Advies verwarming Voors: geldig is of niet?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 25/08/10, 21:56

bernardd schreef:
dodo schreef:
Heb je mijn vraag aan de andere kant onder je aandacht gezien?


nee ik ga een kijkje nemen
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 02/09/10, 21:45

Ik had net het voorstel voor verwarming dat koud is in de rug:

32kw auto-cv-ketel met 2-bufferballonnen is meer dan 200l voor iets minder 25 000.

in geothermische versie:
pac 14kw 5.7 cop, 200l-ballon voor 25 000 euro's

goed voor alles dat we de installatie niet ver van 7500 euro's moeten toevoegen.

goed voor wat maakte het de moeite meer dan ik verander mijn ramen en ik maak een ITE 12cm en verbeter ik mijn zolder isolatie, de enige bémole is dat ik ga mijn elektrische broodrooster te houden.
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 03/09/10, 12:30

Het behoud van de elektrische verwarming is geen probleem zolang het aanzienlijk minder verbruikt dankzij een sterke isolatie, wat het voordeel heeft boven de technische uitrusting, om nooit te falen of om energie te verbruiken. en zal altijd effectief zijn in het geval van stroomuitval 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/09/10, 13:29

oiseautempete schreef:Het behoud van elektrische verwarming is geen probleem zolang het aanzienlijk minder verbruikt dankzij de uitgebreide isolatie

Ik heb wat onzin gehoord, maar dit is een beetje ponpon ... Het is alsof we erin geslaagd zijn om wat spaargeld te krijgen, het was goed om te denken aan het weggooien van geld ( manier van spreken ...), je hoeft dit alleen maar opnieuw te lezen, wat op dezelfde manier van toepassing is:

bernardd schreef:Het is ook nodig om de hoeveelheid energie die in het huis wordt bespaard te verklaren door deze investering in isolatie: een bijdrage van zonne-energie in thermische vorm kan goedkoper zijn dan de isolatie en meer energie dan de isolatie brengen bespaart geld.


oiseautempete schreef:Wanneer naar de radiatoren blazen: ik had er een in de badkamer, ontslagen vanwege het geluid voor een stralende 2000w die onberispelijk is.


... nimportenawak, stop een elektrische kachel in een badkamer! Er zijn er zeker mensen die als clo-clo willen eindigen : Cry:

Je maakt vaak contact met Dedelco, maar je vertelt ons over deze "scheuren" : Mrgreen:

========================================

Anders dan dat enkele verwarring ....

Om te zeggen dat een verwarmer een opbrengst heeft van 100% (verwijzend naar het joule-effect) is een ketterij en een taalmisbruik ...

Het is duidelijk dat elektrische verwarming geen "goede verwarming" is: aangezien a totale aberratie in termen van primaire energieopbrengst zoals Bernardd hem eraan herinnerde:

Van de 3 tot 5 verbruikte kWh = slechts 1 kWh gaat terug naar de particulier in "verwarming".

En ongeacht het type elektrische kachel dat u verkoopt: elektrische blazer en keramische elementen, elektrische opslag in zeldzame stenen (lol), centrale verwarming 'elektrisch' (die 'centraal' heeft zoals de naam), elektrisch door infraroodstraling of andere elektrische perpinpin ... Het is hetzelfde, maar het is hetzelfde ...

Elke kWh die wordt verbruikt bij elektrische verwarming, is dus een aantasting van het investeringsbudget voor efficiënte verwarming. Het is gewoon stom (en ik durf niet te spreken van "afschrijving" ... daar is de valstrik totaal: vermeende besparingen ... maar een hoge rekening bij aankomst ...)

Elektrische verwarming: het is beter om het meteen te stoppen!

Zolang je kiest, neem een ​​prestatieverhoger of niet (hout of gas ...).

Een kachel met hout, olie ... enz. Kan absoluut overal worden geïnstalleerd, gewoon een raam hebben ... U kunt ook een warmtewisselaar plaatsen om de hitte van de dampen te herstellen. We vinden gebruikt. Het wordt snel afgeschreven ...

Zoals de buitengewone verbetering van dieselmotoren. De nieuwe olie-installaties ontsnappen bijna aan koude dampen, dus hun prestaties zijn uitstekend. We kunnen nu evacuatiebuizen gebruiken .... plastic!

Kortom, het is noodzakelijk om zijn brein wat te bewerken.
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 03/09/10, 14:12

Obamot schreef:
oiseautempete schreef:Het behoud van elektrische verwarming is geen probleem zolang het aanzienlijk minder verbruikt dankzij de uitgebreide isolatie


Ik hoorde onzin, maar dit is een beetje ponpon ...

Kortom, het is noodzakelijk om zijn brein wat te bewerken.


Ik denk vooral dat je een probleem hebt om Frans te begrijpen ...
Ik zie geen enkel begin van absurditeit in mijn opmerkingen
Door tegens uw analyses zijn bijna altijd gedeeltelijk ...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/09/10, 15:29

Helemaal eens met Obamot !!
oiseaucycloon blijft hetzelfde!

Allereerst is de basisisolatie het opsporen van lekken die onopgemerkt zijn gebleven, zelfs bij DPE!
Het huis zou ook van F naar D moeten gaan !!
We winnen vaak, met lekken en absurditeiten.

Dan is de hout, zelfs eenvoudige, insert, fornuis, met hete lucht distributie (installeerbaar zelf) door het verbranden van de extra hedge snoeihout gedroogd (vaak weggegooid) en logs hier en daar, hebben veel te winnen met hout gratis !!
Een pelletkachel in de automatische aanvulling tijdens afwezigheid, duurdere, maakt het vrijwel elimineren van de dure verwarming, elektrische of propaan gas tank, net als mijn zoon in de buurt van Lyon, die bij de explosie in de prijs van propaan heeft overgebracht naar 2 enkele pelletkachels op 2-locaties in zijn huis (gedeeld door 3 in consumentenprijzen).
Hij volgde mijn ingewikkelder advies niet om het afval van planten te verbranden en een open haard te plaatsen, terwijl zijn hoek vol zit met hout!

Je moet zien hoeveel geld kan worden geïnvesteerd voor de beste oplossing.
De energieprijzen kunnen ontploffen, elektriciteit (nucleaire ramp), stookolie (uitverkocht), gas (voor zijn voedingsspanningen), propaantank (reeds ontplofte dual gas, in plaats van EDF, gevangen client).
Het hout blijft gratis met afgedankt afval, dat niemand moe is om op te halen, en blijft goedkoop, vooral arbeid, behalve vormen met complexe technologie met normen, zoals pellets.
Thermische zonne-energie is interessant, zelfs met eenvoudige sensoren en goedkoop, in lichte aanvulling in de winter en voldoende in het tussenseizoen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/09/10, 15:32

Jammer om er te komen, maar onvermijdelijk Oiseautempete en kwade trouw, het is een koppig kwaad ... En wat hij schrijft, is het echt Frans?

oiseautempete schreef:Het elektrisch verwarmen is vanaf het moment geen probleemil zal aanzienlijk minder verbruiken dankzij uitgebreide isolatie


"hij" = "verwarming"?

Niet verbruik zal niet veranderen, het is de frequentie en het gebruikte vermogen die mogelijk lager zullen zijn als de installatie minder gevraagd wordt (met stroom en met dezelfde frequentie zal het verbruik strikt identiek zijn). Dat is het niet "verwarming die minder verbruikt"... maar "de gebruiker"! Vraag van goed Frans ... : Mrgreen:

Dat is het niet "Gedeeltelijke" om te zeggen dat is "Logische domheid".

Het is niet omdat we geld in de bank hebben dat we alles moeten uitgeven. Dat is het niet "Gedeeltelijke" om dat te zeggen, het is gewoon een beetje slimmer dan het uit het raam te gooien.

Zeggen dat je elektrische verwarming niet in een badkamer moet zetten (en nog minder met filamenten die bijna direct zichtbaar zijn) is dat niet "Gedeeltelijke" het is gewoon overlevingsinstinct, vroege preventie en gezond verstand !!!

Didiou ... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Door nadelen zoals hem, "doen alsof je het niet begrijpt" bewijzen om zijn ego te laten triomferen, het is gewoon een van de meest domme houding waartegen hij niet in staat is om te vechten, en met goede reden.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 06/09/10, 21:15

Ik kom om te zien dat er iemand bij mij komt die katoenwol aanbiedt op 28 cm voor mijn verloren zolder.
voor kruipend me zo niet brak mijn gipsplaat hief het tegel 28 cm voorstellen en zet een dampscherm en ook unsuflé watten.

Om te zeggen dat ik onlangs iemand heb die me vertelt dat hij meer aan het werk heeft besteed dan de waarde van het huis, ik denk dat ik het begin te begrijpen. : Mrgreen:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/09/10, 02:16

Goed vindt, vermijd te hoge uitgaven, maar kijk eens onder de grote gebreken isolatie tegels die niemand keek, geperforeerde glaswol, vergeten, verplaatst of versnipperd door de wind gepelde glaswol muren die voor niets worden gebruikt omdat de koude lucht ertussen en de muur circuleert (fundamenteel om te controleren tijdens het lopen op het dak en de zolder).
Zet een houtverwarming niet te duur, met het gratis hout elders gegooid (voeg in met circulator) en uw rekening zal dalen !!
Anders moeten de nogal absurde moderne huizen worden herbouwd om alle verwarming te verwijderen !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 07/09/10, 09:35

+ 1 voor de inventaris van "De algemene toestand in detail" voor het begin van het werk.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 260-gasten