Tuingereedschap voor batterijen

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Tuingereedschap voor batterijen




par Ahmed » 02/08/18, 15:20

Ik laat het aan de deskundigen op het resultaat van deze omzetting te berekenen, maar ik twijfel sterk dat de verkregen stroom voldoende is om een ​​elektromotor iets gulzige stroom. Het is beter om een ​​generator op uw maaier te monteren om een ​​mobiele stroombron te krijgen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Tuingereedschap voor batterijen




par Christophe » 02/08/18, 15:33

Grelinette schreef:Kan deze maaier worden gebruikt als een 220 voltstroombron? ...


Ja, op voorwaarde dat u de stroomsterkte van de dynamo niet overschrijdt ... De accu van een rijmaaier met een lage capaciteit die vergelijkbaar is met die van een motorfiets (15 Ah big max) ... hij kan een kleine buffer vormen om de dynamo te behouden maar dat is het, anders riskeert u uw dynamo of gelijkrichter te verbranden ...

Ik denk dat het vermogen (noodzakelijkerwijs verminderd op een rijmaaier) van de dynamo moet liggen tussen 200 en 400W max (of in ampères: 17A tot 33A) ...

Je moet ook rekening houden met de efficiëntie van de converter (85%) ...

Uiteindelijk denk ik dat het een illusie is om 500W te overtreffen om de werkelijke kracht van je dynamo te testen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Tuingereedschap voor batterijen




par chatelot16 » 02/08/18, 16:27

om te zien dat de batterij van de reclamebereik stihl ... het is alsof het gedaan is ... de trekkracht van de batterij heeft hetzelfde effect als de vingertop van de beschermengel van josephine
1 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: Tuingereedschap voor batterijen




par n.Chr. 44 » 02/08/18, 17:30

Ah maar daarom gebeurt het thuis niet meteen alleen!

Ik had voor stihl moeten kiezen ...

Verdorie ... Wel, jammer ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Tuingereedschap voor batterijen




par Did67 » 02/08/18, 17:57

Ahmed schreef:Ik laat het aan de deskundigen op het resultaat van deze omzetting te berekenen, maar ik twijfel sterk dat de verkregen stroom voldoende is om een ​​elektromotor iets gulzige stroom. Het is beter om een ​​generator op uw maaier te monteren om een ​​mobiele stroombron te krijgen.


Wat is con op maaiers is dat er geen PTO aan paar net de generator (niet een groep die motor + generator omvat).

Ik weet niet of het "maaier" -gedeelte nog wordt gebruikt, anders kan een "middelgrote" klusjesman overwegen om een ​​katrol op de centrale as aan te passen - die waarop het mes normaal is bevestigd - en met wat reductieberekeningen en een gestabiliseerd motortoerental - dit wordt meestal aangepast - produceert direct 220 V wisselstroom door een generator verticaal aan de zijkant met het juiste vermogen te bevestigen (en ervoor te zorgen dat deze draait met 3 tpm) [ zie de zijkant van zeer kleine groepen waarvan de motor defect is].
2 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Tuingereedschap voor batterijen




par Grelinette » 04/08/18, 15:56

Hallo allemaal, sorry n.Chr. 44 om met uw vraag uw startonderwerp over elektrisch gereedschap te trollen. : Oops:

Did67 schreef:... een "medium" knutselaar kan overwegen om een ​​katrol aan te passen op de centrale as (van de zelfdragende) - degene waarop het blad normaal is bevestigd - en met wat reductieberekeningen en een gestabiliseerd motortoerental - dit wordt meestal geregeld - produceer direct 220 V wisselstroom door verticaal een generator aan de zijkant te bevestigen op het juiste vermogen (en ervoor te zorgen dat deze draait op 3 tpm) [zie de zijkant van zeer kleine groepen waarvan de motor defect is].

Inderdaad, ik dacht aan deze mogelijkheid om energie terug te winnen van de centrale as van het zelfdragende deel op de foto. Ik gebruik altijd het maaidek met de 2-messen voor het maaien, dat snel wordt verwijderd dankzij de 4-pinnen, zodat de as van de centrale as gemakkelijk bereikbaar is; ontwerp een soortgelijk systeem dat een a mogelijk zou maken "kleine" aftakas voor zitmaaier lijkt erg wijs! : Idee: (Ik ben ook verrast dat niemand dit apparaat nog moet maken ... misschien een idee om te ontwikkelen? :P )

Dat gezegd hebbende, heb ik net een afneembaar heggenscheermes van a Multifunctioneel hulpmiddel (Echo) (*) en ik zal proberen het aan te passen aan het zelfbereik door een transmissiesysteem van het cardanische type.

Anders is het idee van het koppelen van een wisselstroomgenerator 220 V (generator) interessant en zou het veel gebruiksmogelijkheden van elektrische gereedschappen openen. Toegegeven, we houden de bron van oorsprong in thermisch, maar we vergroten de mogelijkheden van hulpmiddelen door de elektrische: het is een manier om hybridisatie in tuinieren! : Cheesy:

(*) Om terug te gaan naar het startthema (gereedschap op batterijen), zijn er elektrisch gereedschap op de batterij multifunctioneel?
Multifunctionele tools.jpg
Multifunctional Tools.jpg (21.68 KIO) Toegang tot 6539-tijden

Voorlopig merk ik op dat de multifunctionaliteit van elektrisch tuingereedschap beperkt is tot de draagbaarheid van de batterij van het ene naar het andere gereedschap, maar gemeenschappelijke motor met een reeks accessoires lijkt niet op de markt te worden gebracht, terwijl het concept nogal positieve meningen samenbrengt.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Tuingereedschap voor batterijen




par Did67 » 04/08/18, 16:21

Grelinette schreef:
(*) Om terug te gaan naar het startthema (gereedschap op batterijen), zijn er elektrisch gereedschap op de batterij multifunctioneel?



Ja, het bestaat, maar ik heb het niet gevonden in grote merken. De reden lijkt simpel: de elektromotor is niet duur, dus waarom poolen? In tegenstelling tot een krachtige 2T-motor (die niet te veel vervuilt, gelamineerde verbranding, enz.) Of erger, een motor 4T alle posities.

Een verwisselbaar motorblok bij Stihl is 400 600 euro.

https://www.manomano.fr/outil-de-jardin ... id=3289324
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Tuingereedschap voor batterijen




par Oli 80 » 30/03/20, 11:43

Hallo allemaal,

er zijn tuingereedschappen die zich aanpassen aan een boormachine of schroevendraaier, aangezien er geen video op youtube staat. https://power-tools.fr/products/powerdr ... ur2WPFaFsk

sorry voor spam
0 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 123 gasten