Registratie voor groepsaankoop van zonnepanelen

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 06/01/10, 18:03

Remundo schreef:De werkelijke prijs is die na douanerechten en voor particulieren met het btw-tarief erbij.


Voor btw kan dat in sommige gevallen 5,5% zijn, maar ik weet het niet ...

Remundo schreef:Ik weet niets van de douane. Maar blijkbaar bestaat het wel.


Voor de douane heb ik al geantwoord op de belasting, die nul is. Aan de andere kant zal er een "douane-inklaring" prijs zijn om de doorvoer te betalen, maar deze kan in het transport worden geïntegreerd.

Remundo schreef:Ah ja dus de aantrekkelijke prijzen zijn zonder installatiesysteem ... Belangrijke precisie. : Idee:


Het staat in de titel: panelen kopen ...

Het probleem met offertes is dat de prijs van leveringen, en dus van panelen, niet gescheiden is van diensten: slechte onderhandeling, verandering van onderhandeling ...

Maar voor de reeds gevonden prijs denk ik dat kleine professionals er belang bij zouden hebben om samen te kopen.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 06/01/10, 19:14

Christophe schreef:bham je link werkt niet (het verwijst naar de index van de andere forum) en als dat is wat ik a priori denk, wordt een prijs gelezen op een forum niets of niet veel waard ...

Iedereen kan zeggen: 0.5 € / Wc zo in de wind ...

Laat ons alstublieft de offerte zien die is ondertekend door de gedateerde verkoper ...

Wil je de kleur van mijn onderbroek ook niet zien? : Mrgreen: :D
Ik begin opnieuw:
http://forum.forum-photovoltaique.fr/pr ... ht=kyocera
en als het niet werkt neem je contact op met:
atmagyarfr@gmail.com of je neemt contact op met het lid alex92

Ook hier op te zien forum met hetzelfde idee:
Wie kan mij een indicatie geven van de prijs van SOLON-panelen voor een hoeveelheid van rond de 500 KWp? Ze hebben me een bod gedaan voor 2,2 €, maar ik denk dat ze denken dat ik een Amerikaan ben!

http://forum.forum-photovoltaique.fr/pr ... ight=solon

Nu kan ik u geen bewijs geven, u neemt het zoals het komt, u gelooft het of niet, graaf hier op forum en je zult andere prijzen zien.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 06/01/10, 19:24

Ach, het werkt!

Dat is wat ik dacht ... het is onzin! Het is nog erger!

Het is geen citaat, geen bedrijfsnaam, een @gmail-e-mail en zelfs geen website ...

Dan 100kW ... het kan worden besteld op een gmail?

Sorry bham maar ik geloof niet in dit soort aankondigingen !!

Het riekt nog steeds naar gekonkel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 11/01/10, 16:21

Ik ben net terug van mijn PV-paneelverkoper en we hebben wat gepraat over deze groepsopdracht (naar aanleiding van het prijsverzoek dat ik hem had gedaan)

Als we echt een grote hoeveelheid hebben, stelt hij voor om onze bestelling bij zijn volgende levering aan de zijne toe te voegen.
De nettoprijs zou rond de 1.8 € / Wp liggen (tegen de huidige wisselkoers) en we kunnen zelfs iets beter hopen.
De prijs is geldig voor panelen van 180Wp of 190Wp, "made in China" maar uitgerust met Q.cells-cellen van Duitse kwaliteit (hij verzekerde me dat het een referentie was in de wereld van zonne-PV)

Het is een nettoprijs maar exclusief verzendkosten in Europees Frankrijk. Degenen die in de regio van Parijs of in de buurt wonen, kunnen de apparatuur direct thuis ophalen.
Ik kan mogelijk degenen die in het oosten van Frankrijk wonen nabij de as Parijs-Nancy bevallen (en mogelijk naar de Elzas duwen)
Voor de anderen zal het nodig zijn om bij deze prijs de verzendkosten in Frankrijk te tellen.
Idealiter bent u klaar om de bestelling te valideren en de betaling uit te voeren voor eind maart.

Dan is het aan jou.
Hij verzekerde me dat de invoer niet echt ingewikkeld was, maar toch een beetje riskant en dat het vooral nodig was om aan de douane te voldoen.
We komen dus uit op een optie die nog steeds interessant is. Als we besluiten om via hem te gaan, kan ofwel bernardd doorgaan met het laden van dit CGP (ik ga het kleed niet onder hem vandaan snijden) of ik wil ervoor zorgen.

PS: mp gestuurd naar Christophe om hem de contactgegevens van de betreffende leverancier te bezorgen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 11/01/10, 16:46

Gezien, gelezen, beantwoord
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 11/01/10, 17:02

Hallo,

Forhorse schreef:Als we echt een grote hoeveelheid hebben, stelt hij voor om onze bestelling bij zijn volgende levering aan de zijne toe te voegen.
De nettoprijs zou rond de 1.8 € / Wp liggen (tegen de huidige wisselkoers) en we kunnen zelfs iets beter hopen.


Effectief ook interessant. "Grote hoeveelheid" wat betekent dat?

Forhorse schreef:De prijs is geldig voor panelen van 180Wp of 190Wp,


Het belangrijkste voor mij is het piekvermogen per m2, om de installatiekosten te beperken.

Welk type en oppervlak zijn deze panelen?

Welke btw?

Forhorse schreef:We komen dus uit op een optie die nog steeds interessant is. Als we besluiten om via hem te gaan, kan ofwel bernardd doorgaan met het laden van dit CGP (ik ga het kleed niet onder hem vandaan snijden) of ik wil ervoor zorgen.


CGP?

Anders zou ik niet alles kunnen, ik blijf liever op zoek naar Chinese leveranciers om een ​​betrouwbare prijsreferentie te krijgen voor alle noodzakelijke artikelen.

Op dit moment heb ik nog geen compleet aanbod van meerdere leveranciers, de discussies zijn lang omdat ik veel vragen stel :-)
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 11/01/10, 18:11

Forhorse schreef:De nettoprijs zou rond de 1.8 € / Wp liggen (tegen de huidige wisselkoers) en we kunnen zelfs iets beter hopen.

Dus Christophe nog steeds zo sceptisch?
Forhorse schreef:De prijs is geldig voor panelen van 180Wp of 190Wp, "made in China" maar uitgerust met Q.cells-cellen van Duitse kwaliteit (hij verzekerde me dat het een referentie was in de wereld van zonne-PV)

Forhorse moet in ieder geval de technische fiche en het merk dat we kunnen zien wat het is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 11/01/10, 18:47

Uh ja, als ik de nettoprijs zeg, is dat exclusief btw.
Koopt u als particulier dan moet u uiteraard de 19.6% btw bijtellen. Voor de 5.5% btw denk ik niet dat het mogelijk is, de meneer is geen redacteur, maar een dealer.

Aan de andere kant denk ik dat over dit onderwerp, voor degenen die zich willen uitrusten voor netwerkinjectie, het het beste is om vanuit huis een serieuze monteur te benaderen.
U biedt hem aan om de apparatuur zelf aan te schaffen en hem de montage toe te vertrouwen, zodat er geen probleem is met goedkeuringen en bedrijf voor het contract en de EFRO-aansluiting.
We kunnen het defect nog verder pushen door eventueel nog via hem te gaan voor de aanschaf van de panelen maar bij onze reseller kan hij je ineens laten profiteren van de BTW van 5.5% want hij kan zeker HT kopen bij de betreffende reseller.
Natuurlijk is het daarna niet meer echt zelfbouw, je moet nog wel de arbeid van de monteur betalen, maar je verdient veel aan de aanschaf van de panelen.
Het is een gemengde oplossing tussen pure zelfbouw en de aankoop van een turnkey-oplossing ...

De panelen in kwestie zijn "geen merk". Zoals ik al zei zijn alleen de cellen van het merk Q.cells, maar de panelen zijn klassiek gemaakt in China.
Voor de kenmerken van de voorgestelde panelen is hier wat we op hun site vinden


Type fotovoltaïsche cellen Monokristallijn
Grootte van fotovoltaïsche cellen 125 x 125 mm
Aantal fotovoltaïsche cellen 72 (6 x 12)
Piekvermogen (Pmax) 180Wp
Vermogenstolerantie ± 3%
Spanning bij maximaal vermogen (Ump) 36,73V
Intensiteit bij maximaal vermogen (Imp) 4.91A
Nullastspanning (Uoc) 44.30V
Kortsluitstroom (Isc) 5.20A
Celefficiëntie 17,5%
Module-efficiëntie 14,8%
Maximale systeemspanning 1000V DC
Temperatuurcoëfficiënt (Pmax) -0.47% / ° C
Temperatuurcoëfficiënt (Uoc) -0.38% / ° C
Temperatuurcoëfficiënt (Isc) + 0.10% / ° C
Aansluitdoos 900 mm kabels, 3 bypass-diodes, Klasse II TUV
Dimension 1580mm x 808mm x 45mm
Gewicht 18kg
IEC 61215-certificaat
2 jaar productgarantie
Vermogensgarantie bij 90% Pmax 12 jaar
Vermogensgarantie bij 80% Pmax 25 jaar


EDIT: kleine verduidelijking
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 11/01/10, 19:18

bham schreef:Dus Christophe nog steeds zo sceptisch?


Nou, een beetje minder geef ik toe, maar ik heb nog steeds geen zwart-witprijs voor me ... dus ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 11/01/10, 19:25

2 dingen:

1- Gaan door een vakman is zeker een goed idee, maar het vinden van de vakman die ermee instemt om de operatie te doen zonder een marge te nemen, kan moeilijk zijn. Bovendien riskeert hij te weigeren alleen maar geïrriteerd te raken door een mogelijke garantie of technisch probleem, ...

2- Voor de garanties, die tussen de 12 en 25 jaar oud, het is een pijp, geen van de fabrikanten die ze aanbieden, dat wil zeggen bijna alle, hebben de middelen om te respecteren wat ze zeggen. Omdat dat inhoudt dat we al moeten aantonen dat de productie daalt, en dan uitzoeken waar het vandaan komt, mogelijk welk paneel defect is. En als we erin zijn geslaagd de lamme eend (en) te isoleren, moeten we doorgaan met de omruiling onder garantie.
En wat denk je dat je over 20 jaar te horen krijgt? Welnu, mijn goede heer, het is dat uw panelen al heel lang bestaan, omdat we ze niet meer zo maken en we geen voorraad meer hebben, dus laten we ze gewoon op het dak achterlaten en koppel ze los.

Voor de 2-jarige garantie op uitrusting moet u ervoor zorgen dat het een fabrieksgarantie is en dat deze van toepassing is in Europa, wat niet altijd het geval is voor uitrusting die rechtstreeks uit China komt, zonder te slagen door een importeur / vertegenwoordiger van het goedgekeurde merk.

Het "geen teken" is naar mijn mening een beetje vervelend, we weten niet hoe het gemaakt is, de technische fiche geeft mogelijk niet de werkelijkheid weer, we weten niet of de modules gesorteerd zijn volgens de flash-test .
0 x

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 230 gasten