DIY-tip: hoe u een randafmeting kunt verbeteren

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905

Re: DIY-tip: hoe een randgrootte te verbeteren




par gegyx » 11/05/22, 12:40

Het is alweer een tijdje geleden dat ik het heb geprobeerd. Gezien de teruggevonden voorraad rotofil...
Van de grootste plastic garens van pro…
De fiets (of nog groter, lift) kabel. Ik heb het net door een gat in de as van de rotofil laten gaan. Eindelijk slecht idee, inderdaad het is bedroefd en draait op de as. Dan wordt het een twist, gewoon wachten om opnieuw te beginnen
De grote keten? Slecht idee, voor de snit.
De fietsketting, de staalkabel zou geldig zijn als deze kort genoeg was, maar aangebracht aan de omtrek van een steunschijf.
Het probleem is om een ​​steunschijf aan te passen op de as van een rotofil
In de handel begrepen ze het goed, want er is ofwel de borstel met stalen haren, of een schijf met inkeping, maar aanpasbaar op de as van een bosmaaier.
Ik heb een oplossing gevonden, voorlopig werkend, maar natuurlijk gevaarlijk.
Doe het alleen bewust, en alleen (vooral geen kind) en met goede schoenen.
Ik kom terug om je dat te laten zien.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16116
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5239

Re: DIY-tip: hoe een randgrootte te verbeteren




par Remundo » 11/05/22, 12:48

Vinc26 schrijft:Dus als je deze thread leest, is het enige geldige en duurzame idee de fietsketting?

En hoe zit het dan met zo'n kleine ketting:

die ik niet aanraad

om 2 redenen
1) a priori zal het de motor en transmissie te veel forceren
2) het is gevaarlijk door projectie van objecten of verbroken links.

Er zijn kettingmessen, maar die zitten vast aan een trekker (min of meer groot, maar heeft niets met een motorzeis te maken! 10 pk tegen 1 pk ruwweg), en bovendien moet deze volledig afgedekt zijn.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: DIY-tip: hoe een randgrootte te verbeteren




par gildas » 11/05/22, 14:58

Hallo,
Overconsumptie van de rand van de trimmerdraad kan worden veroorzaakt door het naderen van de rand. De snede moet bij voorkeur aan het uiteinde van de draad worden gemaakt.

Om de staalkabels te proberen: ik zou in de verleiding komen om een ​​rol gevlochten staal omhuld met nylon of kevlar te gebruiken voor het vissen op snoek. Grote diameter denk ik. het zou komen om de nylondraad te vervangen om de spoel te behouden. Als het aan het uiteinde rafelt, kan de kabel worden vastgebonden...
Gebruik op eigen risico!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905

Re: DIY-tip: hoe een randgrootte te verbeteren




par gegyx » 11/05/22, 15:24

Eerste bewerking:
Met een 330 cm B&D GL23 edger waarvan de spoel ontbrak.
Een gat van 4.5 mm in de as om 2 doorgangen van dikke draad te maken.
rotofil B&D.jpg
rotofil B&D.jpg (212 KiB) 3020 keer bekeken


Goed, het werkt. Beter dan de rol. Maar als een streng afsnijdt, is het noodzakelijk om de 25 cm . te vervangen

Deze rotofil heeft me ook goed geholpen bij het testen van verschillende kabels.
3 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: DIY-tip: hoe een randgrootte te verbeteren




par Obamot » 11/05/22, 15:29

Mooi het idee van de gesp op de as en die zorgt voor een zelfaanscherping, hoe meer het snel draait en hoe meer het strakker wordt...

Hier is een echte technische oplossing, gemaakt van eenvoud zoals we ze willen...!
1 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905

Re: DIY-tip: hoe een randgrootte te verbeteren




par gegyx » 11/05/22, 16:45

Tweede bewerking:
Met een Mac Allister MGT 600 600W trimmer.
Daar was inderdaad de spoel. Ik heb mijn dubbele spoel opnieuw gemaakt met verschillende draadmaten (in ieder geval beperkt tot de maat).
Maar het is vervelend. Na een tijdje geven we het op.
Ik heb de fietsspaken geprobeerd, deze verbogen snel.

En daar dacht ik aan pianodraad! :schok:
(Ik ben niet zoals die andere acrobaat uit Oekraïne, maar ik heb andere snaren op mijn boog, en vooral een hoop rommel...)
Ik had touw van 2.5 mm en 3 mm. Ik heb de 3 mm afgerond. Het is niet gemakkelijk om te werken. Maar met een bankschroef, een massa en een tang, en een schijfslijper met 1.2 mm schijf, kunt u het doen.
Ik heb de haspelcontainer en de opklikbare dop bewaard. Ik haalde de snaren gewoon door bestaande gaten en hield ze vast aan een centraal ijzersysteem, precies passend op de binnendiameter, zodat ze niet te veel zouden bewegen.
Dus deze keer geen bevestiging aan de motoras.
De steun is een plaat met 3 gaten van 6 mm die 3 ruiters vasthoudt, dankzij schroeven en moeren van dia 6. Zie foto details

Mac Allister 600.jpg wijzigen
Modif Mac Allister 600.jpg (270.26 KiB) 2998 keer bekeken


Omdat het nogal vervelend is om dit stukje bij beetje te doen, gaf ik er de voorkeur aan om er meerdere van tevoren te doen, genoeg om te plannen... : Lol:
Dus je ziet, ik heb 2 soortgelijke snaren in tandem gemaakt. Ik heb het ene uiteinde afgerond, zodat het stand hield en niet werd voortgestuwd.

Aangepast detail met pianodraad in geel.jpg
Aangepast detail met pianodraad in geel.jpg (126.2 KiB) 2998 keer bekeken


Ik heb in geel het pad van de snaren naar hun posities op de centrale steun gemarkeerd. Je ziet de kop-staart-positie, ook op de eerste foto, op de tafel.

Werk met:
Ik benadruk het extreme belang van het gebruik van grote, hoge schoenen, om een ​​ongelukkig incident te voorkomen, en handschoenen. Laat een andere persoon het niet aanraken.
In gebruik zien we hoe we het kunnen temmen.
Er moet voor worden gezorgd dat het bord horizontaal blijft en zelfs een beetje naar voren wordt geheven, om de slagen van het lot naar u toe te vermijden.

Anders heb ik de vaardigheden geprobeerd.
Slechts één keer brak ik het net, één vlak met de haspelsteun, door een heel zwaar obstakel te raken.
Anders, als je ervoor zorgt, snijdt het als een grap, ik zou zeggen dat het zelfs snijdt... : Lol:
Ik heb zelfs een ligusterhaag gesnoeid, waarvan de scheuten roekeloos waren (Niemand mag natuurlijk in de buurt zijn)
Anders is het lastig om de trim en de juiste snijhoogte / te dicht bij de grond te houden, het vertraagt ​​de plant en tast de grond aan.
Op de stenen of betonnen vloer tast het echt het oppervlak aan.
Als het touw na het maaien, na het raken van een paar obstakels, een beetje verbogen is. Trek het gewoon recht met je (gehandschoende) hand en je bent klaar om te gaan.
Zorg er echter voor dat, als u beton heeft gewreven, het touw niet scherp en erg puntig of scherp wordt (gebruik handschoenen).
Ook om het op te bergen. Thuis wordt het aan een haak gehangen (en het is niet ideaal), en ik zorg er met grote zorg voor dat de diameter van het pianodraad in lijn ligt met de plastic randafsnijderbescherming. En dat niets overtreft.

Hier is mijn bijdrage / ik herinner me de voorzorgsmaatregelen die nodig zijn om problemen te voorkomen.
Het is niet makkelijk voor een "kop in de lucht", maar plastic draad verwissel ik niet meer. :D
4 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: DIY-tip: hoe een randgrootte te verbeteren




par Obamot » 11/05/22, 17:13

Inventief en ingenieus, daar had ik niet aan gedacht.

Afgestemd op back-majeur, moet het swingen van geluk..! :)
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: DIY-tip: hoe een randgrootte te verbeteren




par Ahmed » 11/05/22, 20:49

Gegyx heeft gelijk: een ketting is te massief om door te snijden en verspilt veel energie voor niets. De roterende messen achter de tractor kunnen inderdaad worden uitgerust met messen of kettingen, maar de laatste opstelling wordt alleen gebruikt op vegetatie met een kleine diameter (meestal braamstruiken met een jonge rekruut) en in de aanwezigheid van talrijke obstakels (stronken, rotsen) die zou de mechanica met messen te veel belasten. De beperking van de mogelijkheden van de ketting is te wijten aan de lage snijcapaciteiten (dikkere sectie en minder traagheid) en de enorme kracht die nodig zou zijn om meer ontwikkelde planten te verpletteren...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: DIY-tip: hoe een randgrootte te verbeteren




par Flytox » 12/05/22, 00:27

De slag van de pianosnaar... Ik herinner het me. Aan de andere kant heb ik twee motorremkabels geprobeerd, zoals Remundo zegt, het duurt amper een paar seconden op een maaier (3000 tpm met een diameter van ongeveer 50 cm) ..... Ik heb de uiteinden nooit gevonden, gelukkig draaiden ze om buiten mijn voeten.... :schok:
Ik heb een aantal tests gedaan, met standaard bosmaaierdraden, rond of vierkant, min of meer dik, gevlochten met 2 of 3, met een knoop aan het uiteinde, dit in tandem (op 90°) met het mes van de originele maaier. ...het hele ding geeft bemoedigende resultaten, maar in slechts een paar minuten is het zelfvernietiging....Ik heb uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid....: Mrgreen:
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: DIY-tip: hoe een randgrootte te verbeteren




par humus » 12/05/22, 07:20

Ik heb nooit helemaal begrepen waar een rotofil voor wordt gebruikt? : Mrgreen:
Afgezien van lawaai maken en serieus roken voor modellen uitgerust met een 2-takt motor. : Roll: Een liefdevolle gedachte voor mijn buren : Mrgreen:

Kortom, voor mij is het een maaier, en voor borders?
1) Ik voorkom nu al dat de randen niet toegankelijk zijn voor de maaier.

2) en anders is het Russische stijl.
Gezien in een documentaire over een Russische gevangenis.
Ze hebben geen grasmaaier, de gevangenen trekken het gras met de hand, dat is alles wat ze moeten doen : Mrgreen:
Groener doen we niet : Mrgreen:

Ik pas dezelfde methode toe voor de randen, op mijn knieën, maar met leren handschoenen en ik scheur met de hand, zoals een koe gras zou scheuren.
Zeker, je moet geen km grens hebben om zoiets te doen. : Wink:

3) Een heggenschaar (snoerloos) kan ook.
als het een klassieker is, moet je bukken en dat doet pijn aan je rug.
maar met een telescopisch model (4) (draadloos) blijven we overeind en dat gaat prima.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten