Registratie voor groepsaankoop van zonnepanelen

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 11/01/10, 20:58

bham schreef:1- Gaan door een vakman is zeker een goed idee, maar het vinden van de vakman die ermee instemt om de operatie te doen zonder een marge te nemen, kan moeilijk zijn. Bovendien riskeert hij te weigeren alleen maar geïrriteerd te raken door een mogelijke garantie of technisch probleem, ...


Ik zeg niet het tegenovergestelde. Het is maar EEN oplossing. Persoonlijk interesseert netwerkinjectie mij niet, dus meer weet ik niet. Ik stelde deze oplossing voor terwijl ik wachtte tot iemand zou ontdekken of een individu dit soort systeem zelf kan installeren.
Natuurlijk zullen veel installateurs weigeren, vooral de grotere. Maar er zijn ook nogal wat kleine elektricien-vakmensen die de goedkeuringen hebben en met wie het veel gemakkelijker te regelen is.

bham schreef:2- Voor de garanties, die tussen de 12 en 25 jaar oud, het is een pijp, geen van de fabrikanten die ze aanbieden, dat wil zeggen bijna alle, hebben de middelen om te respecteren wat ze zeggen. Omdat dat inhoudt dat we al moeten aantonen dat de productie daalt, en dan uitzoeken waar het vandaan komt, mogelijk welk paneel defect is. En als we erin zijn geslaagd de lamme eend (en) te isoleren, moeten we doorgaan met de omruiling onder garantie.
En wat denk je dat je over 20 jaar te horen krijgt? Welnu, mijn goede heer, het is dat uw panelen al heel lang bestaan, omdat we ze niet meer zo maken en we geen voorraad meer hebben, dus laten we ze gewoon op het dak achterlaten en koppel ze los.

Voor de 2-jarige garantie op uitrusting moet u ervoor zorgen dat het een fabrieksgarantie is en dat deze van toepassing is in Europa, wat niet altijd het geval is voor uitrusting die rechtstreeks uit China komt, zonder te slagen door een importeur / vertegenwoordiger van het goedgekeurde merk.


Ik geloof dat het onderwerp al in een ander onderwerp is genoemd en dat we tot de conclusie waren gekomen dat deze garanties, behalve voor enkele zeer grote fabrikanten, "nep" zijn.
Het moet eerder worden opgevat als technische gegevens, een beetje zoals een MTBF die is aangepast aan zonne-energie.
Als een motorfabrikant een MTBF van x duizend uur geeft, wil dat niet zeggen dat hij garandeert dat die motor dat aantal uren ook daadwerkelijk gaat draaien zonder uitval.
En eerlijk gezegd, wie weet waar we over 20 jaar staan? als het op deze datum is, zullen de zonnepanelen 0.1 € / Wp kosten en dit soort garantie zal ons helemaal niets schelen. Misschien zijn zelfs degenen die dit jaar zijn gekocht zo verouderd dat ze ruim voor die tijd worden ontmanteld.

Aan de andere kant is de garantie van 2 jaar een echte garantie, aangezien deze niet die van de fabrikant in Azië is, maar die van de wederverkoper in Frankrijk die op zijn site is aangegeven.

bham schreef:Het "geen teken" is naar mijn mening een beetje vervelend, we weten niet hoe het gemaakt is, de technische fiche geeft mogelijk niet de werkelijkheid weer, we weten niet of de modules gesorteerd zijn volgens de flash-test .


Het is voor jou om te zien. Of we geven prioriteit aan de prijs of het merk, maar het lijkt echt moeilijk om beide te hebben.
Ik heb al van hem gekocht, en het paneel dat ik heb de aangegeven macht. Misschien had ik geluk (we zullen snel zien, ik heb er vandaag nog 6 gekocht voor een ander project)
Ik rapporteer het hier ter informatie, alleen om een ​​vergelijkingsbasis te hebben. Wie het beter en / of goedkoper vindt, laat het weten.

Hoe dan ook, we kunnen niet zeggen dat deze CGP veel mensen inpakt ... op dit moment zijn er 4 van ons die erover praten en niemand heeft de intentie om te kopen.

Voor nu hebben we dit:
180Wc-paneel aan 388 € incl. Btw (19.6% btw) verwijderbaar in Frankrijk.
Het is in het slechtste geval de maximumprijs die moet worden betaald op voorwaarde dat men er een goede honderd neemt.
Zijn er meer van ons en / of wordt er een betere leverancier gevonden, dan kan de prijs verder dalen.

Wie pakt het? hoe veel ?
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 11/01/10, 21:33

Mijn vraag was misschien niet expliciet, maar wat betekent CGP?
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 11/01/10, 22:01

Ben "Groepsbestelling" : Cheesy:
0 x
2D zon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 07/03/10, 11:07
Plaats: Doornik België

Aankoopgroep België voor 1,56 € HT / Wc geleverd Doornik




par 2D zon » 16/01/11, 15:25

Hallo, ik heb net de discussie gezien.

We hebben zojuist de laatste levering ontvangen na het groepsaankoopvoorstel van oktober 2010.

We overwegen een nieuwe inkoopgroep voor april-mei.

De huidige prijs is 1,56 € HT / Wc geleverd aan Tournai in België.

Ik heb enkele kennissen die geïnteresseerd zijn in het importeren van 1 container of meer panelen die identiek zijn aan de panelen die ik al heb geïnstalleerd (monokristallijn 175 Wp 0 / + 3% 1580 mm * 808 mm * 50 mm) zie het blad. http://www.2dsun.com/telechargement/panneau%20photovoltaique%20risen%20solar%20monocristallin.jpg

Beeld

Er zijn + -70 kWp / container te koop tegen de huidige beste prijs en deze voor het juiste seizoen te installeren.

Na onze eerste projecties kunnen we de panelen naar Doornik halen voor:

- € 1,56 HT / Wc (100% aanbetaling)
à
- 1,79 € HT / Wc (15% aanbetaling), dwz 20 tot 30% goedkoper dan de huidige "goede" prijzen.

Met de omvormers, de apparatuur en de montage zou de installatie van 3 kWp tot 5 kWp iets minder kunnen kosten dan 3 € HT / kWp, of minder dan 9.000 tot 15.000 € HT.

A ++

JDW

PS: We hebben nog steeds + - 80 panelen van de laatste container die verkocht zouden kunnen worden tegen + - € 1,95 HT / Wp voor monokristallijne 175 Wp 0 / + 3% (en niet -3% / + 3%). Dezelfde die ik al had geïnstalleerd.
0 x
Jess Windels, Doornik
9975 Wp Mono Risen Solar / 2 SMA 4600 A Farm and office Energiezuinig, PDM, PV, thermische zonne-energie
Mathieu T
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 23/02/11, 03:19




par Mathieu T » 25/02/11, 03:21

Hallo,

Ik heb zojuist uw discussie over uw aankoopgroep gevolgd en ik vind het erg interessant.
Ik ben een koper voor fotovoltaïsche apparatuur en we hebben twee structuren (Frankrijk en China) om sourcing / controle en import en levering in Europa te vergemakkelijken.
We hebben momenteel een voorraad in Frankrijk van 1176 185Wp (0 / + 3%) panelen (gemiddeld 187Wp), maat 1580 * 808 * 45.
De panelen zijn van Chinese afkomst en zijn per direct beschikbaar.
We kunnen u Flash-testrapporten, certificaten en alle andere informatie verstrekken die u nodig heeft.
Wat betreft betalingsmethoden kunnen we u een 100% TT bezorgen bij levering in Doornik. Prijs 1,55 euro / Wp
Facturering door ons bedrijf in Frankrijk.
We hebben meer omvormers als je wilt.

Aarzel niet om contact met mij op te nemen via een privébericht zodat u verder kunt bespreken als u geïnteresseerd bent.

Met vriendelijke groet,

Mathieu
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 25/02/11, 18:57

Is dit een effect van het moratorium op terugleververgoedingen? Bestaande voorraden worden niet meer gebruikt in eerder geplande projecten?

€ 1,55 / Wc € 286 per paneel van 185Wc van 1,3m2

En dus 16 panelen voor 3KW voor een prijs van 4576 €.

Voor een persoonlijke installatie op een carport (dus zonder waterdichtheidsprobleem), zitten we op 0,06 € / kwh voor een productie van 1000Wh per jaar over 25 jaar: interessanter dan EDF, zonder de huidige verhogingen en bedenken.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 25/02/11, 19:12

Het is zeker dat het voor deze prijs interessant is ... maar ik veronderstel dat de geadverteerde prijs exclusief belastingen is!
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 25/02/11, 19:43

Trouwens, ik heb zojuist de statistieken van de afgelopen 12 maanden over fotovoltaïsche zonneproductie nader bekeken:
http://www.bdpv.fr/top_ten.php

Er zijn slechts 4 regio's onder 1000Wh / Wc.an: en de laagste is 962Wh / Wc.an.

Dus 1000Wh / Wc.an nemen is een goede benadering, omdat het makkelijk te berekenen is ;-)

Maar dom-tom en paca bedekten 1300Wh / Wc.an, slechts 30% meer: ​​ik dacht dat ze het beter deden ...

Dit betekent ook dat we voor thermische zonnecollectoren 4 keer meer moeten produceren voor een veel lagere collectorprijs en een levensduur van meer dan 25 jaar: het is ECHT winstgevend.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16177
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 26/02/11, 11:57

bernardd schreef:Trouwens, ik heb zojuist de statistieken van de afgelopen 12 maanden over fotovoltaïsche zonneproductie nader bekeken:
http://www.bdpv.fr/top_ten.php

Er zijn slechts 4 regio's onder 1000Wh / Wc.an: en de laagste is 962Wh / Wc.an.

Dus 1000Wh / Wc.an nemen is een goede benadering, omdat het makkelijk te berekenen is ;-)

Maar dom-tom en paca bedekten 1300Wh / Wc.an, slechts 30% meer: ​​ik dacht dat ze het beter deden ...

Dit betekent ook dat we voor thermische zonnecollectoren 4 keer meer moeten produceren voor een veel lagere collectorprijs en een levensduur van meer dan 25 jaar: het is ECHT winstgevend.

Bedankt Bernard voor deze cijfers,

in feite,BDPV is een erg goede site : Idee:
0 x
Beeld

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten