Recycle white spirit door decanteren

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
Juju26
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 27/11/09, 17:37
Plaats: drome

Recycle white spirit door decanteren




par Juju26 » 05/04/10, 21:21

Dag

White Spirit is een zeer schadelijk product voor de bodem en in het water. Het wordt vaak niet behandeld door afvalwaterzuiveringsinstallaties.

Wanneer u uw verfgereedschap (borstels, rollen ...) schoonmaakt, gooi het dan niet in het riool (of op de grond!), U kunt het laten bezinken voor hergebruik.
U hebt drie containers nodig:
- Een primeur om je gereedschap schoon te maken
-Een decanteren (met een deksel om verdamping te voorkomen)
- en een laatste met deksel om het product op te slaan en klaar te maken om opnieuw te worden gebruikt.

Het is heel eenvoudig en het is erg econologisch! : Lol:

Persoonlijk gebruik ik potten een beetje breed. Maar u kunt de grootte aanpassen aan de gebruikte hoeveelheid.

Nog een laatste tip, vermijd het aantrekken van de huid en draag handschoenen.
0 x
Julian
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/04/10, 22:10

wanneer de white spirit vuil is, is het vies en decanteert het niet

maar we kunnen het distilleren

Ik deed het een tijdje toen ik dieselfilters met terpentine aan het schoonmaken was: ik heb vaak hetzelfde wit gedestilleerd
0 x
diablotruc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 26/03/06, 22:10




par diablotruc » 05/04/10, 22:57

Hallo Juju26

Ik ben het helemaal eens met jouw suggestie om White Spirit te recyclen. Het werkt in wezen wanneer het wordt gebruikt om penselen van verfresten te verwijderen.

Ik heb veel aan de renovatie gewerkt en heb dit altijd geoefend. Je hoeft het bedorven wit maar lang genoeg op te slaan voor de overblijfselen van schilderijen, die als ze vinden, decanteren en het dan overbrengen naar een geïdentificeerde en schone container.

Ik geloof dat 5litres of White me vele jaren hebben bewaard. Aan de andere kant is het niet erg raadzaam om het te gebruiken om een ​​nieuwe verf te verdunnen, omdat er misschien een risico is op onverenigbaarheid met de opgeloste producten. Dit wit wordt meer en meer stroperig, maar nog steeds zeer actief voor het hierboven genoemde gebruik.

Vergeet de decantat vernietigingsketen niet

PS: Vandaag zijn er enkele goede waterverven die Glycero-verven kunnen vervangen. Het is beter voor het milieu.
0 x
sebarmageddon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 01/02/07, 11:16
Plaats: Frankrijk




par sebarmageddon » 26/05/11, 15:57

hier is hoe ik het doe als ik iets groots of klein schilder,
Ik neem een ​​herbruikbare doos waarin ik gebruikt wit giet, ik maak de borstel en de handdoeken goed schoon
Vervolgens zet ik de vuile witte geest die ik net gebruikte in dezelfde fles om, en het decanteert alleen, de pigmenten worden op de bodem van de fles gedeponeerd in ongeveer een of twee dagen (na het schilderen)
Ik heb een fles die op deze manier in een lus draait, ik gebruik hem vooral om mijn kleine aero schoon te maken


Integendeel :

- het witte vuil is getint, dus als je het gebruikt om een ​​schilderij te verdunnen, zou je een beetje basistint veranderen, ik denk dat de kleuren uit de bindmiddelverven komen, maar ach, het is mijn mening, misschien is het vals

- de vuile witte geest kan stof bevatten, het nieuwe wit bevat geen, behalve dat wat op de verf valt voor het drogen

devilotruc, perso, ik vond geen enkele viscositeit van het witte vuil dat ik heb, merkt op, het is zeker gerelateerd aan de hoeveelheden die je gebruikte

voor verf op waterbasis twijfel ik, ik gebruik liever een verf die verdunbaar en reinigbaar is voor wit dan een verf op waterbasis, ik ga het hebben over de modelschildering, die met water is minder bestendig dan wit,
bovendien lijkt aquarel ook rommel te bevatten, en hier maak ik een paar opmerkingen:

mensen denken dat water schilderen mooi, schoon, vriendelijk voor de natuur is, omdat het een waterverf is, ze beschermen zichzelf niet tijdens het schilderen
terwijl met een verfverdunbaar wit, zullen mensen een grotere kans hebben op bescherming (masker, enz ...)

Dan weten mensen dat witte verf niet in het riool kan worden gegooid, wat sommige mensen er niet van weerhoudt om het te doen, dus de hoeveelheid moet niet te groot zijn.
als alle mensen die op water gebaseerde verf gebruiken de borstels in de gootsteen uitspoelen, is de hoeveelheid dan geen probleem voor de natuur?

om terug te gaan naar de witte geest, het herstel bespaart ook in de portemonnee, en omdat het herstel niet in de riolen te vinden is, is het allemaal goed


bovendien zijn veel producten herbruikbaar (benzine F, aceton, enz ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Juju26
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 27/11/09, 17:37
Plaats: drome




par Juju26 » 26/05/11, 19:08

Hartelijk dank voor uw getuigenis
0 x
Julian
Aqualogia
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 03/05/11, 16:10




par Aqualogia » 09/06/11, 11:18

Inderdaad goede besparingen! Ik moet over een paar dagen schilderen, goed om te weten :)
0 x
Aqualogia
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 03/05/11, 16:10




par Aqualogia » 22/04/13, 17:21

Ik val terug op deze baan en ik heb je mijn ervaringsfeedback niet gegeven.

Nou, het werkt best goed, maar omdat het precieze sebarmageddon niet verwacht een product te verkrijgen dat zo helder is als oorspronkelijk.

In ieder geval had het in mijn geval goed gewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/04/13, 17:46

Ik kende dit ding niet, dus bedankt.

Vanzelfsprekend zijn de originele metalen estagnons met een kleine plug niet bedoeld voor recycling!
En de glazen fles kan breken! Maar we hebben niets zonder iets.

Jammer voor madame, ik ga hem een ​​van zijn potten verslaan! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/04/13, 00:17

Persoonlijk gebruik ik waterflessen / limonade gesneden PET als schoonmaakpot / karaf.

Maar nu vinden we steeds meer met water verdunbare lakken: het is veel gemakkelijker om de gereedschappen, de handen en wat ruikt het minder gemakkelijk :D

In carrosserie kunnen ze niet meer dan waterverven gebruiken. Veel duurder helaas.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/04/13, 01:02

verf op waterbasis is een grote ecologische fout: verf op solventbasis is eenvoudig ... de vaste stoffen kunnen worden gerecycled en zelfs wat verdampt is niet zo slecht

de verf op waterbasis zit vol met nog viskeuzere producten ... glycolether ... ftalaat ... nonylfenol ... bisfenol ...

naast alles dat in waterverf wordt gevonden, is de terpentine echt eenvoudiger
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 84-gasten