Nieuwe thema's op forums econology?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 19/06/10, 22:19

Obamot schreef:Ik vraag me af wat tante Ginette kan denken die met een krap pensioenbudget in de supermarkt gaat winkelen! Wat u zegt is in theorie goed (tegelijkertijd, omdat het Manichees is op het gebied van gezondheid, is het misschien wel de universele oplossing [SIC, dat wil zeggen uw woorden] maar zou iedereen met dit soort oefeningen / spraak in goede gezondheid zijn? Moeten we streng straffen voor degenen die yoyo blijven spelen?) In de praktijk kan het een ander paar mouwen amha zijn.

Hic: ik neem geen standpunt in (ik doe al genoeg in de draad : Cheesy: ) Ik zeg alleen maar dat je voorzichtig moet zijn met bepaalde woorden .... Toch een mening onder velen over een onderwerptitelverhaal! Dat laat het debat open ... : Cheesy:

Ahmed schreef:Artsen zijn toegewijde managers van de
Ministerie van Volksgezondheid, wat een mooie titel! Als het Ministerie van Economische Zaken zijn naam zou veranderen in het Ministerie van overvloed, zou dat mensen aan het lachen maken (geel!) ...

: Mrgreen:

degenen die jojo spelen worden al automatisch gestraft,
zou hen ter dood moeten veroordelen en op korte termijn! : Mrgreen:
zie je nu het probleem?

gezondheid is gemakkelijk te begrijpen,

maar je hebt ook de sport, het ruilen van planten en zo
Kortom, het is noodzakelijk om pedagogiek te doen
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 28/06/10, 18:26

Houla Ik zie dat het de wereld heeft geïnspireerd. Ga het allemaal lezen!

avibel schreef:Het is waar dat mijn voorstel verwarrend kan zijn. Ik heb er nog een:
Wat dacht je van recepten voor duurzaam gebruik in tegenstelling tot "recepten voor eenmalig gebruik"?


Hier is het compromis dat ik heb gevonden: Duurzame consumptie, voeding en groene recepten dit is geen nieuwe sub forum maar die van "duurzame en verantwoorde consumptie" die is hernoemd. Anders zou het echt te dubbel zijn geweest...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 28/06/10, 18:43

Christophe schreef:Houla Ik zie dat het de wereld heeft geïnspireerd. Ga het allemaal lezen!


Oké, ik heb je suggesties even doorgespit.

Een sub dus forum "Gezondheid, vervuiling en risicopreventie" zou je het leuk vinden?

Wat duurzame consumptie betreft, zouden we ons op deze sub kunnen baseren forum https://www.econologie.com/forums/pollution- ... -vf35.html niet erg actief door het te hernoemen... : Idee: :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Avibel
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 57
Inschrijving: 03/11/09, 17:10
Plaats: Var-La Garde




par Avibel » 28/06/10, 20:27

Christophe schreef:Een sub dus forum "Gezondheid, vervuiling en risicopreventie" zou je het leuk vinden?

Goed samengevat Christophe, voor een keer hebben we onze meningsverschillen tussen Gallische stammen niet benadrukt, gefeliciteerd!
Een kleine verduidelijking: de sub forum "Duurzame consumptie, voeding en groene recepten"zal worden opgenomen in"Gezondheid, vervuiling en risicopreventie"Of is het andersom?
0 x
Evolve is overgave aan het lot
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 28/06/10, 22:24

Nee, we hebben geen "onder onder". forum" (maar het zou in feite mogelijk zijn), de 2 zal daarom "op dezelfde hoogte" zijn...toegankelijk vanuit de index...

De impact van houtverbrandende deeltjes op de gezondheid is bijvoorbeeld gezondheid/vervuiling, maar niet echt consumptie/voedsel...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 28/06/10, 23:46

avibel schreef:
Christophe schreef:Een sub dus forum "Gezondheid, vervuiling en risicopreventie" zou je het leuk vinden?

Goed samengevat Christophe
+1

Trouwens zeggen we niet "vergiftiging"... voor de "Gezondheid" in plaats van "vervuiling"? Zo ja, mogelijk:

(Gezondheid;) Preventie van risico's, oorzaken en gevolgen

(Vervuiling:) Duurzame consumptie en groene recepten
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 29/06/10, 10:40

Obamot schreef:(Gezondheid;) Preventie van risico's, oorzaken en gevolgen

(Vervuiling:) Duurzame consumptie en groene recepten


Ik begreep niet alles ... :?
Le forum verbruik is al "klaar": https://www.econologie.com/forums/consommati ... -vf51.html

Voor vervuiling door de landbouw (dus indirect door voedsel) is er deze andere forum: https://www.econologie.com/forums/agricultur ... -vf37.html

Om samen te vatten:
a) De 1e = voedsel vanuit consumptie oogpunt dus consument
b) De 2e = voedsel vanuit een productiestandpunt dus producent

Ik goed of niet? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 30/06/10, 08:40

Christophe schreef:Ik goed of niet? : Cheesy:


Bah! Het blijft een gebied van “onderzoek”, daarom hou ik van het intellectuele debat dat eromheen draait! :D

Hoe ik het schema van het ding zie:

Vervuiling...
> veroorzaakt min of meer ernstige vergiftiging
> > wat het benadrukken van symptomen inhoudt
> > > leidt tot bewustwording
> > > > die een passende actie triggert

Maar vervuiling is in principe exogeen voor alles wat onze "fysiologische gezondheid" aantast... (als we de productie van "producten" als gevolg van stress, in het menselijk lichaam zelf, uitsluiten). Dus aangezien het ad-hocgedeelte al bestaat: ja "jij bent goed"! : Cheesy:

Dus zou dit uiteindelijk blijven?

(Gezondheid;) Preventie van risico's, oorzaken en gevolgen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 30/06/10, 11:18

Ja, ik suggereerde net hierboven:

"Gezondheid, vervuiling en risicopreventie"


Wat heel dichtbij is:

"Gezondheid, risicopreventie, oorzaken en gevolgen"
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 30/06/10, 11:35

Oké, mijn twee eurocenten...

Ik ben het niet, het is gewoon dat hiërarchisch sprekend, moet men mogelijk de zien "vervuiling" zoals een van de oorzaken problemen mee veroorzaken "Gezondheid" onder vele anderen, zoals:

- ziekten;
- ongevallen;
— geen brandstichting;
— menselijke boosaardigheid (agressie, criminele handelingen, enz.)
— klimatologische problemen;
— verslavingen;
— ongepaste wetten (risicofactoren);
— iatrogenese;
enz En niet alleen DE oorzaak (wat zou de titel kunnen suggereren, en/of op zijn minst een vermindering van de reikwijdte van de discussie kunnen veroorzaken?)

Om deze reden, "Vervuiling" wordt al op een of twee plaatsen in de titel begrepen.
sub:
- "oorzaken";
en / of
- "risico's";

Waarom wordt het dan in het bijzonder in dit gedeelte benadrukt?
Wat zou het overheersend maken over een van de "oorzaken" uit bovenstaande lijst?
Tot slot de vraag naar de relatie tussen "oorzaak en gevolg" was al in veel threads besproken, met een zekere consensus over het belang ervan.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 221-gasten