Massale thermische capaciteit

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Benoit
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 22/02/10, 21:51
Plaats: Straatsburg

Massale thermische capaciteit




par Benoit » 22/02/10, 22:00

Hallo,

een vraag houdt me al een tijdje bezig,

waarom halen we geen energie uit de op aarde aanwezige vloeistoffen (water en lucht) door ze af te koelen? het proces kost energie, maar zou diezelfde energie niet uit dezelfde vloeistof gehaald kunnen worden? dus zal de machine een deel van zijn productie voeden

er moet toch een valkuil zijn?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 22/02/10, 23:39

Kan je de vraag herhalen? : Cheesy: : Cheesy:
Dernière édition par Christophe de 23 / 02 / 10, 11: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 23/02/10, 09:08

1) Dit is wat warmtepompen doen. Behalve dat je een motor nodig hebt die de pomp aandrijft. Het "pompt" niet vanzelf. Energie stroomt van heter naar kouder, zoals water van boven naar beneden stroomt. En nooit het tegenovergestelde (behalve "pompen", dat wil zeggen energie gebruiken!).

2) Op grond van een goed oud principe van de thermodynamica (het is duidelijk dat in deze wereld niets perfect is), heb je een koude bron en een hete bron nodig... Er zijn pogingen om machines te maken met zeewater / diep en aan de oppervlakte ... Niet makkelijk...
0 x
Benoit
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 22/02/10, 21:51
Plaats: Straatsburg




par Benoit » 23/02/10, 11:24

ja, het is waar dat het bij herlezen niet erg duidelijk was:

waarom kan een machine zoals een warmtepomp niet worden aangedreven met een deel van de energie die het onttrekt in plaats van een externe elektrische bron?

misschien een theoretisch opbrengstprobleem?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 23/02/10, 11:42

Het is een verhaal van efficiëntie en temperatuurniveau (te laag): met de huidige stand van de technologie kun je een warmtepomp niet zelf aandrijven... maar niets verhindert het in theorie in feite...

Als we in de toekomst warmtepompen ontwikkelen met COP's van 10 of meer en lage temperatuur thermische energieconversiesystemen met goede opbrengsten (1/3), dan is het mogelijk dat een warmtepomp zelfvoorzienend kan zijn .

De 2) genoemd door Did67 is de ETM waarvan u hier informatie vindt: https://www.econologie.com/forums/energie-th ... t4853.html

Ongeveer 10 jaar geleden kwam ik de PACES tegen: Spontaneous Flow Heat Pump, ik weet niet meer waar die sindsdien is geweest. Maar de uitvinder worstelde destijds...

Ik moet wat documenten vinden. Het idee was goed en thermodynamisch geldig, maar moeilijk te testen omdat er micro-engineering voor nodig was.

ps: weer een onderwerp om over na te denken, https://www.econologie.com/forums/moteur-par ... t9354.html
0 x
Benoit
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 22/02/10, 21:51
Plaats: Straatsburg




par Benoit » 23/02/10, 11:49

Ah oké,

omdat de meeste energie die door de zon wordt ontvangen, wordt omgezet in warmte in de lucht en in het water,
het zou dus kunnen worden uitgebuit

merci
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 23/02/10, 12:01

Ja, maar ik denk dat het makkelijker is om een ​​warmtepomp van stroom te voorzien met PV-zonnepanelen...en een kleine bufferbatterij om opstartpieken op te vangen...

Het is technologisch onmiddellijk toegankelijk... maar de investering is natuurlijk hoog...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Specifieke warmtecapaciteit




par Hic » 23/02/10, 17:23

bbenoit schreef:Hallo,
een vraag houdt me al een tijdje bezig,
waarom halen we geen energie uit de op aarde aanwezige vloeistoffen (water en lucht) door ze af te koelen? het proces kost energie, maar zou diezelfde energie niet uit dezelfde vloeistof gehaald kunnen worden? dus zal de machine een deel van zijn productie voeden
er moet toch een valkuil zijn?

Hallo benoit
Energie onttrekken met minimaal energieverbruik : Mrgreen:
Het is de Canadese bron in de winter en de Provençaalse bron in de zomer
vaarwel Hic
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/05/10, 15:11

Het is een verhaal van efficiëntie en temperatuurniveau (te laag): met de huidige stand van de techniek kun je een warmtepomp niet zelf aandrijven... maar niets verhindert het in theorie in feite.
dan is het denkbaar dat een warmtepomp zelfvoorzienend kan zijn.

Verbluffend dit antwoord omdat het totaal onmogelijk is volgens het tweede principe van Carnot, dat in principe deze experimentele observatie bevestigt dat het onmogelijk is om een ​​motor te laten draaien met een enkele hete bron (een boot zou ijs achterlaten om vooruit te gaan en de warmte van water in ijs terug te winnen !) of om de calorieën te vermenigvuldigen met een warmtepomp die draait op een enkele warmtebron zonder motor: van 20°C zouden we naar 100°C gaan zonder energiebron!!!

We zouden onszelf verwarmen met niets, zonder iets te doen!!!
We zouden eeuwigdurende bewegingen doen als warme broodjes!!!

Het vocabulaire rond warmtepompen is misleidend met de calorieën van de lucht, terwijl het principe van Carnot weinig bekend is!!!
http://fr.wikipedia.org/wiki/Sadi_Carno ... ysicien%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Second_law ... modynamics
De Franse versie is te abstract !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 05/05/10, 18:35

Oh nee! :schok:

We zouden niet schieten met NIETS maar met de (zwakke) delta koudebron hete bron.

Er zou geen calorie (zelfs minder een watt) worden "gecreëerd", alleen uit de lucht worden gehaald en zonder deze delta (caloriebehoefte) zou het niet werken...

Het heeft niets te maken met perpetuum mobile, want zonder warmte-uitwisseling zou het stoppen...we zouden de PACES-theorie moeten vinden, want die was interessant.

Maar eigenlijk zou het "gratis" verwarmen zonder iets te doen... zoals de zon eindelijk... : Cheesy:
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten