De bus was op reis Frans Olie: in beslag genomen blikjes

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 13/12/09, 09:39

Hallo,

Er is dus iets wat ik niet snap:

Waarom geef je ze de schuld als ze iets concreets proberen te doen en aan de andere kant forum je zegt dat rollen in olie geweldig is, enz.
Ben je niet een beetje hypocriet?
Je moet weten aan welke kant van het hek je staat!
Het is niet door initiatieven te ontmoedigen dat je je zaak vooruit helpt, ik begin te geloven dat je alleen goed bent in praten en kritiek leveren, maar om iets concreets te doen is het moeilijk...
:onheil:
En dit is niet de eerste keer dat ik dit soort tegenstrijdigheden opmerk sinds ik hier mee bezig ben forum .
Dus leg je standpunt duidelijk uit, anders jaag je alle mensen weg die hun manier van leven willen veranderen om groener te zijn met deze onconstructieve houding.
Vat het niet slecht op, maar eerder als een uitnodiging om minder "elitair" te zijn in uw toespraken die ook worden gezien door mensen die er niets van begrijpen!
Een beetje pedagogiek verdomme!


Beeld
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 13/12/09, 10:29

nonoLeRobot schreef:Ik denk dat netshaman gelijk heeft, het is een beetje ingewikkeld om te volgen wat er gaande is op de forum.

Maar het moet al duidelijk zijn dat de mensen op de forum zijn niet homogeen in hun denken verre van, er zijn geen pasklare oplossingen/antwoorden. Ik denk dat daarom de verwijzing naar Jonule was.


Zelf begreep ik hun reactie ook niet. Ik geloof niet dat olie ons zal redden (pb van hoeveelheid, winstgevendheid - iemand zal de belastingen moeten betalen) kan gezondheid zijn. Maar eigenlijk vind ik het best gaaf om vooral in Kopenhagen wat ideeën naar voren te brengen dat met herstelolie (ook al kan het maar in kleine hoeveelheden zijn), het allemaal goed is.

Absoluut nee : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 13/12/09, 12:08

OK voor het nieuws, de buzz, de verschillende interventies en alle tintouin.
Dit is een forum, en ideeën, reacties van het moment worden uitgedrukt. Dat is alles.

Natuurlijk doen de z'huileux een publiciteitsstunt! En voor een goed doel.

Aan de andere kant is het echt het geval, als het artikel zegt:
Maar de politie vertelde ons zaterdag dat ze ze pas de 20e zouden teruggeven, twee dagen na het einde van de klimaattop, klaagde de activist, terwijl hij de Franse ambassade opriep om tussenbeide te komen bij de Deense autoriteiten.

Want denkt u na deze officiële verontwaardiging dat de bus niet bij de grens wordt verwacht door de Franse politie, de douane, die beslag zal leggen, oplichterij voor het belastingvrije brandstofdelict, en de heenreis, al gemaakt?
: Lol:

Dat is eigenlijk waar de z'huileux naar op zoek zijn, om de vraag in Frankrijk echt te openen en een debat op gang te brengen, toch?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/12/09, 12:52

Waarom duizenden kilometers in olie afleggen als je ze redelijkerwijs met de trein kunt doen?

Plantaardige olie is een van de andere oplossingen, maar geloven dat het alles vanzelf oplost, is de echte hypocrisie...nou ja, met microalgen (GGO als dat gebeurt...)...misschien kan olie echt olie vervangen, maar zeker niet koolzaad- of zonnebloemolie :? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 13/12/09, 13:56

De trein is al 10 keer duurder, nog meer als de brandstof gratis en zonder belastingen is ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

Re: De Franse bus reed op olie: blikjes in beslag genomen




par Lietseu » 13/12/09, 15:59

elephant schreef:

"De politie nam onze olie in beslag voor de terugreis uit angst dat we er bommen van zouden maken"... "De jonge twintigers waren geschokt door deze armada van politie die hen omsingelde alsof ze gezochte criminelen waren".... (LEE)



Bekijk mijn nieuwe stotterende antwoorden op vragen en oplossingen voor deze vervolgingsmanie (pas op, het is een bom :P ) https://www.econologie.com/forums/j-accepte- ... t8934.html


Miaouuuuuu : Mrgreen:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/12/09, 19:17

netshaman schreef:Er is dus iets wat ik niet snap:

Waarom geef je ze de schuld als ze iets concreets proberen te doen en aan de andere kant forum je zegt dat rollen in olie geweldig is, enz.
Ben je niet een beetje hypocriet?
Je moet weten aan welke kant van het hek je staat!
Het is niet door initiatieven te ontmoedigen dat je je zaak vooruit helpt, ik begin te geloven dat je alleen goed bent in praten en kritiek leveren, maar om iets concreets te doen is het moeilijk...
:onheil:
En dit is niet de eerste keer dat ik dit soort tegenstrijdigheden opmerk sinds ik hier mee bezig ben forum .
Dus leg je standpunt duidelijk uit, anders jaag je alle mensen weg die hun manier van leven willen veranderen om groener te zijn met deze onconstructieve houding.
Vat het niet slecht op, maar eerder als een uitnodiging om minder "elitair" te zijn in uw toespraken die ook worden gezien door mensen die er niets van begrijpen!
Een beetje pedagogiek verdomme!

: Mrgreen:


1) Ik ben het spoor bijster...

2) Ik heb een mening geuit, die de forum...

3) De tirade was eerder tegen het feit van "ophef maken" en "doen geloven dat men achteraf vervolgd wordt"... Ze zouden heel verdrietig en teleurgesteld zijn geweest als de politie niets had gedaan! Geen protest, geen bericht aan erlayer... Het is stom dat de politie zo dom is...

4) En tegen het principe om dit soort "informatie" door te geven alsof het nieuws is (wat voor mij "ruis" is en geen informatie)... Het lijkt op spam...

Dus ik teken en volhard! Maar dit houdt me alleen bezig!

5) Als dat de enige onzin is die je hierover leest forum, nou ik neem aan...

Ik zou het jammer vinden als je het alleen daarvoor oversloeg.

6) Ik ben regelmatig op twee of drie forums, en ik ken niet veel threads waarin er niet zowel het ene als het tegenovergestelde is!

Dus als je deze verlaat, weet ik zeker dat je elders niet net zo teleurgesteld zult zijn!
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 20/12/09, 19:48

Andre schreef:Het maakt niet uit nawak, ze zijn dom deense politie, merk op dat het is zoals hier elders of waar dan ook .
Hun programmering is echt aan herziening toe, verdomde robots![/i]
In Frankrijk kun je niet beter aan boord van een kleine Jodel stappen om een ​​lokale vlucht te maken, die neemt je fles mineraalwater in beslag voor het geval het een explosief middel zou zijn.

Sinds 11/XNUMX zien ze overal slechteriken...
De indirecte kosten van deze valse zekerheid zouden voldoende zijn om de honger in de wereld uit te bannen.

Andre


Maar de "slechteriken" zijn inderdaad overal en dit wordt voortdurend geverifieerd!
De politie of het leger doen hun werk volgens de ontvangen instructies, punt uit. Het is gewoon een bewijs dat je nog nooit militaire dienst hebt gedaan... als ze het op hun manier zouden doen zou het anarchie zijn... trouwens, om je punt te maken moet je een sterke anarchistische neiging hebben...
Ik ben een piloot en ik heb nog nooit de minste politieman op de grond gezien die iets verbood, behalve één keer voor onderzoek na een materieel ongeval ... aan de andere kant, na toepassing van het permanente burgerwachtplan, is het duidelijk dat bepaalde gebieden die voorheen toegankelijk waren zonder vliegplan, nu verboden zijn (bijv. Oostelijke rondweg van Straatsburg die heel dicht bij het Europees Parlement passeert) ... Piloten volgen over het algemeen de NOTAMs om niet het risico te lopen hun vergunning te verliezen...
Dat gezegd hebbende, een simpele fles water gevuld met een vloeibaar explosief zoals nitroglycerine (redelijk eenvoudig te maken, maar erg gevaarlijk), is meer dan genoeg om een ​​huis te scheren... maar gezien de instabiliteit van het product, is het meer een thermoskan die we zouden gebruiken... : Mrgreen:
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 20/12/09, 22:54

Ja, je moet wel echt dom zijn om 26 uur in de bus te zitten, olie te gaan halen in plaats van het naar het recyclagepark of rechtstreeks naar het riool te laten gaan. Echt belachelijk dan iets proberen te veranderen in de klotewereld door te demonstreren, je kunt beter thuis blijven en gaan werken bij mac do, wij zijn efficiënter.Conso van de bus 20 liter naar 100 te delen door 50 stomme actievoerders.
Echt belachelijk een bus duwen in een demo Ik sta links in het zwart en niet eens in het zwarte blok.

http://www.bastamag.net/spip.php?article808

Bij de Duitse grens vroeg de waardeloze agent me om mijn sinaasappelsap te proeven om te controleren of het niet vloeibaar was!
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 21/12/09, 00:57

Hallo,

I hou van de

"Olie die je nodig hebt is liefde"!

Te knap !

Ga door, je kunt niet meer zonder energie komen te zitten als je de basis begrijpt...
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 242-gasten