frisse lucht in een normaal herstel goed

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
subvalence
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 14/12/09, 22:28

frisse lucht in een normaal herstel goed




par subvalence » 14/12/09, 22:38

Hallo,

Ik stel mezelf allereerst voor, mijn naam is bertrand, ik kom uit de drôme en ik heb een lemen boerderij die ik al 5 jaar aan het renoveren ben.
En ik begin het belang in te zien van het gebruik van de natuur om de temperatuur van mijn kamers te regelen (vooral door hiernaar te kijken forum).
Ik heb een normale waterput met een diepte van 20 meter, geblokkeerd met een betonnen plaat die ik gemakkelijk kan doorboren.
Mijn vraag, hoe kan ik in de zomer de lucht uit de put halen om bepaalde kamers van airconditioning te voorzien?
Kan ik een gegolfde buis van meerdere putten in de put plaatsen en er lucht doorheen laten dankzij een motor of iets anders?

Bij voorbaat dank voor uw ervaring met dit soort onderwerpen.

Bertrand
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 14/12/09, 22:48

hallo Bertrand en welkom
een pomp en een binnenairconditioner + een thermostaat.
lozen in riool
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 14/12/09, 23:04

Geen erg milieuvriendelijke oplossing... het maakt m3 water uit het grondwater gewoon voor de airconditioning van een huis.
Voor deze prijs kun je net zo goed een elektrische airconditioning installeren.
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 14/12/09, 23:14

Niet erg groen als oplossing.

waarom? pomp water om het vuil te maken
Voor deze prijs kun je net zo goed een elektrische airconditioning installeren.

zeker niet de economie is enorm, geen kou om alleen een kleine pomp te doen die sowieso op een waterairco bestaat :!:
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 14/12/09, 23:22

dat maakt m3 water uit de grondwaterspiegel gewoon voor de airconditioning van een huis.

Ik werk in een klein bedrijf en we pompen 200 m³/u om een ​​compressor en een koelmachine te koelen.
voordat we een koeltoren gebruikten maar om het risico op legionella te vermijden lopen we in "verloren" water
en dan meer behandelingsproducten.
het is misschien een beetje gek, maar zo werkt het, en iedereen vindt het erg goed, inclusief de drire :?
0 x
subvalence
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 14/12/09, 22:28

onbegrepen




par subvalence » 14/12/09, 23:57

Sterker nog, ik heb al een lucht/lucht-warmtepomp van het merk amzair op een radiatorsysteem (herstel van het oude circuit) en binnenkort op vloerverwarming op mijn aanbouw van 100 m2).

Mijn verzoek is niet om het water te gebruiken, maar om de kamertemperatuur in deze geblokkeerde put te gebruiken.

Merco
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 15/12/09, 00:24

boubka schreef:
dat maakt m3 water uit de grondwaterspiegel gewoon voor de airconditioning van een huis.

Ik werk in een klein bedrijf en we pompen 200 m³/u om een ​​compressor en een koelmachine te koelen.
voordat we een koeltoren gebruikten maar om het risico op legionella te vermijden lopen we in "verloren" water
en dan meer behandelingsproducten.
het is misschien een beetje gek, maar zo werkt het, en iedereen vindt het erg goed, inclusief de drire :?


En zo krijgen we een te laag grondwaterpeil en waterbeperkingen.
Het is alsof we per se maïs willen verbouwen in gebieden die daar niet geschikt voor zijn en dat we dan opeens gedwongen worden water te geven.

Je huis willen airconditionen door m3 water uit het grondwater te verspillen terwijl daarnaast veel mensen regenwater proberen op te vangen om de drinkwaterreserves niet uit te putten, dat zou me eerlijk gezegd een slecht geweten bezorgen.
0 x
subvalence
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 14/12/09, 22:28




par subvalence » 15/12/09, 00:41

Niemand voor mijn hoofdonderwerp : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 15/12/09, 00:59

subvalentie schreef:Niemand voor mijn hoofdonderwerp : Idee:


Uh sorry ik heb geen ervaring. Maar van wat ik weet, zou ik zeggen dat het uitwisselingsoppervlak misschien een beetje krap is voor echt airconditioning.
Als je nu voldoende waterhoogte in je put hebt, kun je er een pijp in steken om de lucht circulair te maken (maak een water/lucht-wisselaar). Misschien is het effectief, je moet het proberen.
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 15/12/09, 01:20

Sterker nog, ik heb al een lucht/lucht-warmtepomp van het merk amzair op een radiatorsysteem (herstel van het oude circuit) en binnenkort op vloerverwarming op mijn aanbouw van 100 m2).

als je dit al goed had is de lucht/lucht keuze best slecht : Cry:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 343 gasten