Herstel van een airconditioner warmtewisselaar

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Zonnebloem
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 25/04/08, 22:08
Plaats: Elzas

Herstel van een airconditioner warmtewisselaar




par Zonnebloem » 15/07/10, 16:47

Hallo iedereen!
Nogmaals spreek ik je aan ... Ik heb een tijdje een sluier ontvangen van een airconditioning met een afmeting van 1800 x 300 x ep 100 mm die werd aangedreven door koelkastgas, zeker CFC gezien de leeftijd.
Ik wil graag een kelder opfrissen waar het de bron vindt om de tuin water te geven. Ik wil een bypass toevoegen aan mijn installatie en wat van het zoete water in de wisselaar laten circuleren.
Ik vraag me gewoon af of ik mijn water niet ga vervuilen terwijl ik de wisselaar passeer en daar herstel. Ik weet niet welke giftige afzettingen. Kan iemand mij vertellen of ik na een goede spoeling mijn tomaten rustig water kan geven ... en ze later veilig kan opeten?
dank u
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 15/07/10, 17:23

Uh, een klein diagram zou welkom zijn omdat uw idee een beetje vaag is. Wilt u airconditioning met water dat wordt gebruikt om uw tomaten water te geven? Dus een "open" circuit?

Anders om u bij ons gerust te stellen, gebruiken we een equivalent systeem voor tapwater en dat al 25 jaar werkt (ik neem aan dat ze ook hersteluitwisselaars zijn) ... en a priori vormt het geen probleem (we gebruiken het onszelf sinds 2007) ...

Beeld

Bekijk hier meer foto's: https://www.econologie.com/forums/energie-so ... t4517.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/07/10, 21:02

maak je geen zorgen over gas: het vertrekt spoorloos

aan de andere kant komt de compressorolie een beetje rond in het circuit en laat een vreemde geur achter: een goede spoeling met benzine of een ander oplosmiddel zal het gemakkelijk verwijderen
0 x
Zonnebloem
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 25/04/08, 22:08
Plaats: Elzas




par Zonnebloem » 18/07/10, 20:46

Bonsoir
Oké, ik zal het proberen, ik zou de bloemen eerst water geven ... gewoon om er zeker van te zijn dat er zo min mogelijk sporen zijn.
Ik voeg een vereenvoudigd diagram van mijn installatie bij (sorry voor de kwaliteit).
Prettige avond
Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 379-gasten