Regulatory VMC DF

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow

Regulatory VMC DF




par Napo dwerg » 09/07/10, 10:34

hello,

Ik leg mijn zaak uit, het zal later veel vragen voorkomen

we hebben een DF-ventilatie type AKOR T3 / 7 geïnstalleerd (vrij stil voor de prijs :) )
voor de doc

https://www.econologie.info/share/partag ... 9Geh6x.pdf

van wat ik begrijp zijn er twee snelheden, maar de regeling is nogal simplistisch M / A en PV / GV handleiding

het probleem is dat we in de winter eindigen met snijden als we aanwezig zijn, omdat de lucht van niets we een efficiëntie van 60% hebben, maar gezien de stroom beïnvloedt het uiteindelijk de omgevingstemperatuur (we hebben onze oude kachel geïnstalleerd die verwarmd 110m² maar nu is dat 160) dus we zetten hem manueel aan van 7 uur tot 9 uur en van 18 uur tot 20 uur.
en door deze periode van grote hitte kregen we een warm gevoel ondanks dat het een blokhut was (talrijke in- en uitgangen van het huis zijn er 5 van ons en het is de vakantie dus we zijn aanwezig: s)

mijn vraag is:

is het mogelijk om een ​​regelaar te installeren die PV / GV in de zomer functioneert volgens de hygrometrie en indien nodig overventilatie
en winter die de verwarmingstemperatuur van een 500W-batterij beheert (optie in de catalogus, maar de batterij moet het alleen doen) en volgens hygrometrie en zelfs een tijdvakfunctie geschiedenis van nog steeds ventileren een minimum

sowieso iets beters dan de handschakelaar M / A en PV / GV die bij de doos wordt geleverd

Ik vond dat denk je dat het bij mij past?

https://www.econologie.info/share/partag ... f9l8el.pdf

waar

http://www.deltadore.com/accueil/profes ... 8940.html#

Ik zag een klok in de econologiewinkel, maar zou dat voldoende zijn om de hele tijd op lage snelheid te werken en indien nodig op hoge snelheid? van wat ik begreep (elektriciteit en ik dat is twee ^^) is het alles of niets
maar gezien de prijs die 8 keer goedkoper is dan de andere oplossing, zou het beter bij ons passen :)

en dan voor de overventilatie als we zonneschermen voor de ramen plaatsen, kunnen we misschien zonder (dit kan het onderwerp zijn van een andere vraag ^^)

anders is er de pc-optie, maar er is wat grondwerk te maken met grondwerk, maar daarvoor moet de plaat worden geboord, maar dat is niet praktisch omdat de enige mogelijke plaats het sanitair is en we de PVC van het toilet al hebben. top gaan: s

Bij voorbaat dank voor uw mening over deze vraag :)
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 12/07/10, 13:34

Heeft u er al aan gedacht om de luchtinlaat van de CMV aan te sluiten op een Canadese typeput?
Dat zou je een regeling van de temperatuur van de geïnjecteerde lucht maken en dus een minder groot energieverlies.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 12/07/10, 18:07

Nou, dit is de laatste optie die is gekozen, maar de DF kruipt naar boven en geeft de schede door om omhoog te gaan, het is erg ingewikkeld

aan de ene kant van het dubbele toilet op de begane grond is er een evacuatie maar aan de andere kant is het niet zo breed dus met de dressing is het kort: s

maar toch PV en HS reguleren zou niet slecht zijn
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 12/07/10, 21:46

Anders heb je ook nog de mogelijkheid van de waterput: de luchtinlaat die naar de VMC gaat, gaat door een afgesloten kast waarin zich een watercircuit bevindt, de lucht passeert dit circuit wat ongeveer lijkt op heeft een auto-type radiator met lamellen, dit circuit is verbonden met een of meer leidingen die zijn begraven als een Canadese bron van dezelfde lengte, behalve dat de waterleidingen de grootte hebben van een tuinslang in diameter.
De box wordt net achter de luchtinlaat in de muur geplaatst.
Je hoeft zo niet naar boven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 13/07/10, 06:55

ja niet slecht maar deze oplossing is goed als je in een gesloten circuit voor water opereert (boorgat; beek, cisterne) anders vertel ik je niet over het waterverbruik Oo

en boven heb ik geen ruimte om dit te plaatsen (een regenbak ^^)

maar bij nader inzien hadden we de doos in de kelder moeten zetten, het was gemakkelijker geweest: s

andere mening over klokken of automaten?
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 09/08/10, 10:35

Hallo, een kamerhygro-thermostaat zou in jouw geval de slag kunnen slaan, denk ik.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten