Bouw van een schuilplaats, huis, vogelhuis in Chauves-Souris

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Bouw van een schuilplaats, huis, vogelhuis in Chauves-Souris




par Christophe » 11/06/18, 23:41

(Goede) insectenhotels zijn helemaal hot, maar een ander interessant hotel om in je tuin te plaatsen is dat wel de schuilplaats, nestkast of hotel in Bats.

Inderdaad, in de zomer, wanneer we worden overspoeld door insecten (ongewenste!) niet beter dan biologische bestrijding! Waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht?

Een vleermuis kan enkele duizenden insecten per nacht eten, dus een vleermuishotel kan een hele buurt of zelfs een heel klein dorp ten goede komen!

Dus ik begin het te ontdekken. Dan ga ik snel verder met de realisatie. Omdat ik ruimte in de tuin heb, denk ik erover om verschillende soorten te maken om te zien welke het beste werkt voor mijn biotype. Ik heb een vijver op 200 meter afstand en een bos op 300 meter van de tuin, dus de omstandigheden zijn goed om vleermuizen aan te trekken. Trouwens, ongeveer tien jaar geleden had ik een gewonde in de kelder gezien.

Op internet vind je gemakkelijk tientallen abonnementen. Hier is een pagina met 37 soorten (je moet dus de juiste kiezen!)

https://morningchores.com/bat-house-plans/

En hier is een volledige .pdf (maar in het Engels):
Knutsel%20Huis%20Bouwers%20Handboek.pdf
(2.22 miljoen) Downloaded keer 1175


Heeft iemand hier dit eerder gedaan? Welke resultaten? Feedback? Advies?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Bouw van een huis (hotel) in Chauves-Souris




par Christophe » 11/06/18, 23:43

0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Bouw van een huis (hotel) in Chauves-Souris




par Adrien (voormalig nico239) » 12/06/18, 00:42

Ik geef toe dat ik ze in de zomer altijd heb zien rondvliegen en uit de verschillende daken heb zien komen waar ik heb gewoond.

Ik ben wat voorzichtiger over hun eetlust, ook al is het beslist beter om wat te hebben dan andersom.

Maar voor muggen in het bijzonder, niet zeker of de hoogten van de twee beestjes helaas overeenkomen.

Dat gezegd hebbende, als we ze kunnen aanmoedigen en beschermen, wordt het alleen maar beter. :!:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Bouw van een huis (hotel) in Chauves-Souris




par izentrop » 12/06/18, 01:07

0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Bouw van een huis (hotel) in Chauves-Souris




par izentrop » 12/06/18, 10:41

De versie van de video is te groot voor dwergvleermuizen die last zouden kunnen hebben van vogels of andere katten.

Vroeger zaten er luiken voor alle ramen, een ideale plek om deze kleine gevleugelde zoogdieren te beschutten. Met rolluiken lukt het po! : Cry:

Ze moeten ook toegang krijgen tot zolders, kelders en ondergrondse gangen om te kunnen overwinteren. http://www.lasciencesimplement.fr/ou-hi ... es-souris/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Bouw van een huis (hotel) in Chauves-Souris




par Christophe » 12/06/18, 11:25

izentrop schreef:De versie van de video is te groot voor dwergvleermuizen die last zouden kunnen hebben van vogels of andere katten.


Ja, de opening is veel te wijd en de "landingsbaan" ontbreekt. Alle andere plannen die ik heb gezien, laten verticale ruimtes verkleind in breedte (een paar cm), helemaal niet het geval hier, dus ik denk dat het geen goed voorbeeld is om te volgen...

Idem op deze video, behalve dat hij de landingsbaan niet vergeet:



Moet geloven dat de Fransen op dit punt minder goed zijn dan de Amerikanen!

In de documenten die ik vond, voornamelijk Noord-Amerikaanse, wordt aangegeven dat de schuilplaatsen moeten worden aangepast aan de lokale soort (grootte) en aan het klimaat (temperatuur, zonneschijn)...

Wat hebben we zoals vleermuizen op onze breedtegraden? Welke dwergvleermuizen?

Ja voor de Venetiaanse luiken, een van de plannen die ik vond is daarop gebaseerd!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Bouw van een huis (hotel) in Chauves-Souris




par Christophe » 12/06/18, 11:40

Christophe schreef:Moet geloven dat de Fransen op dit punt minder goed zijn dan de Amerikanen!


Hier is een pluspunt dat mij geschikter lijkt (minder verticale ruimtes, groeven op de baan...)



Oké, ik ga verder met zoeken...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Bouw van een huis (hotel) in Chauves-Souris




par izentrop » 12/06/18, 11:48

22 soorten in de hoogten van Frankrijk en allemaal van kleine maten, 40 tot 60 g https://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des ... -de-Calais.
Ik weet dat sommige in mijn kelder overwinteren die ik al met de appels heb gefotografeerd (ik eet ze nog steeds).
Een keer ving ik er een waarvan ik dacht dat hij groter was dan dwergvleermuizen die erin ronddraaiden. Er zijn sporen van hun aanwezigheid aan de rand van scheuren waar ze zich verstoppen.

In de schemering, op zomeravonden, is het magisch om midden in de tuin te staan ​​omringd door hoge bomen. Ze nemen de plaats in van de zwaluwen en circuleren op volle snelheid, scheren langs de bomen en ontwijken je ternauwernood. Het is ongelooflijk hoeveel energie er in zo weinig gewicht zit.

Brochure toptips Frankrijk en België https://hautsdefrance.chambres-agricult ... souris.pdf
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Bouw van een huis (hotel) in Chauves-Souris




par Did67 » 12/06/18, 17:46

Thuis leven de dwergvleermuizen onder de bekleding, omdat ik nooit klaar ben met het inlijsten van de deuren en ramen.

Mijn bekleding, natuurlijk in "Red Cedar" (ceder) en nooit behandeld, wordt vastgehouden door eenvoudige daklatten die aan de muur zijn bevestigd. Aan deze latten worden de dakspanen genageld. Ik leid hieruit af dat deze breedte perfect bij hen past. Je hebt daar een ruw oppervlak nodig waar ze zich aan kunnen hechten.

De dwergvleermuis is een kleine vleermuis, veel voorkomend bij ons en gewend om in de buurt van mensen te leven:

http://www.onf.fr/activites_nature/somm ... index.html

In een nummer van het tijdschrift "Four Seasons of Organic Gardening" stond een schema waarin dit principe precies werd overgenomen: twee houten platen, gescheiden door een daklat, bovenaan gesloten...

Dit is wat ik mooi (en eerlijk) vind: https://www.18h39.fr/articles/cette-sta ... dapte.html
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Bouw van een huis (hotel) in Chauves-Souris




par Did67 » 12/06/18, 18:00

Christophe schreef:
Wat hebben we zoals vleermuizen op onze breedtegraden? Welke dwergvleermuizen?



Oh nee !

https://www.sfepm.org/especesChiropteres.htm
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten