Lampen met laag verbruik en Led-lampen

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
quatrecouleurs
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 20/12/09, 02:18




par quatrecouleurs » 20/12/09, 20:26

Goedenavond iedereen!

Ik gebruik dus veel leds in zaklampen, zie de forums Engelse kaarskrachtforums ... Er zijn veel krachtigere LED's in productie, behalve dat het niet allemaal openbaar is...

Ik noem de Osram Ostar 6-core LED (1000 lumen); de Seoul Semiconductors P4 7-core LED (700 lumen); de cree mc-e ook 4 cores... Dit zijn leds van de nieuwe generatie die niets te maken hebben met de "diode showerheads" die in Europa worden verkocht... Het blijft nu om het verbruik in watt te controleren en geschikte transformatoren te vinden om de hoge stroomsterkte die nodig is om ze te bedienen.

Persoonlijk heb ik een montage die wacht om een ​​oude transformator terug te halen en zodra ik de montage heb gedaan, zal ik hier een bericht plaatsen.

Voor degenen die onmiddellijk een LED-montage willen, is er een gloednieuwe technologie van Seoul Semiconductors, de Ariche, die rechtstreeks op 110 of 220 volt werkt (maar iets minder efficiënt)!!!

Er zijn al bedrijven die led-lampen aanbieden, waarvan sommige volledig autonoom zijn met geïntegreerde lithiumbatterijen en fotovoltaïsche panelen.

Ik wens je veel onderzoek (vooral op eBay of Dealextreme (biedt lege transformatorlampen aan voor montage van LED's...)
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 20/12/09, 21:33

Bonsoir,

oiseautempete schreef:Je knipt graag je haar in 4, lijkt het ... mislukt omdat neon een verkeerde benaming is omdat er geen neon in standaardbuizen zit (de kleur van een echte neonbuis is oranjerood) ... j schreef LCD-buizen om de onderscheid, niets meer...


Bedankt dat je me eraan herinnert dat ik hier ben om te leren: niet gemist, integendeel.

Ik probeerde mezelf terug te brengen naar een meer gebruikelijk vocabulaire, maar de term fluo past goed bij mij. Omdat ik nog nooit van LCD-buizen heb gehoord en je zei dat ze niet flikkeren, dacht ik dat je fluorescentielampen met achtergrondverlichting verwarde met LCD's. Sterker nog, ik heb de ervaring dat maar weinig mensen weten dat LCD's geen licht uitstralen, maar achtergrondverlichting hebben.

Excuses voor de verwarring, dat had ik niet moeten veronderstellen :-)

oiseautempete schreef:U bent vast niet bekend met tl-buizen: in mijn bedrijf hebben we opritten van meer dan 1200 strekkende meter tl-buizen en ik verzeker u dat deze buizen, die 24 uur per dag, 365 dagen per jaar in bedrijf zijn, fenomenaal betrouwbaar zijn (levensduur van 5 jaar en meer) en uitstekende prestaties...


Normaal, aangezien ik elders zei dat het de aan/uit-cycli zijn die fluorescentielampen doden, en bovendien veel meer verbruiken. 24/7 continue verlichting is hun beste toepassing.

In een hal met aanwezigheidsdetectie daarentegen is LED aan te raden...

En als de hoogspanningsvoedingen van fluorescentielampen in werkplaatsen ruimte en lucht hebben, is dit helemaal niet het geval bij LCD TV-schermen, en nog meer bij laptops, en ook niet bij compacte fluorescentielampen, vandaar de betrouwbaarheidsproblemen. Net als bij LED's komt het probleem voort uit het elektronische gedeelte, dat in het geval van fluorescentielampen nog groter wordt door de behoefte aan hoge spanning en startvermogen.

oiseautempete schreef:Het beroemde twinkelen van de buizen is niet waarneembaar als er meerdere...


Het is vooral zo dat bij fluorescentielampen in de werkplaats de flikkering op 100 Hz ligt en dat we ons daar niet van bewust zijn. Maar omdat de 50 Hz gesynchroniseerd is, compenseert deze normaal gesproken niet tussen verschillende buizen, behalve om de faseverschuiving van de driefasen te gebruiken. Als een elektricien de informatie heeft...

Ik vraag me af of er bovendien risico's zijn bij roterende machines vanwege de stroboscopische werking... Maar de remanentie van de buis is wellicht voldoende? Ik weet het niet.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 21/12/09, 11:31

Bonjour à tous,

Ik zie dat dit onderwerp uitdagend is en dat de zaken noch eenvoudig noch nauwkeurig zijn bij de vergelijking van deze twee soorten verlichting.

Omdat er in het gebouw veel lampen vervangen moeten worden, zal ik per ruimte een aantal testen doen ( http://educ-envir.org/~loubatas/ ) voordat je plotseling alles verandert.

Aan de andere kant is, omdat het een volledig autonome eco-lodge is, ook de consumptiekant belangrijk (vooral omdat de kamers in principe ontworpen zijn om zoveel mogelijk licht en natuurlijke warmte op te nemen, is de kwaliteit van de verlichting daarom secundair behalve 's nachts natuurlijk).
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 21/12/09, 12:28

Grelinette schreef:Omdat er in het gebouw veel lampen vervangen moeten worden, zal ik per ruimte een aantal testen doen ( http://educ-envir.org/~loubatas/ ) voordat je plotseling alles verandert.


Hoe dan ook een goede strategie :-)

Grelinette schreef:Aan de andere kant is, omdat het een volledig autonome eco-lodge is, ook de consumptiekant belangrijk (vooral omdat de kamers in principe ontworpen zijn om zoveel mogelijk licht en natuurlijke warmte op te nemen, is de kwaliteit van de verlichting daarom secundair behalve 's nachts natuurlijk).


Voor een algemeen beeld zou het hebben van een elektrisch circuit voor verlichting (ik bedoel zonder te mengen met stopcontacten) dat direct 12V is voor LED-verlichting een bron van besparingen kunnen zijn. Maar omdat het niet standaard is, vergt het wat denkwerk.

Voordelen:
- kan rechtstreeks worden voorzien van fotovoltaïsche panelen en batterijen, waardoor de noodzaak van een golffase met de bijbehorende verliezen wordt vermeden;
- LED-lampen zonder conversie van 230VAC naar laagspanning, dus minder elektronica, minder verlies en betere betrouwbaarheid;
- minder 50Hz straling...
- en geen risico op elektrocutie aan deze kant (hoewel het risico bestaat dat u de gewoonte van elektrisch gevaar verliest...).

nadelen:
- het is noodzakelijk om de stroomintensiteiten bij elk vertrek te beperken, maar niet te moeilijk met LED's :-);
- nieuw en dus ontwikkeling mogelijk;
- gewoonten veranderen...
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 24/12/09, 10:18

Al uw opmerkingen zijn interessant. Dankjewel.

Ik besef dat beslissingen op het gebied van eco(no)logie nog nooit zo eenvoudig zijn, omdat we een nogal subjectieve interpretatie hebben van de informatie die we dagelijks over dit onderwerp krijgen.

Het moeilijkste is om de zaken te scheiden als deze informatie afkomstig is van professionals die uiteraard garanderen dat hun producten de beste op de markt zijn!

Gisterochtend (woensdag) luisterde ik op France Inter naar een programma over nieuwe ecologische en economische verwarmingsmethoden (dus econologisch! Je vindt dit programma in Podcast).

Kortom, er zijn zoveel parameters waarmee rekening moet worden gehouden (van financieel tot ecologisch, inclusief het aanbodgemak of de sociale tegenslag aan de andere kant van de wereld, om nog maar te zwijgen van de persoonlijke getuigenissen die er vaak toe leiden dat een ontvangen idee wordt teruggedraaid. ) dat het niet zo eenvoudig is om te kiezen. Niettemin lijkt het erop dat pellets momenteel de meest economische oplossing zijn voor verwarming... (maar ik ben op mijn hoede voor oplossingen die als ideaal, revolutionair en foutloos worden gepresenteerd!).

Om terug te komen op de LED/LAAGSPANNING-keuze: het beste is om te experimenteren en de lampen geleidelijk te vervangen.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten