Econology Association: doelen, middelen en functioneren

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 22/02/10, 16:43

Eindelijk de documenten van de bank ontvangen!

Hier is het IBAN van het account:

IBAN: FR7642559000814102001504245
BIC: CCOPFRPPXXX

Ik werk aan een specifieke pagina voor de vereniging die de komende dagen online zal zijn ... wordt vervolgd!

ps: wie wil, kan al donaties / bijdragen doen via overschrijving. Specificeer (minimaal) uw achternaam / voornaam en bijnaam in de communicatie.
0 x
JCF
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/04, 22:58




par JCF » 18/06/10, 15:09

Christophe schreef:Eindelijk de documenten van de bank ontvangen!

Hier is het IBAN van het account:

IBAN: FR7642559000814102001504245
BIC: CCOPFRPPXXX

Ik werk aan een specifieke pagina voor de vereniging die de komende dagen online zal zijn ... wordt vervolgd!

ps: wie wil, kan al donaties / bijdragen doen via overschrijving. Specificeer (minimaal) uw achternaam / voornaam en bijnaam in de communicatie.


Hallo Christopher,
Ik besteed helaas heel weinig tijd aan econologie, tot mijn ergernis, maar er zijn zoveel onderwerpen die me interesseren dat ik elke dag dat ik mezelf wil updaten mijn dag opbrand !!
Laten we naar de feiten komen: waar is de associatie, is er een pagina met een samenvatting van de doelen die je hebt gesteld, zodat ik snel het lopende werk kan begrijpen, is er een manier om mee te doen lijn / Paypal of CB of moet u altijd een cheque sturen?
Is de belastingaftrek in Frankrijk gevestigd?
Typ niet, typ niet, als ik al deze vragen stel, ben ik gewoon erg geïnteresseerd. : Lol:
Ten slotte zou ik een van beide hebben voorgesteld forum, hetzij als onderdeel van de vereniging, of beide, de gezamenlijke ontwikkeling van een multidisciplinair elektronisch injectiesysteem dat het mogelijk maakt om een ​​PMC, een Meyer-experiment of een andere injectie te besturen, met koppeling op een computer om de waarde van de instellingen te meten. Ik heb er een functionele specificatie van gemaakt, maar ik kan de circuits niet ontwerpen!
Hier, ik kijk uit naar uw nieuws, tot binnenkort,
Jean-Christophe
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 18/06/10, 19:06

jcf schrijft:Hallo Christopher,
Ik besteed helaas heel weinig tijd aan econologie, tot mijn ergernis, maar er zijn zoveel onderwerpen die me interesseren dat ik elke dag dat ik mezelf wil updaten mijn dag opbrand !!


Ik weet "een beetje" dat ... :D

jcf schrijft:Laten we naar de feiten komen: waar is de vereniging


Nou, voorlopig niet veel nieuws, we missen een beetje arm ... nou ja, hoofd ... Officieel zijn we 4 leden! Maar ik geef toe dat ik een beetje sleep om de "rekrutering" te starten! (maar ik heb momenteel een "goede reden" ...)

jcf schrijft: is er een pagina met een samenvatting van de doelen die u heeft gesteld, zodat ik snel het lopende werk kan begrijpen,


Er wordt een pagina (in feite een minisite) opgezet (ik weet dat ik op het punt sta !!) maar hier is een samenvatting van de concrete objecten die we hebben / zullen / willen ontwikkelen / verspreiden:

Niet-uitputtende lijst van concrete acties (exclusief debat en doorgeven van informatie) die rond de forum https://www.econologie.com/forums/
Voor referenties: https://www.econologie.com/forums/search.php

Deze acties werden allemaal uitgevoerd zonder financiële hulp of subsidie ​​en door vrijwilligers!

Tests op de MPG-doppen (additief genaamd wonderen in de vorm van een pil die “onder de jas” wordt verkocht) en die het ronduit venale aspect van de zaak en de te bescheiden resultaten van het product benadrukken.

Transformatie van een (oude) traditionele oliebrander in een blauwe vlambrander, en daardoor inzicht verkregen in de voordelen van waterdamp bij verbranding (overdraagbaar op voertuigen)

Zeer belangrijk werk (sinds 2003) aan de injectie van water in warmtemotoren (vermindering van verbruik en 70% rook). Ontwerp van de instant stoomgenerator. Montages uitgevoerd door verschillende stadhuizen (Vitry sur Orne) en de algemene raad van Moezel. Montage desgewenst eenvoudig transponeerbaar naar CUS / CTS! Talrijke mediaverwijzingen (inclusief televisienieuws).

Lancering van het Laigret-project gericht op het creëren van een echte synthetische olie (waarvan de eigenschappen dicht bij natuurlijke olie liggen) door de werking van Perfringens op vetzuren (afval).

Demonstratie van de efficiëntie van een beetje (5 tot 8%) van SP95 in de Gasoil om vervuiling en verbruik te verminderen

Demonstraties van de effectiviteit van de verschillende EGR-kleppen van demontagevoertuigen ter ondersteuning

Analyse en demystificatie van "zwaartekracht" of over-unit motoren

Voorzieningen voor calculatie van isolatoren, energiebalansen van beglazingen, advies over energiekeuzes ...

Reflecties op belangrijke thermische bufferhuizen (we hebben een huis met een waterbuffer van 70 liter)

Sommige lopende projecten:

Constructie voor serieproductie door de associatie van een watertoorts (door elektrolyse van water om het gebruik van flessengassen zoals acetyleen te vermijden)

Ontwerp en voorbereiding van een waterinjectiekit die wordt bestuurd door de voertuigcomputer

Bijstand aan een gemeente in de regio Ile de France voor de ontwikkeling van 350 hectare groen bouwen


jcf schrijft:is het mogelijk om online in te schrijven / Paypal of CB of moet ik altijd een cheque sturen?


Nee nog niet, alles moet in "papieren" vorm gebeuren, we willen het "voorzichtig" lanceren (we hebben nog nooit een vereniging geleid, dus ik zou niet graag honderden leden van de ene op de andere dag willen hebben ...)

jcf schrijft:Is de belastingaftrek in Frankrijk gevestigd?


A priori ja omdat het een vereniging is. 1908 maar het moet worden bevestigd. Voor een lidmaatschap van 18 € denk ik niet dat belastingaftrek de prioriteit is ...

jcf schrijft:Typ niet, typ niet, als ik al deze vragen stel, ben ik gewoon erg geïnteresseerd. : Lol:


Je hebt gelijk om het te doen! Het zal alle lezers ten goede komen!

jcf schrijft:Ten slotte zou ik een van beide hebben voorgesteld forum, hetzij als onderdeel van de vereniging, of beide, de gezamenlijke ontwikkeling van een multidisciplinair elektronisch injectiesysteem dat het mogelijk maakt om een ​​PMC, een Meyer-experiment of een andere injectie te besturen, met koppeling op een computer om de waarde van de instellingen te meten. Ik heb er een functionele specificatie van gemaakt, maar ik kan de circuits niet ontwerpen!


Daar moet je dus contact mee opnemen Capt_Maloche (het is de ... de secretaris van de vereniging) en hij werkt elektrolyse voor het "chalum-eau" (verspil geen tijd met Meyer aan de andere kant) en heeft voor objectieve, met olifant, om een ​​elektronische injectiekit te maken.

Hier zijn de 2 corresponderende onderwerpen (onder andere):

https://www.econologie.com/forums/fabricatio ... t3170.html
https://www.econologie.com/forums/injection- ... t5926.html

Zoek voor de rest en meer details met de juiste zoekwoorden: https://www.econologie.com/forums/search.php
0 x
JCF
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/04, 22:58




par JCF » 21/06/10, 21:40

Hallo Christophe, bedankt voor je lange antwoord!

Christophe schreef:
jcf schrijft:Laten we naar de feiten komen: waar is de vereniging


Nou, voorlopig niet veel nieuws, we missen een beetje arm ... nou ja, hoofd ... Officieel zijn we 4 leden! Maar ik geef toe dat ik een beetje sleep om de "rekrutering" te starten! (maar ik heb momenteel een "goede reden" ...)

Een goede reden? Bedoel je een minitip? Gefeliciteerd en veel succes voor je nachten als dat klopt, -P

jcf schrijft: is er een pagina met een samenvatting van de doelen die u heeft gesteld, zodat ik snel het lopende werk kan begrijpen,


Niet-uitputtende lijst van concrete acties (exclusief debat en doorgeven van informatie) die rond de forum https://www.econologie.com/forums/
Voor referenties: https://www.econologie.com/forums/search.php

Deze acties werden allemaal uitgevoerd zonder financiële hulp of subsidie ​​en door vrijwilligers!

Tests op de MPG-doppen (additief genaamd wonderen in de vorm van een pil die “onder de jas” wordt verkocht) en die het ronduit venale aspect van de zaak en de te bescheiden resultaten van het product benadrukken.

Transformatie van een (oude) traditionele oliebrander in een blauwe vlambrander, en daardoor inzicht verkregen in de voordelen van waterdamp bij verbranding (overdraagbaar op voertuigen)

Zeer belangrijk werk (sinds 2003) aan de injectie van water in warmtemotoren (vermindering van verbruik en 70% rook). Ontwerp van de instant stoomgenerator. Montages uitgevoerd door verschillende stadhuizen (Vitry sur Orne) en de algemene raad van Moezel. Montage desgewenst eenvoudig transponeerbaar naar CUS / CTS! Talrijke mediaverwijzingen (inclusief televisienieuws).

Lancering van het Laigret-project gericht op het creëren van een echte synthetische olie (waarvan de eigenschappen dicht bij natuurlijke olie liggen) door de werking van Perfringens op vetzuren (afval).

Demonstratie van de efficiëntie van een beetje (5 tot 8%) van SP95 in de Gasoil om vervuiling en verbruik te verminderen

Demonstraties van de effectiviteit van de verschillende EGR-kleppen van demontagevoertuigen ter ondersteuning

Analyse en demystificatie van "zwaartekracht" of over-unit motoren

Voorzieningen voor calculatie van isolatoren, energiebalansen van beglazingen, advies over energiekeuzes ...

Reflecties op belangrijke thermische bufferhuizen (we hebben een huis met een waterbuffer van 70 liter)

Sommige lopende projecten:

Constructie voor serieproductie door de associatie van een watertoorts (door elektrolyse van water om het gebruik van flessengassen zoals acetyleen te vermijden)

Ontwerp en voorbereiding van een waterinjectiekit die wordt bestuurd door de voertuigcomputer

Bijstand aan een gemeente in de regio Ile de France voor de ontwikkeling van 350 hectare groen bouwen

Oaouh, ik wist er een deel van, maar ik zapte onder andere het huis 70 kliters !!!
Christophe schreef:
jcf schrijft:Is de belastingaftrek in Frankrijk gevestigd?


A priori ja omdat het een vereniging is. 1908 maar het moet worden bevestigd. Voor een lidmaatschap van 18 € denk ik niet dat belastingaftrek de prioriteit is ...

Hihi, ik denk dat het in Frankrijk 1901 is, en het zal me niet verbazen dat de Belgen in 1908 het equivalent deden!
Ok, voor de belastingaftrek is het omdat ik dacht dat ik meer dan 18 zou zetten om dingen voor elkaar te krijgen, maar ik begin met 18 en wanneer alles meer zal beginnen.

christophe schreef:
jcf schrijft:Typ niet, typ niet, als ik al deze vragen stel, ben ik gewoon erg geïnteresseerd. : Lol:


Je hebt gelijk om het te doen! Het zal alle lezers ten goede komen!

[Snip]
Daar moet je dus contact mee opnemen Capt_Maloche (het is de ... de secretaris van de vereniging) en hij werkt elektrolyse voor het "chalum-eau" (verspil geen tijd met Meyer aan de andere kant) en heeft voor objectieve, met olifant, om een ​​elektronische injectiekit te maken.

Hier zijn de 2 corresponderende onderwerpen (onder andere):

https://www.econologie.com/forums/fabricatio ... t3170.html
https://www.econologie.com/forums/injection- ... t5926.html

Goed, ik zorg ervoor!
Nogmaals bedankt en ook bedankt voor alles wat je voor ons doet, deze site is echt mijn referentie!
Jean-Christophe
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 24/06/10, 13:43

jcf schrijft:Hihi, ik denk dat het in Frankrijk 1901 is, en het zal me niet verbazen dat de Belgen in 1908 het equivalent deden!


Nou nee, het is een Franse vereniging (hierboven aangegeven: op het eerste bericht https://www.econologie.com/forums/associatio ... t8916.html ) maar onder het regime van de Elzas-Moezel (dus 1908). Voor leden en gezien van buitenaf verandert er qua bediening niets ten opzichte van een vereniging. 1901 ... zo niet het fiscale aspect (voordeliger, aangezien we al belastingvrijstelling kunnen toestaan, zie hieronder, terwijl een vereniging uit 1901 hiervoor moet voldoen aan specifieke criteria!)

jcf schrijft:Ok, voor de belastingaftrek is het omdat ik dacht dat ik meer dan 18 zou zetten om dingen voor elkaar te krijgen, maar ik begin met 18 en wanneer alles meer zal beginnen.


Dit is wat belastingvrij is (onder bepaalde voorwaarden):

Donaties komen in aanmerking voor de belastingvermindering:
- contant (contant, cheques)
- in natura (tafel, stoel, IT-apparatuur, enz.)
- kosten gemaakt door vrijwilligers
- uitdrukkelijke stopzetting van inkomen of producten
- bijdragen


En over deze voorwaarden, hier is precies wat de lokale wet zegt "voorwaarden voor het afgeven van belastingopbrengsten aan particulieren":

Beeld

Dus als ik het goed lees en begrijp en gezien onze activiteit (wetenschappelijk, cultureel, educatief ...) komen we goed in aanmerking voor belastingvrijstelling tot 66%.

Volledig document: https://www.econologie.info/share/partag ... nIJyYJ.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 25/06/10, 02:48

goedenavond

onder de oprichtende leden zijn er onder andere LietseuIk ben nogal verrast, hij is sinds 10 mei niet meer op de site geweest, zal iemand nieuws over hem hebben.

dank u bij voorbaat. Ik weet dat dit bericht niet relevant is, maar ik wilde niet dat het verdwaald raakte in de onzekerheid van de econologie.

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 25/06/10, 12:41

ja

hij zorgde voor de begrafenis van zijn zus

we zouden niet lang moeten wachten om hem weer te zien
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 26/06/10, 01:59

goedenavond

bedankt voor deze informatie, het spijt me diep voor het ongeluk dat hem treft en mijn vriendschappen via jou overbrengt.

jeff
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 393-gasten