Verhoog de ketel efficiëntie en de conso verminderen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 16/08/10, 13:58

chatelot16 schreef:waarom zou de vloerverwarming duur zijn?

in een nieuw huis is in elk geval een betonnen vloer nodig: het plaatsen van sommige leidingen kost niet veel duurder

goed op de klassieke methode, big dale in koud beton + speciale isolator en stijf met fixatie van de buizen + meer dun beton heel bijzonder niet te kraken lijkt mij te ingewikkeld

thuis zal het eerder polyethyleen zijn, losse isolatie soort pouzolanne, polyethyleen, beton gewoon met pijp bevestigd aan het schroot

de totale prijs is bijna identiek aan een vloer zonder verwarming

elke plaat moet een onafhankelijke basis en muur zijn vanwege de dilatatie

voor vloerverwarming is minder eenvoudig ... maar toch de beste oplossing


Moet je zien, want er kunnen problemen zijn met expansiegeluid als je geen beproefd systeem gebruikt...
Ik kwam dit tegen: best interessant in principe (de leidingen zijn niet ingebed in beton)
http://www.bonnici.fr/chauffagesol/Core25.pdf
https://www.econologie.info/share/partag ... 2eDYvs.pdf
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 16/08/10, 14:29

Het ziet er inderdaad interessant uit om de prijs per m² te zien in vergelijking met een klassieke dekvloer.

Anders is er bij renovatie ook de lichte dekvloer zoals bij Tigrou: https://www.econologie.com/maison-electr ... -3779.html

Het is een dunne vloerverwarming, speciale renovatie slechts 1,5 cm dik.

Het is niet nodig om de deuren opnieuw te zagen en de traagheid is laag.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/08/10, 14:32

heel interessant: ze kopieerden me nog door telepathie nog voordat ik begon met regisseren

Ik zat er al een tijdje aan te denken om kunststof buizen in plaatstalen profielen te wiggen, liever in de muren dan in de grond

voor de vloeren wordt de vloer al verwarmd door het plafond van de verdieping eronder: het zijn de muren die verwarmd moeten worden

om een ​​radiator effectief te laten zijn, heb je een groot oppervlak nodig: in plaats van dit oppervlak te concentreren in een radiator en er een ventilator in te moeten plaatsen, kun je net zo goed het metalen oppervlak gebruiken als het belangrijkste materiaal voor de muur.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/08/10, 14:41

zeer interessant de dunne tigrou vloerverwarming: deze dunne buizen zullen nog beter tot hun recht komen in plaatstalen profielen dan de klassieke 16mm buizen


Omdat plaatmetaal een betere geleider is dan beton, zal het mogelijk zijn om dezelfde verwarming te verkrijgen met water op een nog lagere temperatuur: net zo goed voor zonnecollectoren als voor warmtepompen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 247-gasten