De bus was op reis Frans Olie: in beslag genomen blikjes

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/12/09, 11:50

Andre schreef:Dag

...Sinds 11 september zien ze overal slechteriken...
De indirecte kosten van deze valse zekerheid zouden voldoende zijn om de honger in de wereld uit te bannen.

Andre


En als er alleen dit was
Het is waanzinnig wat domheid en administratieve enclave een land kunnen kosten!!!

Als ik zie hoeveel tijd verloren gaat bij het voldoen aan de ISO 9000-normen, terwijl het nut het tegenovergestelde is van het reactievermogen dat nodig is voor bedrijven die zich eraan houden UIT VERPLICHTING om zichzelf op de publieke markt te plaatsen....

PFFFFFFF!
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 21/12/09, 14:40

Capt_Maloche schreef:
Als ik zie hoeveel tijd wordt verspild aan het voldoen aan de ISO 9000-normen,


Het respecteren van strikte normen is absoluut essentieel en is absoluut geen tijdverspilling op de lange termijn, integendeel!
Ik werk voortdurend volgens de ISO 9000-normen en ben erg blij dat de apparatuur die ik op onze productielocaties installeer, perfect conform is en de eerste keer een onberispelijke werking mogelijk maakt met een extreem laag uitvalpercentage... dus minder afval!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 21/12/09, 15:17

Ik heb zojuist 92 vellen papier verspild met deze onzinprocedures voor een ontbrekend "gecontroleerd document"-stempel op alle omslagpagina's van de genoemde vuiligheid van procedures van domme bureaucraten die niemand gebruikt...

dit vermenigvuldigd met 12 locaties in Frankrijk...nog een pak in de bakken vanavond... :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:

Verlies van tijd, geld, winstgevendheid... Aan de andere kant, generator van miljoenen banen voor verschillende parasieten en heropleving van de papierindustrie... :onheil:
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 21/12/09, 17:03

Macro schreef:Ik heb zojuist 92 vellen papier verspild met deze onzinprocedures voor een ontbrekend "gecontroleerd document"-stempel op alle omslagpagina's van de genoemde vuiligheid van procedures van domme bureaucraten die niemand gebruikt...

dit vermenigvuldigd met 12 locaties in Frankrijk...nog een pak in de bakken vanavond... :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:

Verlies van tijd, geld, winstgevendheid... Aan de andere kant, generator van miljoenen banen voor verschillende parasieten en heropleving van de papierindustrie... :onheil:


Slecht georganiseerd: bij ons is bijna alles geautomatiseerd = heel weinig papierverspilling, maar het is een feit dat het werk geeft aan een bepaald aantal mensen...
Procedures zijn hetzelfde: als niemand ze gebruikt, is er sprake van een ernstig gebrek aan organisatie en training van het personeel of een ontoereikendheid van de procedures voor de realiteit (dit bestaat ook bij ons en leidt tot aanpassingen van deze procedures): je mist een vleugje nauwkeurigheid...Japans of Germaans, gecombineerd met het Franse kritische gevoel waarmee je kunt vereenvoudigen en optimaliseren..."kaisen" noemen ze het "daarginds" en dat maakte het voor Toyota mogelijk om de enige autofabrikant te zijn die doorging om geld te verdienen tijdens de crisis : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 21/12/09, 17:58

...Ik heb niet alle reacties gelezen, maar er is iets dat mij (in 1 woord) verbijstert in dit verhaal: kun je een bom maken met bakolie????

Als dat zo is, maakt dat alle gemiddelde huisvrouwen tot potentiële terroristen!

... en dan heb ik het niet eens over McDonald's en andere Quicks, die echte potentiële AZF-fabrieken zijn!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/12/09, 21:42

In mijn specifieke geval, in een ontwerpbureau, is ISO onzin
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/12/09, 22:37

Grelinette schreef:...

Als dat zo is, maakt dat alle gemiddelde huisvrouwen tot potentiële terroristen!

!


Over het algemeen geldt dit voor elke bestuurder. Benzine is net zo explosief als olie en diesel...
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 21/12/09, 23:18

Ze gaven de olie terug voordat ze terugkeerden. Voordat de Duitse officieren Denemarken binnenkwamen, liet ik mij mijn sinaasappelsap proeven om te controleren of het niet explosief was.
Tijdens een demonstratie vroegen de ongehoorzame vrienden de Deen om hun bakolie terug te brengen naar het politiebureau, aangezien het potentieel gevaarlijke materialen waren.
Het is duidelijk dat gebruikte bakolie niets oplost, maar mijn Parijs-Kopenhagen is ongeveer 0.6 l per 100 km minder dan met de trein en met de auto. En gezien de nodige puinhoop die we hebben gemaakt, heb ik geen spijt van mijn arme planeet, ik zal mijn werk als ecoloog en mijn fiets kunnen hervatten.
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 22/12/09, 10:27

Capt_Maloche schreef:In mijn specifieke geval, in een ontwerpbureau, is ISO onzin


Zonder ISO-normen, bijvoorbeeld motoren, zou zelfs simpelweg Euro 3 onmogelijk betrouwbaar te maken zijn: we moeten geen onzin gaan praten... :onheil:
Vóór de massale toepassing van normen (ik heb een zeer lange carrière in de mechanica) bedroeg de productiespreiding in mijn bedrijf ongeveer 20% (inclusief een flink aantal buiten de specificaties, maar werd toch verkocht en het was hetzelfde onder de Duitse concurrenten !), vandaag zijn de afwijkingen verwaarloosbaar en puur toevallig: niets meer aan toe te voegen...
Als je alle beperkingen als een aanval op je vrijheid ziet, is dat een heel bekrompen visie die geen rekening houdt met de echte ins en outs...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 218-gasten