Koelkast achter glas

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
tutelle
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 28/02/10, 16:41
Plaats: toulouse

Koelkast achter glas




par tutelle » 28/02/10, 16:49

Ik heb een koelkast en een vriezer in een achterkeuken, met een raam, met een volledige westelijke oriëntatie, het is warm in de kamer en ik vraag me af wat ik in het raam moet zetten, zodat de koelkast en vriezer minder verbruiken dat soort bekleding, blind ...
bedankt voor je advies
Estelle
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 01/03/10, 11:23

Je moet voorkomen (in de zomer natuurlijk) dat de zon de kamer binnenkomt.

Zelfs voor het raam.

Idealiter een luifel, zo berekend dat het raam in de zomer uit de zon kijkt, maar niet in de winter.

Als je licht nodig hebt, zijn er semi-transparante films die de warmte een beetje blokkeren.

Als de esthetiek geen probleem is en de kamer weinig wordt ingenomen: isolerende plaat (polystyreen of polyurethaan) bedekt met een aluminiumfolie, bij voorkeur aan de buitenkant.

... of sluiter ...

Evacueer warme lucht van bovenaf, haal frisse lucht naar het oosten (indien mogelijk natuurlijk)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten