilnisbelt...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 25/01/16, 15:33

Ja best logisch als veroudering...geprogrammeerd... :(

In termen van reparaties aan de lasnaden... er zou een pvc-oplosmiddellijm moeten worden uitgevonden... de druk blijft relatief laag... goed niet noodzakelijkerwijs in het geval van een tweezitsmatras waar er een beetje sport op zou zijn lol
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens




par tigrou_838 » 25/01/16, 16:13

hallo, ik had dezelfde, en in de prullenbak aan het einde van het eerste jaar kwamen de mollen de verkoeling eronder nemen en doorboorden de voering op verschillende plaatsen ondanks de drie dekzeilen die ik eronder had gelegd.

het tweede zwembad zo, twee jaar gebruikt en het is twee jaar geleden dat ik het eruit heb gehaald, het staat droog in de garage en is goed schoongemaakt en goed opgevouwen, dus ik zal zien wanneer ik het eruit haal, maar op het eerste gezicht zal het niet al te veel hebben geleden.

en ik heb nog steeds de lijm en de kleine stukjes die erbij zitten voor het geval er kleine gaatjes zijn.

aan de andere kant zijn de leidingen die bij dit soort zwembaden worden geleverd waardeloos en moeten ze om de twee jaar worden vervangen, ze kunnen er niet tegen om in de zomer buiten in de zon te staan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 25/01/16, 16:21

tigrou_838 schreef:het tweede zwembad zo, twee jaar gebruikt en het is twee jaar geleden dat ik het eruit heb gehaald, het staat droog in de garage en is goed schoongemaakt en goed opgevouwen, dus ik zal zien wanneer ik het eruit haal, maar op het eerste gezicht zal het niet al te veel hebben geleden.
dat geloofde ik ook...
Zelfs als ik het 3e jaar niet herhaaldelijk een bepaalde verantwoordelijkheid van de kat in de gaten uitsluit : Mrgreen:

tigrou_838 schreef:en ik heb nog steeds de lijm en de kleine stukjes die erbij zitten voor het geval er kleine gaatjes zijn.
Het werkt prima, met de twee beperkingen die ik heb opgemerkt:
  • Het zou nodig zijn om leeg te lopen om de pudding te herstellen (daarom uitlekken)
  • Het werkt niet als het gat te dicht bij de las zit
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Winterverouderingstest vrijstaand zwembad voor kinderen




par Christophe » 26/08/16, 17:32

De rest, ik ben er net weer mee begonnen omdat zowel de lente als de zomer rot waren... momenteel zijn dit de enige eerste opeenvolgende dagen die de 30°C overschrijden of aanraken...

Dus het zwembad heeft zijn 1e jaar gehouden, hetzelfde kan niet gezegd worden van het dekzeil ... op verschillende plaatsen gescheurd (zwembad blootgesteld aan de wind).

Het zwembad deed dienst als vijver voor waterspinnen: ik moet er een stuk of dertig gevangen hebben :)
Het water is duidelijk vies en groenig/geelachtig, na een paar uur pompen zou het beter moeten zijn:

zwembad_autoportee_aging.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Winterverouderingstest vrijstaand zwembad voor kinderen




par chatelot16 » 26/08/16, 22:24

niet nodig om te laten leeglopen om onderdelen te plakken ... verlaag gewoon de druk tot een minimum zodat deze niet leegloopt

belangrijk, goed reinigen met aceton vlak voor het aanbrengen van de lijm... anders zal het geringste spoor van onzuiverheid de hechting saboteren

de speciale zachte pvc-lijm wordt vaak te duur verkocht en in een te kleine tube...de neopreenlijm lijkt op maar is totaal niet geschikt, lijkt te houden maar laat los in de maanden die volgen

goede lijm voor flexibele pvc vind je bij jardiland om zwarte pvc afdekkingen voor zwembaden te lijmen: deze zwarte pvc is ook een goed materiaal voor het maken van onderdelen om zwembaden te repareren

voor waterlekkage uit het ondergedompelde deel is MSpolymeer kit al lang verkrijgbaar bij zwembaddealers: het lijkt op siliconenkit maar het blijft zelfs plakken in water! flexibele PVC kleeft goed: het maakt het mogelijk om het lek van binnenuit het zwembad te dichten... deze verlijming is niet erg stevig maar door verlijming van binnenuit werkt de druk in de goede richting en houdt het vast

MSpolymeerplamuur komt nu steeds vaker voor in doe-het-zelfzaken, goedkoper dan in het begin bij zwembadhandelaren: het plakt niet alleen pvc, maar wonder boven wonder plakt het ook polyethyleen, maar wordt vaak als onplakbaar beschouwd

een ander verhaal, ik had een zelfvoorzienend zwembad gebruikt om te experimenteren met een methanisatiesysteem... en de katten bleven eroverheen gaan en gaten in de opblaasbare buis maken: ik deed het automatisch opblazen met een butaanregelaar aangepast voor een nog lagere druk en aangesloten op de luchtcompressor van de werkplaats: het voorkwam dat alles leegliep bij de eerste kras van de klauw van de kat: handhaaft de juiste druk ongeacht het aantal klauwbeten
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Winterverouderingstest vrijstaand zwembad voor kinderen




par Christophe » 08/09/16, 16:28

De worst had de winter in de Ardennen doorstaan...maar geen enkele aanval van mijn kat...

Kortom, speel nooit met een kat in de buurt van een zelfvoorzienend zwembad... : Cheesy:
0 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 134 gasten