Schakel over naar xenonlampen op uw voertuigen

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1

Schakel over naar xenonlampen op uw voertuigen




par voormalig Oceano » 16/02/10, 19:05

Er zijn (zoek gewoon op een zoekmachine) xenonkits die zijn ontworpen om halogeen- of conventionele lampen in onze auto's en motorfietsen te vervangen.

De prijs van de kit (met diode-nachtlampjes) is ongeveer 85 €.

We verhogen de veiligheid (beter zicht), we verlengen de levensduur van de lampen, we verbruiken minder stroom.

Op een motorfiets of een sccoteur gaan we bijvoorbeeld van 45W (cyclo's / kleine motorfietsen) of 55 / 60W (halogeen motorfietskoplamp) naar 35W.

Kortom, voor een motor scheelt het de batterij (aangezien je code moet rijden) en brandstof aangezien je minder stroom verbruikt.

De kit (die enkel of dubbel kan zijn) bevat elektronische ballast (en), aansluitdraden, xenon- en diodelamp (en).

Bovendien kan het als kit worden omgezet naar een ander voertuig of worden verkocht wanneer het tijd is om het te vervangen.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/02/10, 20:56

:? Ik heb er vooral aan gedacht om de kwaliteit van de verlichting te verbeteren ...

Maar ik betwijfel een beetje of het het verbruik vermindert ...
Het geadverteerde vermogen is dat van de lamp, niet dat van de complete set.
Ik begrijp dat de ballast erg hebzuchtig was bij het opstarten en ik denk dat het daarbij een beetje moet eten.
Hoe dan ook, gezien de prijzen ... :onheil: Het is onmogelijk om af te schrijven.
Misschien zal ik het proberen als ik er een vind op het autokerkhof. :? : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 16/02/10, 21:25

Ik twijfel over de regelgeving met betrekking tot dit soort lampen.
Op een niet zo verre tijd had ik gelezen dat deze lichten alleen konden worden geïnstalleerd op voertuigen die waren uitgerust met een niveauregelaar. Anders heb je een tiltcorrector nodig ter hoogte van de lampen zelf.
Informeer u goed, want deze verplichting kan nog van kracht zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/02/10, 22:13

1) Ik ben verbaasd over de prijs: toen ik een paar jaar geleden door een VW-Audi-garage liep, had ik 150 euro gehoord ... de lamp!

2) omdat ik al een bepaalde leeftijd heb, haat ik het om de aldus uitgeruste voertuigen over te steken of achter me te hebben! :onheil: , en dit sinds ik 45 jaar oud was!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 16/02/10, 23:02

Inderdaad, bij xenonlampen moeten de optiek en hun instellingen bijna perfect zijn, anders is het ernstig verblindend!
En de prijs lijkt mij verdacht en ver verwijderd van de "normen": het zou me niet verbazen als dit een Chinese imitatie is voor een lage prijs en een zeer lage levensduur ...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 26/02/10, 16:04

De instelling moet niet alleen perfect zijn: het is, zoals Forhorse zegt, noodzakelijk om een ​​niveau-corrector te hebben automatique.
En gelukkig, want het is al een gedoe om Xenon goed afgesteld voor je te hebben, dan slecht afgesteld ...
Hallo beveiliging ...

oiseautempete schreef:Inderdaad, bij xenonlampen moeten de optiek en hun instellingen bijna perfect zijn, anders is het ernstig verblindend!
En de prijs lijkt mij verdacht en ver verwijderd van de "normen": het zou me niet verbazen als dit een Chinese imitatie is voor een lage prijs en een zeer lage levensduur ...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten