Recycle white spirit door decanteren

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/04/13, 08:47

elephant schreef:In carrosserie kunnen ze niet meer dan waterverven gebruiken. Veel duurder helaas.

Arf, ja maar fondsen, het is altijd met oplosmiddel, als je iets wilt dat past. Anders is er de grote primer met epoxy (maar dan bevrijdt ook max, en het reinigen van het pistool, je hebt oplosmiddelen die snauwde: want het is de lijm;) En het moet dus wel nog een surfacer ...

En trouwens, het hangt ook af van wat je eerder had, vraag de chemische compatibiliteit!
Het is dus verboden taart, miais de producten, ze verkopen ze toch : Cheesy: : Mrgreen:

En het probleem van schilderen met water is dat het bijna onmogelijk is om aan te brengen als je geen hut hebt (temperatuur, ideaal, vochtigheid, drogen etc.) natuurlijk een verplicht masker voor alles!

Wat de oplosmiddelen betreft, de waarheid is het ergste: zij zijn degenen die dat wel zijn de grootste vernietigers van de immuniteit van het lichaam, omdat - niet alleen - ze de ondoordringbaarheid van de celmembraan vernietigen, maar ze lossen de meervoudig onverzadigde vetzuren op die verantwoordelijk zijn voor het opnieuw samenstellen ervan! (Natuurlijk, aangezien ze dat zijn oplosmiddelen en dat ze zijn gemaakt om vet op te lossen, hetzij door inademing of door aanraking ...). Dus nee, schilderen "met water", het is geen stap terug, integendeel! We zullen zeggen dat het het minste kwaad is. Maar nogmaals, een vernis op waterbasis is niet geweldig!

Door nadelen Ik heb nog nooit iets carrosserie begrepen, dus gebruiken we een vette olie esther, door te geven op de bodem vlak voor het spuiten top coat (en / of vernis opgenomen als het niet 2k) - zogenaamd om de siliconen te verwijderen - terwijl silicone residu vermengd met olie insectenwerende middelen zijn perfect voor het schilderen !!! (Zelfs in sporen). Als iemand een verklaring heeft ...? Omdat chemisch gezien, vind ik op mijn bescheiden niveau dat er geen logica is! (Maar onvermijdelijk, ik heb het mis) : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 24/04/13, 00:14

Bedankt voor deze verduidelijkingen.

Als het ten slotte oplosmiddelen minder in de longen van de schilder in de cabine brengt, wordt het altijd ingenomen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/04/13, 00:58

Voor de lucht is er iets onfeilbaars! Omdat ik het zat was om nog steeds te genieten van maskers (het gaat door de beste, zoals de 3M ... voor degenen die weten en hebben geprobeerd) ...

Ik neem een ​​lange flexibele slang, minstens een inch in diameter, die ik aan de buitenkant houd (met een luchtinlaat met een klein stoffilter). En ik breng hem naar de hut die ik bijt met mijn tanden! De diameter is groot genoeg, ik adem op dezelfde manier uit. (De accordeonbuizen voor waterpompen voor opblaasbare zwembaden gaan goed, maar dan moet je een tip plaatsen, omdat een grote diameter)

En mijn neus is verstopt met een klem (zoals een wasknijper, maar dat doet minder pijn ...) lol

Zodoende adem ik ALLEEN zuivere buitenlucht (en dankzij het filter, zonder het risico van slikken door de wind of een insect).

En natuurlijk, zoals iedereen zou moeten weten. Het vereist nu handschoenen, een gesloten bril en een combinatie van schilder, die ook de huid van het gezicht bedekt! Het is noodzakelijk Omdat we weten dat er veel huidafzettingen zijn die zich door je kleding heen kunnen vormen, zonder dat je het vermoedt. Bovendien hebben sommigen zelfs "flitsen" gehad van te veel aankomst van "mist van giftige producten" op hetzelfde moment, gekoppeld aan een slecht masker + een gevoel van ongemak en claustrofobie en stierven!

Trouwens, nu heb ik de buis bij elke gelegenheid waar ik zou moeten stof en / of ongewenste inademen! (Reinigen met verschillende inhaleerbare alle producten van hetzelfde type collagen epoxy dient polyurethaanschuim spuiten bom omdat alles wat deze bevat gas met cyanide, chemische pijp ontstoppers die soda, hypochloriet of soda, bleekwater, dan, en zelfs het verven en andere producten met ammoniak, plus alle oplosmiddelen, waaronder die voor het reinigen van borstels! etc.)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/04/13, 01:39

om in dezelfde buis in te ademen en uit te ademen, het werkt niet! zodra de tube te lang is, inspireren we wat we net zijn vervallen, dus raken we onder de indruk van zijn eigen CO2!

je hebt een klep nodig om buiten de pijpen uit te ademen

de lengte van de pijpen veroorzaakt een verlies van lading dat het ding pijnlijk maakt ... neem een ​​grotere pijp, maakt de truc niet praktisch, te stijf

oplossing, een 4mm-buis met kleine diameter, gevoed door een olievrije compressor, die een masker met een constant debiet groter dan de stroom van de ademhaling stuurt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/04/13, 05:06

Niet verkeerd en het is een goede redenering, maar tegelijkertijd is het niet onherstelbaar!

Reden waarom we het ding moeten omleiden en het herinnert me er bovendien aan dat ik vergat een paar punten te specificeren:
- Het was vanzelfsprekend, maar het is noodzakelijk dat het binnengaan / verlaten van de buis absoluut onder het niveau van de grond ligt (daarom zal het niet overal werken, omdat het afhankelijk is van de configuratie van de plaatsen, bij ik, ik heb een muur en de tuin tot meer dan een meter);
- in feite is de dichtheid van Co2 1,87 kg / m3 en die van zuurstof is minder dan 1,429 kg / m3, de Co2 zal zichzelf evacueren door zijn eigen gewicht en automatisch worden vervangen door frisse lucht, dankzij de simpele atmosferische druk, die de rol van "push" zal spelen!
Aan de andere kant verwerpen we nog steeds over 1 / 6eme de zuurstof die we inademen.
- wanneer we de 1 / 2-liter inademen die we nodig hebben, wordt de geïnspireerde lucht onmiddellijk vervangen door de genoemde druk;
-evenals de buis zelf moet ook bevatten ongeveer 10 liter lucht, uitgeademde lucht zullen mengen (relatief) onmiddellijk een veel groter volume ongeveer 1 20 hand om hand luchtvering (dus er zal altijd 19 / 20ème ademlucht in de buis waaraan zal toevoegen + 16% wat overblijft van zuurstof, waarbij elke uitademing.
- Een ander voordeel, oplosmiddelen die lichter zijn dan lucht, zullen niet lager worden ingesloten dan het maaiveld;
- we moeten dat ook vergelijken met wat de schilder "proeft" met een masker: er is geen foto.

Dat is mijn berekening. Ik zag dit met onze drogist en hij vond het niet slecht (maar eerder, had hetzelfde doordachte denken gemaakt dat je ...)

In de praktijk is dit gemakkelijk te verifiëren, omdat ik me veel beter voel na alle andere systemen die ik al heb geprobeerd en die verontreinigende stoffen doorlaat.

Het laatste punt is dat het heel gemakkelijk te implementeren is, dus we zullen het gemakkelijk gebruiken, terwijl een zwaar en ingewikkeld systeem zoals een compressor, ik weet niet of het niet een beetje afschrikkend is implementeren? En dan moet je het kopen!

Mebon is een mening en ik kan het mis hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 24/04/13, 06:05

Bericht van 26 Jan 2008, nog steeds relevant ... :P

gegyx schreef:Anders voor stof, als het beschermend masker niet genoeg is, is er het duikmasker, met een totaalfilter op het uiteinde van de tuba (een gewoon masker bevestigd door een elastiek) ...

:pijl: Oog- en longbescherming, voor geen cent meer.

Wat betreft de moeilijkheidsgraad van de ademhaling, met dit apparaat is het slechts een voorproefje van de waarschijnlijke atmosfeer die er 20 jaar zal komen ... : Mrgreen:

Je kunt gezonder doen door de tuba door een pijp te steken die elders frisse lucht krijgt (onder druk als de buis lang is).

:| In dergelijke bedrijven hebben we altijd haast en stellen we onszelf ten onrechte bloot, waardoor de potentiële risico's worden geminimaliseerd.

Ik zou me (nog meer) pijn doen, een silicose, met papiervezels, van de Figaro, of van een Oostenrijkse populistische krant ... : Lol:

https://www.econologie.com/forums/post68979.html#68979
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/04/13, 10:49

Het eerste idee was goed! En ik antwoord je omdat we elkaar weghouden van elke overloop, dus laten we terug gaan naar de goede oude tijd, als je het niet erg vindt.

Het lijdt geen twijfel dat uw idee, dat het eraan verbindt, voorlopig en uitstekend was.

Oplossing in sommige gevallen. In de jouwe zullen we er gewoon voor zorgen dat we (met bodybuilder's tape) een cellofaanfilm op het vizier van het masker plakken (ik had er ook over nagedacht en daarvoor gebruik ik de vakjes waarin we de cd / dvd schuiven, die zijn heel goedkoop per pakje van honderden!), ik maak er meerdere van tevoren klaar (die in een paar seconden kunnen worden vervangen), omdat de spuitnevel daar neerzet en je na een tijdje nauwelijks meer ziet. Als je dat niet doet, is deze goed voor het vuilnis (omdat het oplosmiddel dat je verwijdert de transparantie van het vizier zal bederven). Wat mij betreft, bij carrosserie, had ik het idee opgegeven, omdat ik te veel problemen had met de verbinding die het masker loslaat (omdat door in alle richtingen te bewegen, de verbinding zwaar op de proef wordt gesteld). Maar het is alleen in gebreke, aangezien ik niet had gevonden "oplossing"(als ik het had gehad ... deze oplossing is beter dan de mijne, en bovendien komt het seizoen terug waarin we dit soort goedkope apparatuur in de schappen van grote distributeurs zullen vinden, zelfs moeilijk- discounters)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/04/13, 15:09

of heb je gezien dat de oplosmiddeldamp licht is? thuis zijn ze zwaar en hopen ze zich op de grond op

dus om zuivere lucht te hebben om de enige oplossing te ademen, is om de lucht ver genoeg te nemen, dus verplichte compressor

Ik heb heel wat schilder in carrosserie gekend die de gezondheid heeft verpest ... het is leuk om een ​​masker te gebruiken met filters die behoorlijk duur zijn, ik twijfel aan de efficiëntie: met een kleine compressor is het niet nodig om te veranderen filter ... het debiet dat voldoende is om te ademen passeert in een lichte en flexibele buis ... deze stroom voorkomt elk lek van een masker

Ik vind het een beetje betreurenswaardig dat dit systeem niet wordt gezien in de handel ... alsof de verkopers van materiaal de voorkeur geven aan het verkopen van filters om te vervangen
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/04/13, 17:55

Dag
chatelot16 schreef:verf op waterbasis is een grote ecologische fout: verf op solventbasis is eenvoudig ... de vaste stoffen kunnen worden gerecycled en zelfs wat verdampt is niet zo slecht

de verf op waterbasis zit vol met nog viskeuzere producten ... glycolether ... ftalaat ... nonylfenol ... bisfenol ...

naast alles dat in waterverf wordt gevonden, is de terpentine echt eenvoudiger


Ik die geloofde dat het schilderij water heeft, was veilig?

Sinds de verwijdering van lijmen en interlining pleisters zoals nitraat dope biturate dope lijmen die moesten worden gebruikt buiten, geventileerde plaats en ondanks de maskers het vergiftigd eindigde, ziek maken, de collage van linten met borstel zonder masker in een gesloten garage, lijkt het niet.
Ik vind het een charme om met de producten aan het water te werken, de defecte toepassing op het pistool vereist oefening en ook een ander pistool, het stroomt redelijk snel en het is een heel andere manier om dat te doen met de producten polyurathaan of epoxy.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/04/13, 18:47

een schilderij met water vermijdt het gevaar van het oplosmiddel voor degene die het werk doet ... maar ontkomt niet aan de chemische gevaren voor degene die in een huis woont waar alles is geverfd met water ... er zijn bizar ding in de schilderijen waarvan ik net zo verdacht ben als het oplosmiddel

Een ander ecologisch probleem van oplosmiddelvrije verf: de levensduur ... als een materiaal sneller roest als gevolg van een oplosmiddelvrije verf is dit een bron van ernstig afval

Ik zie dit met veel recent materiaal met zeer sterke epoxyverf die een paar jaar helder blijft, laat dan de roest door desous doen en alles wordt geneukt ... terwijl de oude verf glycero met white spirit tien houdt en tien jaar, en we kunnen gemakkelijk een laag toevoegen die goed hecht aan het oude schilderij ... terwijl we met een paar huidige schilderijen niet weten hoe te doen zonder alle schroot te schuren

Ik ben geïrriteerd door het huidige beleid om oude producten te verbieden waarvan we wisten hoe ze moesten worden gebruikt, zonder de nodige knowhow te geven om de nieuwe producten te gebruiken


wanneer je over een product voor de luchtvaart praat, is het iets anders! Over het algemeen zijn de nieuwe producten serieus: als een oplosmiddelvrij product de goede kwaliteit heeft, des te beter ... maar voor het bouwen en de doe het maakt het niet uit wat: men moet producten archi slecht doorgeven onder het voorwendsel dat de oud product is verboden
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten