De huidige top in elektrische vliegtuigen (toerisme, zaken en andere)

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Taam
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 187
Inschrijving: 26/09/16, 21:57
x 10

Re: De huidige top in elektrische toestellen (toerisme)




par Taam » 02/06/20, 16:15

Ah ja Franky en zijn verplichting om te herladen in het Kanaal om niet te spetteren...
Omdat ze zonder vleugels wilden vliegen, dachten de vogels er niet eens over na :D

Wat betreft een vliegende auto? Zonder vleugels ook zeker?...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: De huidige top in elektrische toestellen (toerisme)




par Grelinette » 07/06/20, 14:48

taam schrijft: ... Wat betreft een vliegende auto? Zonder vleugels ook zeker?...

Een auto zonder vleugel is gewoon een grote drone! ...en gezien de snelheid waarmee de technologie en de omvang van drones zich ontwikkelen, weet ik zeker dat de vliegende auto er sneller aan komt dan iemand denkt!

Franky Zapata werkt daar momenteel aan zijn vliegende auto ...

A priori is Frankrijk (zijn administratie) niet bereid om de vliegende auto toe te staan. (moet de wegcode herzien, en gezien de traagheid van de administraties, is het niet voor morgen). Franky Zapata vertrok daarom om zijn project in de VS te ontwikkelen, en waarschijnlijk zal de vliegende auto worden geïmplementeerd in races op 3-dimensionale circuits! (auto's kunnen inhalen van rechts, links, boven, onder!... :schok: ).

(Ik kan niet wachten om de toekomstige Tesla-catalogus te lezen in de categorie "Tesla - Model V ... als stuurwiel" : Cheesy: )
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De huidige top in elektrische toestellen (toerisme)




par Ahmed » 07/06/20, 15:02

Zapata vertrok hij om een ​​revolutie te ontketenen of om het circus op gang te brengen :? : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: De huidige top in elektrische toestellen (toerisme)




par Christophe » 16/05/21, 13:41

Het Israëlisch-Amerikaanse bedrijf Eviation bereidt de eerste testvluchten voor van zijn volledig elektrische 11-persoons luxevliegtuig "Alice" met een indrukwekkende actieradius van meer dan 800 kilometer.

https://www.eviation.co/

Alice.jpg
Alice.jpg (345.74 Kio) 2692-tijden bekeken


De propellers lijken me een beetje klein ... maar hey ... ze moeten weten wat ze doen!

We kunnen het equivalente verbruik in l/passagier schatten. 100 km

Batterij: 820 kWh bruikbaar = 820 / 3 = 280 L equivalent (30% efficiëntie en 10 kWh per L kero)
Capaciteit: 9 passagiers
Autonomie: 440 Nm = 800 km

We hebben dus een verbruik van 280 / 9 / 8 = 3.9 L/passagier.100 km...in het echt zeker minder gezien de veiligheidsreserves...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: De huidige top in elektrische toestellen (toerisme)




par Christophe » 08/08/21, 13:47

Christophe in 2017 schreef:Ik presenteer ALICE een "nieuwe" bezoeker (eindelijk nog in de "synthetische" conceptfase) op de beperkte markt voor elektrische luchtvaart.

Het is een 2 + 9 businessjet met een vrij originele configuratie: 3 propellerpropellers, 2 two-blade wingtips en een drieklauwige staart.

https://www.eviation.co/alice/

Omgekeerde vleugelprofiel trapeziumgeometrie (zoals sommige ASK8 type glijders), zweefvliegtuig motorfiets spanwijdte (tenminste). Y Empenage

Het doet me denken aan de Piaggio P180 Avanti - vooral de neus - https://fr.wikipedia.org/wiki/Piaggio_P180_Avanti

Naar mijn mening zal het best "fijn" zijn om te rijden!

Alice heeft een indrukwekkend bereik van 600-mijlen per 980 kWh Li-ionbatterij en een maximale snelheid van 270-knopen - dat is ongeveer 310 km / uur.


Met een goede 0.25 kWh / kg is het nog steeds 980 / 0.25 = 4 ton batterijen ... het is veel meer (ongeveer het dubbele) dan de massa van kerosine van zakenvliegtuigen https://fr.wikipedia.org/wiki/Cessna_Citation_Excel (4 ton laadvermogen, brandstof inbegrepen) met veel minder autonomie ...

Niet zeker dat een prototype een dag vliegt ... maar het concept is er ... en als het thermisch was, zou het autonomie zeker heel interessant hebben!

In dit opzicht: de constante massa van elektrische luchtvaart kan aërodynamisch gezien als een voordeel worden beschouwd ...


Design gewijzigd, levering in 2024 aan DHL?

Ik twijfel gezien de deadlines: https://www.bfmtv.com/economie/entrepri ... 80107.html

0 x

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten